عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » روحانیت و نخبگان، اصول گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی هستند

استاندار گلستان در جلسه شورای فرهنگ عمومی:

روحانیت و نخبگان، اصول گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی هستند

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

روحانیت و نخبگان، اصول گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی هستند

 استاندار گلستان با تأکید بر اهمیت نقش اقشار مختلف جامعه در گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: روحانیت و نخبگان، اصول گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در جامعه هستند و ظرفیت منابر باید در این مسیر مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو در ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سال 95 که با موضوع گفتمان سازی در اقتصاد مقاومتی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، تصریح کرد: دریچه فقه، باب مقدسی است که باید از آن در مسیر اقتصاد مقاومتی استفاده کرد.

وی تأکید کرد: همچنین نقش ظرفیت هایی همچون اساتید دانشگاهها و معلمان در این گفتمان سازی باید پررنگ شود.

استاندار گلستان با بیان اینکه باید تولیدات مردم به سمت دانش بنیانی سوق داده شود افزود: مردم باید نسبت به فرهنگ صادرات و ایجاد ارزش افزوده در تولیدات خود باور و اعتقاد پیدا کنند.

وی با اشاره به نقش دستگاههای فرهنگی در استان گفت: دستگاههای فرهنگی استان باید در جلسات آتی پیوست فرهنگی خود در قبال اقتصاد مقاومتی را ارائه دهند.

استاندار گلستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سپاه گفت: خوشبختانه فعالیت های انجام شده در سپاه در راستای اقتصاد مقاومتی تأثیرگذار بوده و نیاز است که سپاه استان، فصل فرهنگ سازی و باورسازی اقدامات خود جهت اشاعه این فرهنگ را در جلسه ارائه دهد.

دکتر صادقلو با تأکید بر اهمیت مهارت آموزی و تبلیغ روی حرفه های مهارتی یادآور شد: فرهنگ مهارت ها و نقشی که در تولید ثروت دارند باید از طریق گفتمان سازی در جامعه تکثیر شود.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در مسأله گفتمان سازی در استان اهمیت دارد، اصلاح الگوی کشت است که باید به عنوان یک فرهنگ در بین مردم ترویج شود.

وی خاطرنشان کرد: ارزش افزوده، بهره وری در اقتصاد، درون زایی، برون گرایی و ... کلیدواژه هایی هستند که باید با روش های مختلف در جامعه اشاعه شود.

استاندار گلستان با تأکید بر دانش روستایی و جمعیت روستاییان استان گفت: در بعضی روستاها با همت روحانیون، اقدامات خوبی در توسعه اقتصاد و اقتصاد مقاومتی صورت گرفته که می تواند الگویی برای سایرین باشد.

همچنین در این جلسه، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان با تأکید بر اینکه توسعه اقتصادی می تواند از مسیر اقتصاد مقاومتی صورت پذیرد، اظهار کرد: مفهوم اقتصاد مقاومتی، ایستادن روی پای خود است و باید این مسأله در فرهنگ سازی ها مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: باید مردم باور، اعتقاد و اعتماد نسبت به اقتصاد مقاومتی پیدا کنند تا در میدان عمل نقش خود را نمایان سازند.

 

روحانیت و نخبگان، اصول گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی هستند

 

روحانیت و نخبگان، اصول گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی هستند

 

روحانیت و نخبگان، اصول گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی هستند

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1126
  • کد خبر : 27092