عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سرشماری، آمایش انسانی استان و اهرمی برای راستی آزمایی تصمیمات است

استاندار گلستان در ستاد سرشماری نفوس و مسکن سال 1395؛

سرشماری، آمایش انسانی استان و اهرمی برای راستی آزمایی تصمیمات است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

سرشماری، آمایش انسانی استان و اهرمی برای راستی آزمایی تصمیمات است

استاندار گلستان روح حاکم بر آمار راستی دانست و اظهار کرد: سرشماری، آمایش انسانی استان است و آمار، اهرمی برای راستی آزمایی تصمیات و نتایج حاصل از تصمیمات است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو در جلسه ستاد سرشماری نفوس و مسکن سال 1395، جایگاه آمار را بسیار مهم ارزیابی و تصریح کرد: همین که مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری فرصتی را برای دیدار با مسولین سرشماری تعیین می کنند نشان از باور اصیل آنان به آمار و حساسیت این امر دارد.

وی با تاکید بر اینکه آمار پیش نیاز، پیشگیری و پیش بینی است، گفت: واقعیت این است که تبدیل این سه عنوان به اعداد و ارقام نتایج مثبتی در مدیریت جامعه دارد.

وی افزود: برای مدیریت باید پیش نیازهای خود را بدانیم و آمار به عنوان اهرمی قدرتمند، افق و نگاه عمیق را در جامعه ایجاد می کند.

استاندار گلستان ورود آمار به زندگی را پراهمیت دانست و خاطر نشان کرد: مدیریت جامعه باید بر اساس آمار صورت گیرد و آمار و نیاز آماری را باید تبدیل به فرهنگ در جامعه کنیم.

دکتر صادقلو یادآور شد: کسانی که در در تصمیات خود آمار را دخالت نمی دهند و بر اساس آمار تصمیم نمی گیرند نمی توانند تصمیم سازان خوبی باشند.

وی با تاکید بر انقلاب در روش های آماری، گفت: نباید در روش ها ایستایی داشته باشیم و باید روی روش های آمارگیری پژوهش هایی صورت گیرد.

وی اخلاق و کردار مامورین سرشماری را مهم دانست و خاطر نشان کرد: مردم در شهرها، روستاها، حاشیه شهرها و اقوام هر کدام ادبیات ویژه ای دارند که باید به آنها توجه داشت و در عین حال مامورین عبوس و بی حوصله را برای سرشماری اعزام نکنید.

استاندار گلستان از فرمانداران، بخشداران و دهیاران خواست برای سرشماری نفوس و مسکن وقت بگذارند و یادآور شد: مامورین سرشماری باید راست گفتاری، راست کرداری و راست پنداری را ایجاد کنند و ظرفیت مراوده عمومی را داشته باشند.

دکتر صادقلو با بیان اینکه در ماه محرم فرصت خوبی برای اطلاع‎رسانی سرشماری داریم، افزود: در این ایام می‎توانیم از ظرفیت روحانیون و علما در راستای اهمیت سرشماری و اطلاع‎رسانی در مساجد بهره‎گیری کرد.

همچنین در این جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه استان با بیان اینکه تعداد کل مأموران بکارگیری شده در سرشماری نفوس و مسکن سالجاری 520 نفر است، افزود: سرشماری در 823 حوزه روستایی و 816 حوزه شهری انجام می‎شود.

حسین پیشقدم تصریح کرد: سرشماری نفوس و مسکن از سوم مهر ماه سالجاری تا 24 مهر ماه به صورت اینترنتی آغاز خواهد شد و از 25 مهرماه تا 25 آبان ماه به صورت حضوری ادامه خواهد داشت و همچنین کسانی که در سرشماری حضوری به دلیل عدم حضور در خانه یا مسافرت شرکت نکرده باشند از 26 تا 30 آبان ماه سرشماری این افراد به صورت تلفنی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه 70 نوع اطلاعات از این سرشماری احصا می‎شود، گفت: در این سرشماری در چهار دسته اطلاعات در حوزه جغرافیایی استان، شهر، بخش و روستان و دهستان ، وضعیت اطلاعات فردی از قبیل تولد، سن ، سواد و میزان تحصیلات، خانوار و تعداد فرزند اتفاق خواهد افتاد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان با بیان اینکه دین، مذهب، نوع پوشش بیمه‎ای و نوع سکونت از دیگر موضوعاتی است که در سرشماری اطلاعاتش جمع‎آوری خواهد شد، یادآور شد: مرکز آمار کشور ضمن دعوت برای مشارکت هموطنان برای سرشماری نفوس و مسکن این اطمینان را بر اساس قانون ایجاد کرده که تمامی این آمارهای خانوار محرمانه باقی بماند و تنها در حوزه‎های کلان مورد استفاده قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در مباحث خرد آمارهای نفوس و مسکن استفاده نخواهد شد، یادآور شد: از 12 مهر تا 18 مهر ماه در راستای هر چه بهتر برگزار شدن سرشماری نفوس و مسکن یک دوره آموزش هفت روزه را برای آمارگیران تدارک دیده‎ایم.

گفتنی است در پایان این مراسم حکم مسؤولیت به اعضای ستاد سرشماری نفوس مسکن استان گلستان اهدا شده است.

سرشماری، آمایش انسانی استان و اهرمی برای راستی آزمایی تصمیمات است

 

سرشماری، آمایش انسانی استان و اهرمی برای راستی آزمایی تصمیمات است

 

سرشماری، آمایش انسانی استان و اهرمی برای راستی آزمایی تصمیمات است

 

سرشماری، آمایش انسانی استان و اهرمی برای راستی آزمایی تصمیمات است

 

سرشماری، آمایش انسانی استان و اهرمی برای راستی آزمایی تصمیمات است

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .