عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » احداث موزه میراث روستائی در راستای اهداف حفظ جنگل هاست


احداث موزه میراث روستائی در راستای اهداف حفظ جنگل هاست

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

احداث موزه میراث روستائی در راستای اهداف حفظ جنگل هاست

استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت حفظ هویت تاریخی ، اظهار کرد: احداث موزه میراث روستائی استان در پارک جنگی قرق در راستای اهداف حفظ جنگل هاست و ما تلاش می کنیم تمامی مسائل حاکمیتی آن را حل و فصل کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو در جلسه ای که به منظور تسریع در احداث و تکمیل موزه روستایی استان و با حضور دکتر طالقانی مشاور طرح و مدیران میراث فرهنگی استان تشکیل شد، تصریح کرد: حضور گردشگردان با رعایت نکات محیط زیستی یقیناً موجب رونق جنگل ها می شود.

وی افزود: بر این باوریم تا زمانی که تجهیز ناوگان در جنگل ها صورت نگیرد، نباید بهره برداری از جنگل ها شود.

وی یادآور شد: با توجه به اجرای موفق موزه روستایی در جنگل های سراوان استان گیلان چنانچه همان مدل در موزه میراث روستایی گلستان نیز انجام شود، مطلوب خواهد بود.

استاندار گلستان از مدیران منابع طبیعی و میراث فرهنگی استان خواست با تفاهمات و همکاری لازم به مشاور و مجری طرح جهت تسریع در ساخت و تکمیل این موزه کمک کنند و تلاش کنند دغدغه آنها اجرای صحیح و بی نقص موزه میراث روستائی باشد و درگیر مسائل حاکمیتی نشوند.

همچنین در این جلسه دکتر محمود طالقانی با اشاره به اینکه بسیاری از خانه ها که مورد نظر جهت واچینی و احداث دوباره در موزه بوده اند، در حال خراب شدن هستند، گفت: خوشبختانه روند اجرای کار در گلستان خوب است و ما با استفاده از تجربه گیلان نیروهای خوبی را در این استان تربیت کرده ایم.

وی افزود: یقیناً در این موزه اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم مناسبی ایجاد خواهد شد و با دیدن این خانه ها افتخار می کنیم در سرزمینی هستیم که چنین دانشی وجود داشته است.

مسئول موزه های عشایری و روستائی کشور با بیان اینکه اگر جنگل از شمال حذف شود تمدن حذف خواهد شد، خاطر نشان کرد: فرصت ما بسیار کم است و متاسفانه در حال از دست دادن تمام چیزهایی که قرار است به موزه بیاوریم، هستیم.

همچنین در این جلسه مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در موزه میراث روستایی استان در شهر قرق ارائه کرد و گفت: تا کنون 350 نیلیون تومان در این مجموعه هزینه شده و در سالجاری نیز یک میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و 850 میلیون تومان از محل ماده 180 برای این پروژه اختصاص یافته است.

لازم به ذکر است موزه میراث روستایی استان همزمان با سفر دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در مرداد ماه سال 94 به استان افتتاح و عملیات احداث آن آغاز شد و مقرر است در وسعت 200 هکتار از پارک جنگلی 650 هکتاری قرق احداث شود.

 

احداث موزه میراث روستائی در راستای اهداف حفظ جنگل هاست

 

احداث موزه میراث روستائی در راستای اهداف حفظ جنگل هاست

 

احداث موزه میراث روستائی در راستای اهداف حفظ جنگل هاست

 

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .