عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دولت تدبیر و امید به عقلانیت فرهنگی باور دارد

دکتر صالحی امیری در نشست با اصحاب فرهنگ و رسانه استان؛

دولت تدبیر و امید به عقلانیت فرهنگی باور دارد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

دولت تدبیر و امید به عقلانیت فرهنگی باور دارد

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور با تاکید بر اهمیت فرهنگ اظهار کرد: دولت تدبیر و امید به عقلانیت فرهنگی باور دارد و موفق به ایجاد انسجام نسبی در حوزه فرهنگ شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر سید رضا صالحی امیری در نشستی صمیمانه با اهالی فرهنگ و رسانه استان ، حوزه فرهنگ در ایران را حوزه ای پیچیده دانست و تصریح کرد: فرهنگ در جمهوری اسلامی امری 3 قطبی است و باید در آن ارزش های دینی، فرهنگ ایرانی و موج فرهنگ غربی و نحوه مواجه با آن را مدنظر قرار داد.

وی با بیان اینکه ریل توسعه ایران از ابتدا به غلط بر نفت شکل گرفته است، یادآور شد: باید ریل توسعه کشور بر فرهنگ، هنر و ادب شکل گیرد تا بتوانیم شاهد توسعه همه جانبه باشیم.

وی افزود: استراتژی اول دولت تدبیر و امید، ثبات و توسعه ملی است در حالی که برخی تخریب گران به عدم ثبات می اندیشند.

رئیس مرکز اسناد کشور یادآور شد: دولت به زیست فرهنگی معتقد است و بر این باوریم که اگر مقابل هنرمندان بایستیم باید به ابتذال فرهنگی تن بدهیم.

وی گفت: دولت بنا ندارد در زمینی که دیگران آن را طراحی کرده اند بازی کند و رئیس جمهوری به امنیت فرهنگی در حوزه فرهنگی و دیگر حوزه ها اعتقاد دارد.

دکتر صالحی امیری بابیان اینکه گفتگوی فصلی با اصحاب رسانه مفید است، خاطر نشان کرد: باید گوشی شنوا برای شنیدن نقد باشیم چرا که گفتگو ما را به سمت قله توسعه هدایت می کند.

رئیس کتابخانه ملی با بیان اینکه دولت برای حفظ انسجام فرهنگی در بسیاری از حوزه‎ها با سیاست مدارا و سازگاری حرکت می‎کند،یادآور شد:دولت چهار رکن برای تداوم حیات فرهنگی دارد که نخبگان، هنرمندان، رسانه‎ها و شبکه‎های اجتماعی همچنین نهادهای مدنی و دینی عامل توسعه فرهنگی هستند.

صالحی امیری با بیان اینکه دولت متولی است نه متصدی بر لزوم واگذاری امور فرهنگی به اصحاب فرهنگ تأکید کرد.

وی از گلستان به عنوان یکی از نمادهای فرهنگ ملی یاد کرد و افزود: گلستان می‎تواند قطب فرهنگی ایران باشد؛ به دلیل اینکه ظرفیت این استان در مقایسه با بسیاری از استان‎ها عمیق‎تر، کهن‎تر و پایدارتر است

وی با اشاره به برگزاری کنسرت‎های موسیقی بیان کرد: جامعه نیاز به نشاط دارد؛ اگر شادی و نشاط در جامعه تولید و بازتولید نشود آسیب‎های اجتماعی به وجود می‎آید؛ اگر در سالن‎های رسمی و باید برای جوانان نشاط قانونی را ایجاد کنیم.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: دولت از مردم رأی گرفته و در راستای مطالبات مردم حرکت می‎کند؛ عده‎ای نشاط مردم را برنمی‎تابند و دولت به این باور رسید که برای کاهش آسیب‎های اجتماعی باید نشاط تولید کرد.

دکتر صالحی امیری افزود: وقتی یک مدال وارد کشور می‎شود یک ملت شاد می‎شوند که این نشاط اجتماعی است؛ دولت معتقد است المپیک نماد بازسازی غرور و نشاط ملی است و دولت خود را موظف و مرزدار این مطالبه ملی می‎داند.

همچنین در این جلسه که با حضور و سخنرانی علی اصغر احمدی از نهاد ریاست جمهوری ،علی اصغر کاراندیش معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان گلستانی مجلس شورای اسلامی همراه بود، برخی اصحاب فرهنگ و رسانه استان دغدغه های خود را بیان کردند.

دولت تدبیر و امید به عقلانیت فرهنگی باور دارد

 

دولت تدبیر و امید به عقلانیت فرهنگی باور دارد

 

دولت تدبیر و امید به عقلانیت فرهنگی باور دارد

 

دولت تدبیر و امید به عقلانیت فرهنگی باور دارد

 

دولت تدبیر و امید به عقلانیت فرهنگی باور دارد

 

دولت تدبیر و امید به عقلانیت فرهنگی باور دارد

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .