عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دهه فجر باید زمینه ساز تمدن اسلامی در دنیا شود

استاندار گلستان در جلسه شورای اجرایی ستاد دهه فجر استان؛

دهه فجر باید زمینه ساز تمدن اسلامی در دنیا شود

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

دهه فجر باید زمینه ساز تمدن اسلامی در دنیا شود

 استاندار گلستان با بیان اینکه هدف انقلاب، تبدیل انقلاب به نظام انقلابی و اسلامی بود، اظهار کرد: انقلاب اسلامی باید به عنوان حادثه اولوالعزم زمان معاصر به یک مکتب انقلابی تبدیل و دهه فجر باید زمینه ساز تمدن اسلامی در دنیا شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو در اولین جلسه شورای اجرایی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان، دهه فجر را یک فرصت دانست و تصریح کرد: روح دهه فجر، میثاق است و سیاست ها باید به گونه ای تنظیم شود که میثاق عمومی نسبت به ارزش ها و ماهیت انقلاب صورت گیرد.

وی با بیان اینکه دهه فجر تجدید عهدی با شهدا و افق انقلاب اسلامی است، گفت: انقلاب اسلامی، مدل احیای انقلابی گری است که با راز و رمز اسلام، روحانیت و امام باید در دهه فجر، استمرار و استحکام یابد.

وی افزود: استفاده از ادبیات و فن آوری روز در برنامه های دهه فجر باید مورد توجه باشد و در نمادسازی ها ، اقدامات باید با هدف جذب حداکثری صورت گیرد.

استاندار گلستان دهه فجر را جشن واقعی دانست و افزود: اسلام، ادبیات آموزشی در راستای شادی دارد و باید به دور از افراط و تفریط، دهه فجر به عیدی بزرگ تبدیل شود و علما و روحانیت مدل جشن اسلامی را برای آن تبیین نمایند.

وی توجه به برآورده های امام(ره) در زمان ورود را مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: برنامه ها نباید رنگ و بوی سیاسی و جناحی داشته باشد بلکه باید تمامی ظرفیت های انقلاب معرفی شوند.

دکتر صادقلو دو اقدام راهپیمایی 22 بهمن و بانگ تکبیر در نگاه دشمنان را ارزیابانه دانست و خاطرنشان کرد: باید بانگ تکبیر تقویت شده و جاهلیت قبل از انقلاب شامل ظلم، جمود، جهل و ... در برنامه های دهه فجر نمایان شود.

وی تصریح کرد: استفاده از بزرگان اقوام و مذاهب، بیان خاطرات چهره های رنج کشیده، تقویت مباحث کارگری، هماهنگی بین دستگاه ها خصوصا ستاد برگزاری و شهرداری ها، توجه به برنامه های متناظر استانی با سطح کشوری، توجه به حضور جدی مردم و اصناف در برنامه ها و ... باید مورد نظر دستگاه های اجرایی ذیربط قرار داشته باشد.

همچنین در این جلسه، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گزارشی از فعالیت های سال گذشته این ستاد ارائه کرد و گفت: سی و هشتمین سالگرد انقلاب اسلامی با شعار "انقلاب اسلامی، زمینه ساز امنیت پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی" در استان گلستان همزمان با کشور برگزار خواهد شد.

تاری تصریح کرد: 33 کمیته کشوری و 23 کمیته استانی جهت برگزاری باشکوه دهه فجر امسال با اهداف بصیرت، امید، خودباوری، همبستگی، اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل برنامه ریزی شده اند.

لازم به ذکر است در این جلسه مسئولان کمیته های دهه فجر استان به ارائه نقطه نظرات خود پیرامون برگزاری مراسم سی و هشتمین سالگرد انقلاب اسلامی پرداختند.

 

دهه فجر باید زمینه ساز تمدن اسلامی در دنیا شود

 

دهه فجر باید زمینه ساز تمدن اسلامی در دنیا شود

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 919
  • کد خبر : 27948