عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان افتتاح می شود

با حضور معاون وزیر امور خارجه :

نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان افتتاح می شود

نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان افتتاح می شود

 با حضور "حسن قشقاوی " معاون کنسولی ،حقوقی و پارلمانی وزیر امور خارجه ، فردا پنج شنبه (17 مهر) دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان افتتاح می شود.

مسئول امور نمایندگی‌های داخل کشور وزارت امور خارجه درگفتگو با پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان گفت:این دفتر در استان به مثابه یک وزارت امور خارجه کوچک است که برای بسط وگسترش ارتباطات با کشورهای همجوار و نیز رفاه حال شهروندان گلستانی و مسافران خارجی راه اندازی می شود.

عباس رنجبر اظهار داشت:تایید اسناد ،مسائل کنسولگری ،روابط دوجانبه با یک یاچند کشور و امورات بین المللی و یا هرکاری که یک ایرانی با ارگانهای داخلی وزارت امورخارجه دارد با کلیه اختیارات برعهده این نمایندگی می باشد.

وی تصریح کرد: قبل از این به طور مثال کلیه امورات دانشجویان خارج ازکشور درتهران انجام می شده است.

مشاور معاون وزیر امور خارجه اظهارداشت: درصورتیکه فرودگاه گرگان بین المللی شود صدور ویزای فرودگاهی توسط این دفتر انجام می شود .

وی با بیان اینکه کار نمایندگی وزارت امور خارجه کاری کنسولی بوده و صدور ویزای فرودگاهی انجام می دهد ، اظهارداشت: درحال حاضر بجز 10 کشور، برای تمامی کشورها می توانیم ویزای فرودگاهی صادر کنیم و تا سه هفته هم قابل تمدید می باشد.

وی افزود: افتتاح این نمایندگی می تواند سرفصلی نو را در روابط بین الملل استان گلستان و کشورهای همجوار رقم بزند ، و سبب شناسایی عمق توانمندیهای ‌این استان در حوزه‌های مختلف اقتصادی ، بازرگانی باشد.

این مقام مسوول اضافه کرد: درحال حاضر 26 نمایندگی در مراکز استانهای مختلف و یک نمایندگی در شهرستان لارستان درجنوب فارس و 4 نمایندگی در مناطق آزاد کیش ، قشم ، چابهار و عسلویه فعال می باشد.

مسئول امور نمایندگی‌های داخل کشور وزارت خارجه بیان کرد: در پی درخواست استاندار گلستان و پیگیری‌های مداوم وی ؛ دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان گلستان، پس از انجام مراحل مقدماتی افتتاح می‌شود.

محل این دفتر در خیابان پنجم آذر ، آذر یکم ،کوچه عطایی 2 ،(پایین تر از حسینیه دزیانیها) واقع شده است.

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .