عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مرحومه نازقلیچی دولت را از انتصاب وی به عنوان فرماندار سربلند کرد

مولاوردی:

مرحومه نازقلیچی دولت را از انتصاب وی به عنوان فرماندار سربلند کرد

مرحومه نازقلیچی دولت را از انتصاب وی به عنوان فرماندار سربلند کرد

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: مرجان نازقلیچی فرماندار فقید بندرترکمن با عملکرد مناسب و قابل دفاع موجب سربلندی دولت از انتصاب وی به عنوان فرماندار شد و بدون تردید اگر در فاجعه منا جان خود را از دست نمی داد توانایی دستیابی به رده های بالاتر مدیریت را داشت.

شهیندخت مولاوردی شامگاه یکشنبه درهمایش تجلیل از بانوان و جوانان نخبه استان گلستان و یادمان مرجان نازقلیچی فرماندار شهید بندرترکمن در فاجعه منا اظهار کرد: فعالیت وی به عنوان سومین فرماندار زن کشور در شرایطی صورت گرفت که دولت تدبیر و امید برای این انتصاب زیر شدیدترین فشارها بود.

وی بیان کرد: نازقلیچی به درستی جلوه ای آشکار از توانمندی و بهره مندی صحیح از توانمندی زنان در مدیریت کشور و الگویی مناسب برای همه دختران ایران زمین و به خصوص قوم بزرگ ترکمن بود.

معاون رئیس جمهوری افزود: فعالیت وی در سمت فرمانداری بندرترکمن آغاز دوران تازه ای در فعالیت اجتماعی زنان ترکمن و دیگر اقلیت های ایران بود که با توجه به گسترده بودن توانمندی های زنان ایرانی دستیابی آنان به سطوح بالای مدیریتی دور از انتظار نیست.

مولاوردی ادامه داد: در زمان انتخاب وی به عنوان فرماندار بندرترکمن ، این شهرستان دارای کمی و کاستی های فراوانی بود و برخی ها، انتخاب یک زن برای حل این مشکلات را نادرست می دانستند، اما مرحوم نازقلیچی با صبر و حوصله و توانایی های فراوان خود خط بطلانی بر این نظرات کشید.

وی گفت: دوران پرافتخار و کارنامه مثبت و قابل دفاع مرحوم نازقلیچی در مسئولیت های بخشداری و فرمانداری در بندرترکمن می تواند روند حضور و مشارکت بیشتر زنان گلستانی در مسئولیت های مهم سیاسی و اجتماعی را تسهیل کند.

معاون رئیس جمهوری بیان کرد: استفاده از همه ظرفیت های کشور برای مقابله با چالش ها از مهمترین دلایل دولت برای سپردن این مسئولیت به خانم نازقلچی بود.

وی اظهار کرد: بی شک انتخاب سومین فرماندار زن کشور پس از انقلاب در یکی از استان های مرزی کشور بیانگر عزم جدی دولت در تزریق اعتماد به نفس هر چه بیشتر در میان زنان بود.

مولاوردی در ادامه به تلاش دولت برای حمایت هر چه بیشتر از بانوان شاغل اشاره کرد و از تدوین بسته حمایتی جامع برای زنان شاغل در هیات دولت خبر داد.

معاون رئیس جمهوری بیان کرد: در کشور ما تسهیلاتی که برای زنان کارمند در نظر گرفته شده است همه جانبه و با برنامه ریزی دقیق نیست و این برنامه ریزی نه تنها فعالیت های اجتماعی زنان را تسهیل نمی کند بلکه بر ضد آن عمل می کند.

وی افزود: برای توازن میان کار و خانه برای زنان درحال تدوین بسته جامع حمایتی زنان شاغل با مشارکت سازمان مدیریت و برنامه ریزی هستیم که ساعت کاری شناور و بازگشت دوباره مهدهای کودک به ادارات از جمله اقدامات پیش بینی شده برای ایجاد توازن میان کار و زندگی بانوان است.

مولاوردی ادامه داد: متاسفانه هنوز جامعه به صلاحیت و شایستگی های زنان اعتماد ندارد ،اما تلاش می کنیم تا این سقف شیشه ای برداشته شود.

در این همایش از 13 بانو و جوان نخبه استانی تجلیل شد.

 

مرحومه نازقلیچی دولت را از انتصاب وی به عنوان فرماندار سربلند کرد


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .