عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بررسی تأثیر تسهیلات بر رونق تولید ضروری است

استاندار گلستان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان:

بررسی تأثیر تسهیلات بر رونق تولید ضروری است

بررسی تأثیر تسهیلات بر رونق تولید ضروری است

 استاندار گلستان با بیان اینکه بررسی تأثیر تسهیلات بر رونق تولید ضروری است گفت: بازدیدهای سرزده ای از کارخانه هایی که به آنها تسهیلات ارائه شده خواهیم داشت تا میزان تأثیر این سرمایه ها را از نزدیک ببینیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، حسن صادقلو در بیست و یکمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، با تأکید بر اینکه باید تعطیلی و نیمه تعطیلی کارخانه ها رفع شود، اظهار کرد: باید کمیته رصد اهداف، ارائه تسهیلات رونق تولید تشکیل شود و در هر جلسه، گزارشی از واحدهای راه اندازی شده ارائه نماید.

وی از دستگاههای متولی صدور پروانه خواست دقت لازم در خصوص توجیه پذیری فعالیت های اقتصادی را داشته باشند و یادآور شد: صدور مجوز باید به گونه ای باشد که بانک ها به دلیل عدم توجیه اقتصادی، پروانه ها را برگشت ندهند.

وی با اشاره به پایان مهلت ثبت نام متقاضیان دریافت تسهیلات رونق تولید گفت: متقاضیانی که پرونده آنها به بانک ارجاع شده ولی به دلایل مختلف مراجعه نکرده اند توجه داشته باشند که زمان آنها پایان یافته و بانک ها نیز باید طی نامه ای این موضوع را به آنها اعلام کنند.

وی افزود: بانک ها مشکلات بنگاههای اقتصادی را با دلایل روشن، مستند و علت عدم پرداخت را مشخص و به آنها اعلام کنند .

صادقلو خاطرنشان کرد: بانک ها ظرف یک هفته آینده بر اساس تأکید پیشین، گزارشی از واحدهایی که پرونده آنها اجرایی شده و در اختیار بانکها درآمده ارائه دهند.

همچنین مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان در این جلسه گزارشی از روند پرداخت تسهیلات رونق تولید در استان ارائه کرد و گفت: از 710 واحدی که مقرر شده بود 744 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کنند تاکنون به 73 واحد صنفی 100 میلیارد تومان پرداخت شده است.

قوانلو تصریح کرد: استان گلستان با این رقم پرداختی تا امروز پس از استانهای فارس، خراسان رضوی و خوزستان، رتبه چهارم اعطای تسهیلات در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: مبلغ 100 میلیارد تومان، تسهیلات جدیدی است که به واحدهای صنعتی تزریق شده و این درحالی است که طی دوسال گذشته تنها 70 میلیارد تومان به واحدهای صنفی استان پرداخت شده بود.

لازم به ذکر است در این جلسه، مدیران عامل بانکهای استان گزارشی از پرونده های ارجاعی به بانک و ارائه تسهیلات در حوزه خود ارائه کردند.

 

بررسی تأثیر تسهیلات بر رونق تولید ضروری است

 

بررسی تأثیر تسهیلات بر رونق تولید ضروری است

 

بررسی تأثیر تسهیلات بر رونق تولید ضروری است

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1015
  • کد خبر : 24828