عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پشتیبانی در زیر ساخت ها، زمینه ساز توسعه گلستان می شود

استاندار گلستان در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان؛

پشتیبانی در زیر ساخت ها، زمینه ساز توسعه گلستان می شود

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

پشتیبانی در زیر ساخت ها، زمینه ساز توسعه گلستان می شود

استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت تعیین وزیر معین برای استان ها در حوزه اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: پشتیبانی در زیر ساخت ها عاملی تاثیر گذار و زمینه ساز توسعه گلستان می شود و وزیر معین ظرفیتی مهم در ایجاد این پشتیبانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان وزیر معین استان در این حوزه برگزار شد، تصریح کرد: ظرفیت های ایشان کمک خواهد کرد فاصله تاریخی استان و عقب ماندگی های گلستان در مسیر توسعه ، کمتر و رفع شود.

وی با اشاره به اهمیت وجود نقشه راه جهت پشتیبانی، گفت: برای استانی همچون گلستان که منابع و مصارف مالی و بانکی آن فاصله زیادی دارند، پشتیبانی تسهیلاتی و بانکی می تواند در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید باشد.

وی با اشاره به برخی مشکلات تولید کنندگان، یادآور شد: یکی از مهم ترین مشکلات تولیدکنندگان، هزینه های بالای تولید است و دولت باید کمک کند هزینه های تولید کاهش یابد.

استاندار گلستان با بیان اقدامات صورت گرفته در کارگروه رفع موانع تولید، گفت:مشکلات بیش از 100 بنگاه اقتصادی شامل آب، برق، گاز ، بیمه و بانک را در این کارگروه رفع کردیم.

وی با تاکید بر اینکه حمایت و پشتیبانی از طرح های تحول زا، نگاه مردم به دولت و مشارکت های اجتماعی را ارتقا می بخشد، خاطر نشان کرد: اجرای طرح ict با شعار استان مجازی آغاز شد و امیدواریم با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، نتیجه مطلوب برای 2200 کارورز اعلام شود.

دکتر صادقلو با اشاره به آمار 49 درصدی جمعیت روستائی استان، گفت:روستاها برای توسعه راهی جز درآمد پایدار ندارند و در آمد پایدار ماندگاری در روستا، سطح امید در جامعه را افزایش می دهد و موجب کاهش حاشیه نشینی می شود.

وی با اشاره به ظرفیت زمین های شمالی استان تصریح کرد: با ایجاد زیرساخت در اراضی شمالی می توان ظرفیتی همچون سایت پرورش میگوی گمیشان ایجاد کرد و حتی سرمایه گذاری صنعتی را در این اراضی توسعه داد.

استاندار گلستان در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی با اشاره به طرح هایی که در راستای توسعه استان مورد توجه قرار گرفته گفت: تصویب منطقه آزاد اینچه برون، ایجاد ارزش افزوده کریدور ریلی ایران، ترکمنستان و قزاقستان، شکل گیری راه آهن گرگان به مشهد ولو حد فاصل گرگان تا گنبد کاووس، زهکشی 280 هزار هکتار اراضی شوره زار استان و تبدیل آن به مزارع گندم،ایجاد ارزش افزوده از گندم با کیفیت تولیدی استان با تبدیل آن به آرد در گلستان می تواند زمینه ساز رشد استان شود.

وی افزود: اگرچه سد سازی در بسیاری از مناطق کشور توجیه ندارد اما در گلستان به دلیل بروز سیلاب ها و در جهت مهار آنها سدسازی عاملی موثر است.

وی یادآور شد: یکی از مواردی که کشاورزی استان را با مشکل مواجه کرده تغییر الگوی کشت است بطوریکه پیشتر کیفی ترین پنبه کشور در سطح 156 هکتار از اراضی گلستان کشت می شد اما امروز پنبه جای خود را به برنج داده و این تغییر الگوی کشت مشکلات فراوانی را به بار آورده است.

دکتر صادقلو با اشاره به حمایت دولت از گندم و خرید تضمینی آن گفت: ارائه مشوق ها در کشت پنبه می تواند زمینه گرایش دوباره به این محصول را ایجاد کند.

همچنین در کار گروه اقصاد مقاومتی استان گلستان که با حضور دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد: مدیران دستگاه های جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی،تعاون کار و رفاه اجتماعی، آب منطقه ای، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و همچنین آقایان کوسه غراوی، قره خانی و هزار جریبی از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی به ارائه نقطه نظرات خود با وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی پرداختند.

 

پشتیبانی در زیر ساخت ها، زمینه ساز توسعه گلستان می شود

 

پشتیبانی در زیر ساخت ها، زمینه ساز توسعه گلستان می شود

 

پشتیبانی در زیر ساخت ها، زمینه ساز توسعه گلستان می شود

  

پشتیبانی در زیر ساخت ها، زمینه ساز توسعه گلستان می شود

 


تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .