عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » باید از ظرفیت‎های بین استان‎ها در جهت توسعه و رشد استفاده کنیم

استاندار گلستان در جلسه کارگروه معاونین هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع منطقه یک کشوری؛

باید از ظرفیت‎های بین استان‎ها در جهت توسعه و رشد استفاده کنیم

باید از ظرفیت‎های بین استان‎ها در جهت توسعه و رشد استفاده کنیم

 استاندار گلستان با اشاره به اهداف کارگروه معاونین هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع اظهار کرد:باید تلاش کنیم در این کارگروه‎ها تنها نگاه مطالبه از دولت نداشته باشیم و از ظرفیت‎های بین استان‎ها در جهت توسعه و رشد استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو در نشست کارگروه معاونین هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع منطقه یک کشوری با حضور دکتر ناصریان معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر کشور، تصریح کرد: باید با توجه به جایگاه معاونت امور هماهنگی شرح وظایفی برای این معاونت قائل شویم تا اقدامات این معاونت به تصمیماتی تحول زا در حوزه اقتصاد بدل شود.

وی افزود: ضمانت اجرایی مصوبات کارگروه از اهمیت بالایی برخوردار است و این کارگروه باید به مسائل مهم منطقه‎ای در حوزه اقتصاد ، جذب سرمایه، و مسائل مرتبط با اقتصاد مقاومتی بپردازد.

استاندار گلستان با اشاره به شعار دولت الکترونیک، گفت: شعار دولت الکترونیک آنچنان که باید و شاید اتفاق نیفتاده و این مسئله باید مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد و می تواند به عنوان یکی از سرفصل های این کارگروه باشد.

دکتر صادقلو یادآور شد: با توجه به اذغام دو معاونت باید در اهداف این کارگروه بازنگری شود و به مسائل اقتصادی و جذب سرمایه در حوزه منطقه ای توجه شود.

وی با اشاره به 8 استان حاضر در این کارگروه، یادآورشد : استان گلستان در قالب تفاهم‎نامه‎ای با استان آذربایجان شرقی اقدام به تبادل دانش فنی کرده است و مقرر شده گلستان بتواند از سر ریز سرمایه‎گذاری و سرمایه‎گذاران که موضوع سرمایه‎گذاری آنها با گلستان تناسب دارد بهره‎گیری نماید و این مسئله در این کارگروه نیز می تواند مورد توجه قرار گیرد.داشته باشد.

استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت مسئله روابط عمومی ها اشاره کررد و گفت: نقش روابط عمومی‎ها در بدنه وزارت کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به اهمیت اطلاع‎رسانی خدمات دولت نیاز است در چارت اداری مورد بازنگری قرار گیرد.

همچنین در این جلسه معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر کشور صحبت هایی پیرامون تغییرات ایجاد شده در چارت اداری استانداری‎ها، تجمیع معاونت‎ها و مدیران کل انجام داد و از محورهای چون بهره‎وری نیروی انسانی و یکسان سازی امور رفاهی و افزایش مسائل انگیزشی کارکنان، استقرار دولت الکترونیک و فعالیتهای انجام شده در هر استان، الزام ایجاد دفتر فناوری اطلاعات بطور مستقل، مشکلات مرتبط با تامین اعتبارات، تقویت جایگاه معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع و اداره کل ذیل آن معاونت در کارگروه‎های تخصصی استانی و عضویت در آنها، ابلاغ شرح وظایف دفاتر جدید استانداری مانند مرکز برنامه‎ریزی نوسازی و توسعه فناوری اطلاعات و ابلاغ چارت سازمانی فرمانداری‎ها با توحه به پیگیری‎های مکرر فرمانداران سخن گفت.

جواد ناصریان، با اشاره به نحوه جدید تعیین دیون بازنشستگان در برنامه ششم توسعه که مجلس نسبت به آن اقدام کرده، گفت: با این طرح براساس قانون، سازمان تامین اجتماعی مکلف شده دیون بازنشستگان که پیشتر بر اساس دو سال پایانی خدمت آنها تعیین می شده براساس حقوق پنج سال آخر محاسبه کند، که نیاز است استانداران و معاونین آنها در نشست با نمایندگان مجلس شورای اسلامی این مسئله و قانون را پیگیری نمایند.

همچنین لازم به ذکر است نشست معاونین هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع منطقه یک کشوری باحضور معاونان هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استان های سمنان، مازندران، قزوین، قم، گیلان، تهران و به میزبانی گلستان در حال برگزاری است و در این نشست مباحث اصلی این حوزه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

 

باید از ظرفیت‎های بین استان‎ها در جهت توسعه و رشد استفاده کنیم

 

باید از ظرفیت‎های بین استان‎ها در جهت توسعه و رشد استفاده کنیم

 

باید از ظرفیت‎های بین استان‎ها در جهت توسعه و رشد استفاده کنیم

 

باید از ظرفیت‎های بین استان‎ها در جهت توسعه و رشد استفاده کنیم

 

باید از ظرفیت‎های بین استان‎ها در جهت توسعه و رشد استفاده کنیم

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .