عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » هشتمین جشنواره بین‌المللی اقوام ایران زمین در گرگان پایان یافت


هشتمین جشنواره بین‌المللی اقوام ایران زمین در گرگان پایان یافت

 هشتمین جشنواره بین‌المللی اقوام ایران زمین در گرگان پایان یافت

هشتمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در گرگان به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان ؛ هشتمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین با شرکت هنرمندان صنایع‌دستی و موسیقی 31 استان و 11 کشور در گلستان برگزار شد.

 این جشنواره پس از 4 روز با استقبال پرشور مردم و اقوام مختلف از سراسر کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های استان گلستان در گرگان پایان یافت.

 این جشنواره از 16 تا 19 مهر ماه با برپایی 169 غرفه صنایع دستی کشور و اجرای روزانه 27 گروه موسیقی و آیینی برپا بود.

 600 میهمان و هنرمند داخلی و خارجی در جشنواره اقوام ایران زمین در گلستان شرکت داشتند که 50 سفیر و مهمان خارجی از کشورهای آسیایی و اروپایی در مراسم افتتاحیه این جشنواره در روز 17 مهرماه شرکت کردند.

 13 سیاه چادر و 10 روستای هدف گردشگری استان گلستان نیز در این جشنواره شرکت کرده و آداب و سنن و رسوم خود را به نمایش گذاشتند.

 هنرمندانی از کشورهای افغانستان، عراق، ترکمنستان، کوبا، قزاقستان، ژاپن، آلمان، مصر، لبنان، غنا و سیرالئون در هشتمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در گلستان حضور داشتند.

 در مراسم پایانی این جشنواره علاوه بر گروه‌های موسیقی مختلف اقوام، مراسم حنابندان سنتی رامیان و عروسی نمادین سنتی ترکمن‌ها برگزار شد.

 همچنین در روز پایانی بیش از 10 گروه موسیقی آیینی از استان‌های مختلف مانند آذربایجان شرقی، اردبیل، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی، خراسان شمالی و جنوبی ، گیلان و دیگر استان‌ها به اجرای موسیقی پرداختند.

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .