عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 51 درصد اعتبارات تملک دارایی استان تخصیص یافته است

استاندار گلستان در جلسه شورای اداری استان:

51 درصد اعتبارات تملک دارایی استان تخصیص یافته است

51 درصد اعتبارات تملک دارایی استان تخصیص یافته است

استاندار گلستان اظهار کرد:از بودجه تملک دارایی استان 12 درصد آن نقد و 38 درصد به صورت اسناد هزینه است که تاکنون 51 درصد آن تخصیص یافته و مدیران دستگاههای اجرایی باید تلاش کنند که به خوبی از آن استفاده نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استاندای گلستان دکتر حسن صادقلو در ششمین جلسه ی شورای اداری استان در سال جاری تصریح کرد: براساس مذاکرات صورت گرفته با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بودجه تملک دارایی استان به صورت نقد 20 درصد و به صورت اسناد هزینه ای 30 درصد خواهد شد.

وی ضمن تشکر از عملکرد بانکهای استان گفت: تاکنون بانکهای استان در قالب تسهیلات رونق تولید 455 میلیارد تومان به 361 واحد تولیدی پرداخت کرده اند.

وی افزود: کمیته ای در استان جهت رصد نحوه ی استفاده ی واحدهای تولیدی از تسهیلات رونق تولید تشکیل شده و به صورت هفتگی آنها را مورد نظر و بررسی قرار می دهد.

وی با اشاره به سرشماری عمومی نفوس و مسکن گفت: باید تحلیل دقیقی در خصوص مشارکت مردم در شهر و روستا انجام شود و همچنین آمار به عنوان پیش نیاز پیش بینی و پیشگیری در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

دکتر صادقلو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راهپیمایی اربعین حسینی خاطر نشان کرد: اربعین بنیان گذار یک اصل برای تبدیل حادثه کربلا به مکتبی انسان ساز است.

استاندار گلستان یادآور شد: امروز راهپیمایی اربعین به مدلی انقلابی برای مبارزه با باطل در دنیا تبدیل شده و باید تلاش کنیم پشتیبانی لازم نسبت به این اقدام را صورت دهیم.

وی گفت: اقداماتی نظیر برگزاری اجلاسیه 4000 شهید و همکاری در راستای بازسازی عتبات عالیات در راستای احیای فلسفه ی عاشوراست.

همچنین در این جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه استان ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری سرشماری نفوس و مسکن گفت: استان گلستان در سرشماری اینترنتی با ارتقا از رتبه 29 به رتبه 10 جایگاهی مناسب را از آن خود کرد و حضور مردم در شهرها و روستاهای استان فراتر از حد انتظار بود.

حسین پیشقدم تصریح کرد: پیش بینی ما شمارش 614 هزار خانوار با جمعیت یک میلیون و 938 هزار در استان بود که 326 هزار خانوار با جمعیت یک میلیون و 125 هزار نفر در سرشماری اینترنتی شمارش شدند.

وی افزود: تاکنون در حالیکه تنها 8 روز به پایان سرشماری مانده است 480 هزار خانوار گلستانی شمارش شدند و ما در جایگاه پنجم کشور قرار داریم.

وی خاطر نشان کرد: تلاش داریم آمار خانوار غایب استان در سرشماری را به حداقل برسانیم و از خانوارهایی که در روستاهای ییلاقی خانه دارند می خواهیم آمار خود را در شهرها ارائه دهند.

حسین پیشقدم گفت: برخی خانواده ها گلستانی آمار سرشماری خود را در استانهای دیگر ارائه می کنند که از آنها می خواهیم از این کار پرهیز کنند.

لازم به ذکراست در ششمین جلسه ی شورای اداری استان دبیر مجمع نمایندگان گلستان، گفت: گلستان ظرفیت بالایی دارد و باید با همت مدیران در صدد رفع مشکلات مردم برآییم.

اسدالله قره خانی با اشاره به قراردادهای itc که شامل قراردادهای نفتی با شرکت توتال است اظهار کرد: امضا این قراردادها نشان از حمایت مجلس از دولت دارد و این قراردادها به نوعی اولین میوه ی برجام محسوب می شوند.

وی افزود: آشوراده موضوعی مهم در مسائل توسعه ای و گردشگری استان است و امیدواریم سازمان محیط زیست همکاری های لازم در این زمینه را داشته باشد.

گفتنی است در ایج جلسه فرمانده سپاه نینوای استان با اشاره به تلاش های صورت گرفته در یکسال و نیم گذشته جهت برگزاری اجلاسیه ی 4000 شهید استان درآذر ماه سال جاری اظهار کرد: طی فاصله ی 25 آبان تا 25 آذر سال جاری 14 برنامه ی اصلی اجلاسیه برگزار می شود.

سردار رحمت الله صادقی یادآور شد: جشنواره فیلم کوتاه با 320 اثر، یادواره شهدا برای گلستانی های مقیم گرگان، یادواره شهدای دانشجو، یادواره شهدای طلاب، نصب پرچم بر سر در منازل خانواده شهدا، یادواره شهدای کارمند، تجمع رزمندگان، تجمع اسوه های صبر، برگزاری دعای کمیل و ندبه و در نهایت اجلاسیه 4000 شهید استان در 25 آذر و با سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی از اصلی ترین برنامه های اجلاسیه خواهد بود.

همچنین در این جلسه که چند تن از مدیران جدید دستگاههای اجرایی معرفی شدند معراجی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گزارشی از فعالیتهای این ستاد ارائه کرد.

51 درصد اعتبارات تملک دارایی استان تخصیص یافته است

 

51 درصد اعتبارات تملک دارایی استان تخصیص یافته است

 

51 درصد اعتبارات تملک دارایی استان تخصیص یافته است

 

51 درصد اعتبارات تملک دارایی استان تخصیص یافته است

 

 51 درصد اعتبارات تملک دارایی استان تخصیص یافته است

 


تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1171
  • کد خبر : 27335