عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دانش بنیان کردن تولیدات اصلی استان موجب توسعه می شود

استاندار گلستان در هفدهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی؛

دانش بنیان کردن تولیدات اصلی استان موجب توسعه می شود

دانش بنیان کردن تولیدات اصلی استان موجب توسعه می شود

 استاندار گلستان با تاکید بر استفاده از علم روز در تولیدات استان، اظهار کرد: دانش بنیان کردن برند های اصلی استان نظیر گندم، خاویار، گیاهان دارویی و فرش، زمینه های افزایش تولید با کیفیت و توسعه استان را فراهم می آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو در هفدهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، تصریح کرد: باید استان را به پایلوتی برای استفاده از موضوعات دانش بنیان در واحدهای صنعتی تبدیل کنیم و در این راه همکاری دانشگاه های استان و پارک علم و فن آوری لازم است.

وی با بیان اینکه همه باید نسبت به مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی با جدیت برخورد کنند، گفت: باید وظایف را به شاخص های کمی تبدیل کنیم و در جلسات گزارشات کمیته ها و پروژه ها را با دقت مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی جوهره حرکت و اقدامات دولت در سال 95 است و تمامی مسئولان استانی باید با حساسیت آن را دنبال کنند.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه برش استانی 23 دستگاه اجرایی مشخص شده، یادآور شد:با توجه به برنامه ریزی ها و فعالیت های صورت گرفته ،زمان آن رسیده گزارش اقدامات در ستاد اقتصاد مقاومتی رو نمایی شود.

دکتر صادقلو با اشاره به صنعت بسته بندی در توسعه بازار محصولات استان، خاطر نشان کرد: بسیاری از محصولات استان دارای کیفیت بالایی هستند که باید با استفاده بسته بندی مناسب و توجه به دانش بنیانی در بازار عرضه شوند.

همچنین در هفدهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استاد رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به عملکرد ستاد اقتصاد مقاومتی استان، گفت: گلستان جزء 8 استانی است که گزارش اقتصاد مقاومتی خود را در بازه زمانی تعیین شده، ارائه کرده است.

حسین پیشقدم با اشاره به تهیه کتابچه اقتصاد مقاومتی استان، تصریح کرد: در این کتابچه قالب مصوبات و برش استانی اقتصاد مقاومتی استان آمده است.

وی افزود: دستگاه های اجرایی باید حضور در کمیته ها و مصوبات را با جدیت دنبال کنند و همچنین مصوباتی را که در جلسه با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان وزیر معین استان در اقتصاد مقاومتی به آنها محول شده با دقت پیگیری نمایند.

همچنین در این جلسه مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان به عنوان دبیر کمیته برون گرایی و رئیس پارک علم و فن آوری استان به عنوان دبیر کمیته دانش بنیانی گزارشی از اقدامات و فعالیت های کمیته های خود ارائه کردند و پیرامون این گزارش بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

گفتنی است در این جلسه ربیعی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان از تشکیل کاگروه تبلیغی و فرهنگی خبر داد و اظهار کرد: از آنجا که اقتصاد مقاومتی یک پروسه چندین ساله است و نه یک پروژه زودبازده و باید فرهنگ این اقتصاد در جامعه گسترش یابد، بر اساس ابلاغ صورت گرفته تمامی پروژه ها باید دارای پیوست فرهنگی باشند و از این نظر کارگروه تبلیغی و فرهنگ در استان فعال شد.

 

دانش بنیان کردن تولیدات اصلی استان موجب توسعه می شود

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1158
  • کد خبر : 26808