عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مجموعه استان از سرمایه گذاری خارجی حمایت خواهد کرد

استاندار گلستان در دیدار با هیأت کشاورزی عراقی:

مجموعه استان از سرمایه گذاری خارجی حمایت خواهد کرد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

مجموعه استان از سرمایه گذاری خارجی حمایت خواهد کرد

 استاندار گلستان گفت: ظرفیت های زیادی برای سرمایه گذاری در استان وجود دارد و مجموعه استان نیز از سرمایه گذاری خارجی حمایت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو، صبح امروز (7 مهر) در دیدار با هیئت تجاری، کشاورزی عراق با تاکید بر ظرفیت های فراوان این استان برای امر سرمایه گذاری اظهار کرد: از سرمایه گذاری خارجی در زمینه های مختلف حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: گلستان به دلیل میزبانی از اقوام و مذاهب مختلف به نام ایران کوچک معروف است و همه آنان به صورت مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می کنند.

استاندار گلستان با بیان اینکه گلستان 7 اقلیم از 13 اقلیم جهان را داراست، گفت: این مسئله موجب شده تا 95 نوع محصول کشاورزی و 2 هزار گونه گیاهی در این استان وجود داشته باشد.

وی به وجود سرخدار در استان اشاره کرد و افزود: گلستان در زمینه گیاهان دارویی جایگاه ویزه ای دارد که یکی از آنها سرخدار است که خاصیت ضدسرطانی دارد و به دنبال جذب سرمایه گذار در این حوزه هستیم.

دکتر صادقلو با اشاره به ظرفیت های کشاورزی این استان، عنوان کرد: گلستان سالانه 1.5 میلیون تن گندم تولید می کند که 250 هزار تن ان در استان مصرف و بقیه از استان خارج می شود از این حیث گلستان دارای جایگاه ویژه ای در تامین امنیت غذایی دارد.

وی بیان کرد: تنوع اقلیمی موجب شده که 29 نوع میوه در استان تولید شود که زمینه صادرات آن وجود دارد. هم چنین به دلیل برخورداری از زیرساخت هایی مانند دو فرودگاه و خط ریلی سراسری، اتصال به کریدورهای شرقی-غربی و شمالی-جنوبی ظرفیت های زیادی برای توسعه تجارت خارجی داریم.

استاندار گلستان به خاویار و میگو نیز به عنوان برندهای مهم اشاره کرد و گفت: در تولید خاویار گلستان رتبه نخست را دارد و در سال های اخیر نیز با تولید میگو یک هزار و 200 تن از این محصول را صادر می کند. همچنین با تولید 156 هزارتن گوشت مرغ سومین تولیدکننده در کشور است.

دکتر صادقلو ظرفیت گردشگری در استان گلستان را بالا دانست و افزود: این استان ظرفیت بالایی در گردشگری خصوصا گردشگری سلامت دارد و  همچنین در گلستان آرامگاه  126 امامزاده وجود دارد که می تواند بستر گردشگری مذهبی باشد.

وی افزود: بلندترین برج اجری جهان و دومین دیوار دفاعی دنیا، آبشارها و موقعیت های گردشگری زیادی دارد.

 همچنین در این دیدار رئیس اتحادیه کشاورزان عراق ضمن ابراز خوشنودی از حضور در استان گلستان، اظهار کرد: در کشور عراق ما با کمبود میوه مواجه هستیم و استان گلستان می تواند یکی از استان های صادرکننده به کشور ما باشد.

حسن تمیمی یادآور شد: ما می خواهیم نقاط گردشگری استان گلستان را ببینیم و تمایل داریم خط هوایی گرگان به نجف راه اندازی شود.

وی افزود: در عراق مشکل بیماری های قلبی وجود دارد و اگر امکان پزشکی لازم در گلستان فراهم شود، بیماران به جای سفر به هند، برای درمان به ایران خواهند آمد.

همچنین در این دیدار سایر اعضای تیم عراقی که از کشاورزان و تاجران استان های میانی و جنوبی عراق بودند ضمن معرفی فعالیت های خود به تبادل اطلاعات با استاندار گلستان و مدیران ارشد استانی پرداختند.


تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1045
  • کد خبر : 25567