عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست هم اندیشی استاندار گلستان با مدیران خبرگزاری ها برگزار شد


نشست هم اندیشی استاندار گلستان با مدیران خبرگزاری ها برگزار شد

نشست هم اندیشی استاندار گلستان با مدیران خبرگزاری ها برگزار شد

نشست هم اندیشی استاندار گلستان با مدیران خبرگزاری ها پیش از ظهر امروز برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، در این جلسه هم اندیشی استاندار گلستان ضمن پاسخگویی به سوالات مدیران خبرگزاری ها پیرامون مباحث کلان استان نیز توضیحاتی ارائه کردند.

باید سد سازی در استان تقویت شود

استاندار گلستان با اشاره به دو سیلاب اخیر، اظهار کرد: طرح مطالعات مدیریت جامع سیل که مدیریت رودخانه ها نیز بخشی از آن است آماده شده اما اجرای آن نیازمند تخصیص اعتبارات است.

دکتر صادقلو بابیان اینکه مدیریت آبی هر استان باید با توجه به اقلیم آن مجزا دیده شود، گفت: در برخی نقاط کشور احداث سد توجیهی ندارد اما در گلستان به دلیل شیب تند، بارندگی های نقطه ای و زمانی باید سد سازی تقویت شود.

وی افزود: دولت تدبیر و امید سد زرین گل را به بهره برداری رساند و همچنین پیشرفت سد نرماب را از 27درصد به 63درصد رسانید و همچنین مناقصه سد چایلی را تمام کرد.

وی یادآور شد : در شرایط فعلی باید شیب بندی رودخانه ها تصحیح شود و نباید از رودخانه ها بهره برداری صورت گیرد.

استاندار گلستان با اشاره به خسارت وارده از سیلاب اخیر، تصریح کرد: خسارات استان همجوار بسیار وسیع تر از خسارت وارده به گلستان است، خسارات وارد به گلستان 30 میلیارد در بخش مزارع کشاورزی و خانه ها و 1.2 میلیارد تومان در جاده بوده که مقرر است از محل ماده 10 و 12 که مربوط به مدیریت بحران است، تامین می شود.

دکتر صادقلو همچنین با بیان اهمیت فاضلاب شهر گرگان، گفت: برای فاضلاب گرگان بودجه ای ویژه در نظر گرفته شده و مصمم هستیم این طرح هرچه سریعتر به طور کامل اجرایی شود.

26 درصد راه آهن گرگان ـ اینچه برون در این دولت اجرایی شد

استاندار گلستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در کریدور ریلی ایران، ترکمنستان و قزاقستان اظهار کرد: 26 درصد اجرای این خط آهن در دولت تدبیر و امید انجام شد و البته هنوز ارزش افزوده این خط آنگونه که باید شکل نگرفته است.

وی افزود: خوشبختانه در سال جاری صادرات استان 37.7افزایش یافته که بخشی از آن حاصل این خط ریلی است و در این راستای در حال احداث 4 کیلومتر خط عریض در اینچه برون هستیم.

سخنرانان همه باید تابع قانون باشند

استاندار گلستان با اشاره به برنامه سخنرانی دکتر احمدی نژاد در گرگان، گفت: در طول دولت تدبیر و امید 530 سخنران به گلستان آمده اند و با اجرای قانون بدون هیچ مشکلی سخنرانی خود را انجام داده اند.

وی افزود: به نام دولت هیچ محدودیتی برای سخنرانی ایشان وجود ندارد اما همه باید به مرّقانون احترام بگذارند و تابع قانون باشند.

منطقه آزاد یکی از زیرساخت های توسعه استان است

دکتر صادقلو نگاه دولت به منطقه آزاد اینچه برون گلستان را مطلوب دانست و گفت: دولت این لایحه را با قید فوریت به مجلس فرستاد و خوشبختانه با 130 رای تصویب شد و با وجود سلایق مختلف منتظر نوبت حضور این لایحه در صحن علنی مجلس هستیم.

وی افزود: منطقه آزاد برای استان هایی از جنس گلستان به عنوان زیر ساخت توسعه، زمینه ساز اشتغال، موجب رونق تولید و رونق توسعه خواهد بود.

استاندار گلستان ضمن تاکید بر اهمیت منطقه آزاد، یادآور شد: تمام نماد توسعه استان منطقه آزاد نیست بلکه در کنار این طرح مباحثی همچون بندر خشک و 30 پروژه توسعه آفرین برای گلستان در حال پیگیری است.

در راستای توسعه استان، 7 نامه به رئیس جمهور تقدیم شد

دکتر صادقلو با اشاره به دیدار چند روز گذشته خود با ریاست محترم جمهوری اظهار کرد: در این دیدار گزارشی از انتخابات به عنوان کارکرد سیاسی استان، منزلت افراد در انتصابات، پروژه های مهم استان، شاخص عملکردی استان، پروژه های سفر ایشان به گلستان، اقتصاد مقاومتی و مشکلات این استان در قالب 7 نامه به دکتر روحانی ارائه شد.

وی افزود: ایشان دستور ویژه جهت پیگیری طرح های آشوراده، زهکشی اراضی شمالی استان، راه آهن گرگان به مشهد از گرگان، سدهای استان و منطقه آزاد اینچه برون صادر کردند.

جهت گیری سفر وزیر کشور توسعه استان بود

استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت سفر 5 روزه وزیر کشور به گلستان، خاطر نشان کرد: دکتر رحمانی فضلی در نقاط مختلف استان حضور یافت و در دیدار با دهیاران، شوراها و شورای اداری، جهت گیری سفر خود را توسعه استان قرار دادند.

وی گفت: تمامی مسائل استان در بسته ای تدوین و به مقام عالی وزارت تقدیم شد و ایشان قول دادند پیگیری های لازم در هیات دولت، در بین وزرا و وزارت کشور را جهت مسائل توسه ای استان صورت دهند.

باید جامعه را به سمت نقد سالم سوق دهیم

استاندار گلستان با بیان اینکه در فضاهای مجازی بهم ریختگی هایی بچشم می خورد، گفت: برخی بداخلاقی ها در فضاهای مجازی دیده می شود که پرداختن به آنها وقت مدیریت را می گیرد و بنده هیچ پاسخی به اخبار متناقض منتشره در فضاهای مجازی نداده ام، هر چند این بد اخلاقی ها در فضای مجازی تنها گریبان گیر استان نیست.

وی افزود: باید جامعه را به سمت نقد سالم سوق دهیم چرا که نقد مایه رشد ما می شود و پس از نقد پیشنهادات مطرح می گردد و نظام مهندسی انتقادات، پیشنهادات اصلاحی است.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت انظباط رفتاری پیش برویم، تصریح کرد: نقد را در هر ظرفیتی پذیرا هستم ولو از جانب معاونانم باشد و بر این اعتقادیم که باید تحمل خود را افزایش دهیم و جامعه را به سمت بداخلاقی نکشانیم.

دولت به دنبال دفاع از حق مردم در پروژه پتروشیمی است

استاندار در پاسخ به سوالی در خصوص سرنوشت پتروشیمی گلستان،گفت: از سال 93 پیگیری جدی در خصوص پتروشیمی گلستان صورت گرفت اما علی رغم سرمایه گذاری 28 میلیاردی مردمی در این طرح، اتمام آن به 900 میلیارد اعتبار نیاز دارد و هیچ سرمایه گذار خصوصی و بانکی حاضر به سرمایه گذاری در آن نیست.

وی افزود: در عین حال خروجی پتروشیمی گلستان اوره و آمونیاک بود که در حال حاضر نیاز کشور 2.5 میلیون تن است، و ما در حال تولید 5 میلیون تن هستیم و در عین حال 11 کارخانه در حال اتمام نیز داریم.

دکتر صادقلو با بیان اینکه ما به دنبال تغییر کاربری در پروژه پتروشیمی هستیم، گفت: با توجه به اینکه تبدیل گاز طبیعی به پروپیلن(mot)(mtg) توجیه اقتصادی دارد و بانک صنعت و معدن 80 درصد و ایدرو 20 درصد حاضر به سرمایه گذاری در این پروژه شده اند، به دنبال آن هستیم که مجتمع پتروشیمی گلستان را در دل این طرح تعریف کنیم تا با هدایت سرمایه های مردمی از حق آنان دفاع کنیم.

گلستان یکی از فعال ترین استان ها در مباحث اقتصاد مقاومتی است

استاندار گلستان با اشاره به اینکه در قالب تسهیلات رونق تولید تا کنون 1600واحد تولیدی در استان ثبت نام کرده اند، گفت: 710پرونده بررسی و به بانک های عامل استان معرفی شده اند و اعتبار تعیین شده برای واحدهای تولیدی استان از 422 میلیارد تومان به 744 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: تا کنون 140 میلیارد تومان به 99 واحد تولیدی تسهیلات ارائه شده و مشکلات بیش از 100 واحد تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید حل گردیده است.

دکتر صادقلو توجه به مباحث اقتصاد مقاومتی در استان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: گلستان یکی از فعال ترین استان ها در حوزه اقتصاد مقاومتی است و در اعطای تسهیلات رونق تولید سومین استان در سطح کشور است.

وی افزود: در جلسه کارگروه تسهیل بر تشکیل کمیته رصد جهت راستی آزمایی ارائه تسهیلات بانکی تاکید شده چرا که برای ارائه 6 درصد یارانه باید تولیدکنندگان تسهیلات را در مسیر واقعی استفاده کرده باشند.

تلاش می شود تا پایان سال مباحث آشوراده حل و فصل شود

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آشوراده در دولت های قبلی و این دولت به عنوان یک مطالبه مطرح می شده اما به نتیجه نرسیده است، گفت: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید در استان با قوت به مسئله آشوراده ورود کردیم و بر این باور بودیم که تا مسائل حاکمیتی آشوراده حل نشود ورود بخش خصوصی معنایی ندارد.

وی یادآور شد: به همین جهت از دولت به نام آشوراده اخذ مجوز شد و پس از آن تفاهم نامه ای از معاون اول رئیس جمهوری برای گردشگری و طبیعت گردی اخذ شد و پس از آن مجوزهای محیط زیست و امور اراضی که پیچیده ترین بخش کار بود، دریافت شد و در کلیات توافقات حاصل شده و تنها 2-3 مورد در مورد زون بندی ها اخلاف نظر وجود دارد که حل و فصل خواهد شد.

استاندار گلستان گفت: امیدواریم تا پایان سال جاری مباحث آشوراده به طور کامل حل شود و بتوانیم مناقصه آن را برگزار کنیم.

لازم به ذکر است در این نشست هم اندیشی مدیران خبرگزاری های ایرنا، فارس، شبستان، تسنیم و نماینده خبرگزاری مهر، خبرنگار صداوسیمای مرکز استان و مشاور اجتماعی و مطبوعاتی استاندار حضور داشتند.

 

نشست هم اندیشی استاندار گلستان با مدیران خبرگزاری ها برگزار شد

 

نشست هم اندیشی استاندار گلستان با مدیران خبرگزاری ها برگزار شد

 

نشست هم اندیشی استاندار گلستان با مدیران خبرگزاری ها برگزار شد

 


تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1327
  • کد خبر : 25100