عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ایجاد منطقه آزاد، گلستان را به نماد صادرات تبدیل می کند

استاندار گلستان در جلسه شورای اداری استان؛

ایجاد منطقه آزاد، گلستان را به نماد صادرات تبدیل می کند

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

ایجاد منطقه آزاد، گلستان را به نماد صادرات تبدیل می کند

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه منطقه آزاد اینچه برون گلستان در راستای روح قانون است، اظهار کرد: منطقه آزاد اینچه برون یکی از درخواست استان است و بر این باوریم با ایجاد این منطقه آزاد، استان گلستان به نمونه صادرات تبدیل می شود و این طرح در راستای رونق اقتصاد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو در جلسه شورای اداری با حضور ریاست مجلس شورای اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان و مدیران ارشد استانی، ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص)، تصریح کرد: طرح گردشگری آشوراده که مصوب سفر ریاست محترم جمهوری است یکی از طرح های که می تواند موجب توفق و ماندگاری 18 میلیون مسافر عبوری از گلستان شود و زمینه‎ای برای مقصد مسافران و گردشگری پاک و حلال باشد.

وی گفت: ما تعهد می‎دهیم تمامی مسائل زیست محیطی رعایت شود و درخواست ما این است که رئیس مجلس شورای اسلامی از این مهم پشتیبانی کند.

وی ضمن تقدیر از حضور دکتر لاریجانی که با دعوت برای حضور در اجلاسیه 4 هزار شهید استان به گلستان آمدند ، یادآور شد: در آینده نزدیک شاهد برکات این سفر خواهیم بود چراکه گلستان استانی تازه بنا گذاری شده است و از امکاناتی که استان‎ها در گذشته بهره‎مند بودند استفاده نکرده است و به دلیل این فاصله تاریخی نیازمند توجه ویژه است.

وی افزود:سند جامع استان را در افق 1404 و 1420 را تبیین کردیم و سند اجرایی 53 دستگاه را با شاخص‎های کمی تبیین کردیم و این میثاقی است بین دستگاهی است.

استاندار گلستان با بیان اینکه سند آمایش سرزمینی را تبیین شده است، خاطر نشان کرد: با 28 مولفه سند امنیتی استان گلستان را پیگیری کردیم و این باعث شده دیگر استان‎ها نیز به این مهم فکر کنند.

دکتر صادقلو افزود: با توجه به اینکه سطح آب از وضعیت خوبی از شعاع آینده برخوردار نیست لازم است که نسبت به استفاده از آب مازندران و سریز‎های این استان عنایت ویژه‎ای شود.

وی افزود:آب خلیج گرگان از ارتقاع 2 متر در گذشته ،امروز به نیم متر رسیده و این خطر استان‎های همجوار سمنان و خراسان شمالی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

استاندار گلستان به زهکشی اراضی شمالی اشاره کرد و گفت: 280 هزار هکتار از زمین‎های شمالی که مانداب به زمین‎های درجه 4 تبدیل شده مطالعات آن تمام شده و باید در مسیر زهکشی توجه شود و باید زهکشی ابتدایی با لاین یک انجام دهیم و با این اقدام 600 هزار تن اضافه محصول پیدا خواهیم کرد.

دکتر صادقلو افزود: گندم یکی از برند استان گلستان است که از کیفیت گلوتن 36 تا 40 درصد برخوردار است و یکی از کیفتی‎ترین محصول کشور و یا دنیا است و تاثیر اساسی در کیفیت بخشی گندم کشور دارد و در این راستا با زهکشی اراضی 22 هزار هکتار آن اراضی توافق شده و امیدواریم با عنایت رئیس شورای اسلامی ما بقیه آن نیز مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار گلستان با بیان اینکه راه آهن گرگان- مشهد یکی از آروزهای دیرینه مردم استان گلستان است، گفت: شرایطی دارد به وجود می‎آید که این خط راه اندازی شود و اگر این مسیر از گرگان به گنبد اتفاق بیفتد تاثیر بسزایی در اقتصاد استان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مهمترین منبع استان گلستان گندم است، افزود: در کل کشور گندم را با یک نرخ خریداری می‎کنند و کیفیت گندم در جایی نمایان نمی‎شود.

دکتر صادقلو با بیان اینکه منابع کلان ما به دلیل نرخ یکسان گندم آسیب دیده شده، گفت: باید ارزش افزوده محصولات این استان دیده شود.

استاندار گلستان با بیان اینکه در بحث تولید پنبه، توتون و خاویار رتبه نخست را در کشور داریم ، گفت: مشوق‎های تولید و کم هزینه شدن تولید یکی از نکاتی است که باید پیگیری شود.

وی گفت: بحث آب یکی از مسائل جدی و اساسی است و شاید سد در جاهایی ناکارآمد باشد اما برای ما یکی از ضروریات است که از طرفی مانداب ایجاد نمی‎کند و از طرفی در مهار سیل و مدیریت رودخانه‎ها نقش دارد.

وی افزود: طرح جامع سیل را ارائه کردیم اما به دلیل اینکه پشتیبانی نمی‎شود در استان با مشکلاتی رو به رو هستیم.

استاندار گلستان تصریح کرد: انجمن سوار کاری از یک ماه قبل به شکل اجاره‎ای یک ساله واگذار شده و باید به این مهم توجه شود.

استاندار گلستان با بیان اینکه نیازمند گردشگری سلامت هستیم، گفت: صنعت بزرگ در استان نداریم و لازمه آن یک سری از پشتیبانی‎ها است.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .