عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استاندارگلستان براجرای طرح گردشگری آشوراده تاکید کرد


استاندارگلستان براجرای طرح گردشگری آشوراده تاکید کرد

استاندار گلستان با تاکید بر این که تا آخر پیگیر طرح گردشگری آشوراده هستیم، گفت: این مصوبه سفر رئیس جمهوری بوده و استان با وجود تامین نشدن اعتبار، مطالعات آن را انجام داد و پیگیر اجرایی شدن طرح گردشگری این جزیره هستیم.

 حسن صادقلو شامگاه شنبه در جمع فعالان وسرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان در گرگان اظهار داشت: در اجرای مصوبه آشوراده، استان چیزی کم نگذاشت و با تامین اعتبار آن از جای دیگری، پروژه مطالعاتی آن را به سرانجام رساند.

وی ادامه داد: اما به نظر می رسد که محیط زیست فرصت سوزی می کند، استانداری هر چه محیط زیست در راستای طبیعت گردی و ملاحظات آن گفته را پذیرفته است ولی باز این سازمان با طرح مسائل گوناگون بهانه می گیرد.

استاندار گلستان از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی خواست که در این زمینه ورود کنند تا این مصوبه سفر سال 93 دولت به استان اجرایی شود.

صادقلو اضافه کرد: محیط زیست می گوید ما با کلیات موافق هستیم ، اما می خواهیم در اقدام و عمل وارد جزئیات شویم، یعنی سرمایه گذار برود آنجا را تحویل بگیرد و کار اجرایی شود.

وی افزود: چندی پیش خدمت رئیس جمهوری بودم و یکی از موضوعات شاخص مطرح شده از سوی بنده ،همین مطلب بود و دکتر روحانی دستور پیگیری به نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری را دادند و ما هم پیگیری می کنیم، ولی با این ادبیات محیط زیست و با این فرم و روش آن، کار به جایی نمی رسد.

آشوراده تنها جزیره ایرانی خزر است که در حوزه بندرترکمن واقع می باشد، در سفر سال 93 هیات دولت به استان گلستان مقرر شد که در 10 درصد این جزیره طرح گردشگری اجرایی شود.

استاندار گلستان همچنین با اشاره به دیوار دفاعی گرگان گفت: در حوزه احیای این دیوار تاریخی، استان افق بلندمدت برنامه ریزی کرده و برنامه ای 10 تا 20 ساله اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه به جایگاه گردشگری در طرح آمایش استان اشاره کرد و افزود: در سند آمایش گلستان مبحث گردشگری برجسته بوده و روی افق های جهانی گردشگری و ظرفیت های استان توجه شده است.

صادقلو بر توجه به گردشگری طبیعی و سلامت و گردشگری در حوزه مسائل میراث فرهنگی نیز تاکید کرد و گفت: در این زمینه برخی امکانات زیر ساختی فراهم شده است که از جمله راه آهن و فرودگاه بوده و در حوزه هتلینگ نیز باید استان تقویت شود.

وی به تسهیلات احیای صنایع و واحدهای صنعتی استان نیز اشاره کرد و افزود: در حوزه پرداخت این تسهیلات در کشور گلستان رتبه پنجم را دارد و باید این اعتبار به توسعه بخش هتلینگ نیز تسری داده شود.

استاندار گلستان اضافه کرد: در این حوزه حدود یکهزار و 600 واحد صنعتی و نیازمند احیای استان ثبت نام کردند که تاکنون به شرایط 535 واحد رسیدگی و برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند.

به گفته وی؛ طبق آخرین گزارش حدود 360واحد صنعتی نیازمند تسهیلات و حمایت به صورت مستقل و یا در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی 4 هزار و 530 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند، درحالی که قرار بر پرداخت 4 هزار و 200میلیارد ریال بود.

این نشست با حضور فعالان گردشگری و سرمایه گذاران بخش خصوصی و جمعی از نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل و فرمانداران این استان برگزار شد.


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .