عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » قوه قضاییه با مصادیق لطمه زننده به عفت عمومی در فضای مجازی برخورد کند

وزیر کشور:

قوه قضاییه با مصادیق لطمه زننده به عفت عمومی در فضای مجازی برخورد کند

قوه قضاییه با مصادیق لطمه زننده به عفت عمومی در فضای مجازی برخورد کند

 وزیر کشور گفت: دادستان و قوه قضاییه باید در بخش فضای مجازی با مصادیقی که به مبانی اخلاقی، عفت عمومی و انحرافات در حوزه های اعتقادی و فکری لطمه وارد می کند و تهمت هایی که زده می شود، برخورد کنندو من به عنوان رییس شورای امنیت کشور از این اقدام حمایت می کنم.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز شنبه در هشتاد و پنجمین جلسه شورای اجتماعی کشور افزود: در بحث فضای مجازی آنچه به مبانی اخلاقی، عفت عمومی و انحرافات در حوزه های اعتقادی و فکری لطمه وارد می کند باید برخورد شود.

وی ادامه داد: حتی در مواردی که تهمت ها در حوزه سیاسی مطرح می شود باید برخورد شود.

رییس شورای امنیت کشور خطاب به خبرنگاران خاطرنشان کرد: در فضای مجازی همه آبرویشان را برداشته و به خیابان برده اند و این کار خیلی بدی است.

رحمانی فضلی ادامه داد: ولنگاری در فضای مجازی زیاد شده است دادستان و قوه قضاییه باید در این خصوص ورود و برخورد کنند و من به عنوان رییس شورای امنیت کشور از این اقدام حمایت می کنم و شما هیچ نگران نباشید.

وی تصریح کرد: حتما باید برخورد جدی شود، عفت عمومی، احترام، آبرو و سوابق و همه چیز را به مسخره گرفته اند.

وزیر کشور یادآور شد: وظیفه ذاتی مدعی العموم است که با این مسایل برخورد کند و اگر لازم شد بنده در هر مورد 100 مصداق نشان می دهم.

رحمانی فضلی همچنین با بیان این که در فضای مجازی برخی هر صحبتی می شود همه را به تمسخر می گیرند، گفت: اینکه نمی شود ،همه شخصیت ها را لوث می کنیم و همه افراد را هزینه می کنیم.

وی افزود: این باعث از بین رفتن سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی می شود لذا دادستانی باید به صورت جدی با این مسایل برخورد کند و بنده حمایت می کنم.

وزیر کشور در ادامه بر ضرورت بحث کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد و یادآور شد: همه تلاش خود را برای ساماندهی و حل آسیب های اجتماعی به کار می گیریم و گام های موثری در این زمینه برخواهیم برداشت، شناسایی علت ‌ها و برخورد با ریشه ‌ها حائز اهمیت است.

رحمانی فضلی افزود: با مظاهر آسیب‌ های اجتماعی بایدبه طور جدی برخورد کنیم چرا که مظاهر اجتماعی آسیب های خاص خود را دارد، اگر در حوزه اعتیاد، معتادان متجاهر را مشاهده می ‌کنیم، باید آنها را جمع آوری کرد چرا که به غیر از بحث ظاهر جامعه، اعتیاد ارتکاب جرم را نیز دامن می‌ زند بنابراین باید به آسیب‌ های اجتماعی از همه مظاهر نگاه کرد.

وی در ادامه به بحث تدوین سند توسعه روستایی اشاره کرد و اظهارداشت: تمامی استان های کشور را برای تدوین سند توسعه روستایی مکلف کرده ‌ایم که امیدواریم به سرعت این اقدامات انجام شود.

وزیر کشور همچنین بر تشویق دستگاه ‌هایی که نقش اساسی در حوزه فرهنگی برای مقابله با آسیب ‌های اجتماعی دارند، تاکید کرد و یادآور شد: در صورت لزوم باید جشنواره ای در این زمینه برگزار شود.

رحمانی فضلی افزود: در خصوص مقابله با آسیب های اجتماعی باید یک جریان ‌سازی مناسبی انجام شود و با مشارکت و همکاری مردم این مساله را پیش ببریم و هر دستگاهی باید برنامه خود را در این زمینه تهیه کند.

وی ادامه داد: همه دستگاه‌ ها از جمله خیریه‌ ها، انجمن‌ ها و هیات های مذهبی و سازمان های مردم نهاد باید در عرصه حضور یابند و از مناسبت های مختلف از جمله اربعین و اعیاد باید برای فرهنگ‌ سازی در زمینه کاهش آسیب‌ های اجتماعی استفاده کنند.

وزیر کشور تصریح کرد: دستگاه‌ ها باید در دو هفته آینده برنامه 6 ماهه خود را در زمینه کاهش و مقابله با آسیب‌ های اجتماعی به ما ارایه کنند و ما از برنامه‌ هایی پشتیبانی مالی می کنیم که فوق‌ العاده و ملموس باشند.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1164
  • کد خبر : 27834