عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دستگاه های اجرایی باید پیوست پدافند غیر عامل داشته باشند

استاندار گلستان در شورای پدافند غیر عامل استان؛

دستگاه های اجرایی باید پیوست پدافند غیر عامل داشته باشند

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

دستگاه های اجرایی باید پیوست پدافند غیر عامل داشته باشند

استاندار گلستان اظهار کرد: مسائل پدافند غیر عامل در دستگاههای اجرایی و خدمت رسان از اهمیت بالایی برخوردار است و باید پیوست مربوط به آن در برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان تصریح کرد: خاستگاه پدافند غیر عامل عمدتا متوجه دشمن خارجی و ایادی آنان در کشور است و گاهی اوقات باید به صورت یک اقدام پیشگیرانه به آن توجه داشت.

وی افزود: این اقدامات بیشتر نرم افزارانه، پیچیده، علمی و با استفاده از ظرفیت های فناورانه صورت می گیرد و از ویژگی های سخت افزارانه و زمخت بدور هستند.

وی با تاکید بر اهمیت مسائل پدافند غیر عامل یاداور شد: گاهی مسائل پدافند غیر عامل در دستگاههای اجرایی از خدمات صورت گرفته پراهمیت تر می شود چرا که پروژه ای که در آن ماهها برای بهره برداری در جهت خدمت، زحمت کشیده شده یک شبه به هم می ریزد.

استاندار گلستان با تاکید بر استفاده از تجربیات کشورهای دیگر در حوزه ی پدافند غیر عامل خاطرنشان کرد: اگر شرایط تغییر را مدیریت نکنیم باید به فکر مدیریت شرایط بحران باشیم و در این مسیر وظیفه ی مدیریت پدافند غیر عامل در حوزه ی تغییرات زمین، آب، خاک، جنگلها و هوای استان به جهت پاکی و یا آلودگی مسئله ی قابل توجهی است.

دکتر صادقلو آمادگی فکری، ذهنی و روحی جامعه برای مقابله را پر اهمیت دانست و افزود: روحانیون، نخبگان و دستگاههای خدمت رسان می توانند نقش مهمی در آموزش، شناخت و ایجاد آمادگی جامعه نسبت به مخاطرات پدافند غیر عامل داشته باشند.

وی یادآور شد: باید موضوع مطالعات در خصوص مسائل پدافند غیرعامل با ردیفی خاص در بودجه استان مورد نظر قرار گیرد.

استاندار گلستان همچنین بر جای گیری پدافند عامل در واحدهای دانشگاهی و آموزشی استان و همچنین طرح مسئله در شورای فرهنگ عمومی استان تاکید کرد.

لازم به ذکر است در این جلسه قاسم غریب آبادی رئیس شورای پدافند غیر عامل استان گزارشی از برنامه های اجرا شده در این هفته ارائه کرد و افزود: در این هفته 400 برنامه در ارتباط با پدافند غیرعامل در استان اجراشد که دستگاههای اجرایی استان نقش بسزایی در این برنامه ها داشتند.

گفتنی است در این جلسه مدیران حاضر نقطه نظرات خود را مربوط به مسائل پداففند غیر عامل در استان و دستگاه های مطبوع خود ارائه کردند.

همچنین در این جلسه از تلاش های فرمانده نیروی انتظامی، مدیران کل صداوسیما، آب منطقه ای، توزیع نیروی برق، آموزش و پرورش، امورمالیاتی، اقتصاد و دارایی، پخش فراورده های نفتی، رییس دانشگاه گلستان، فرمانداران شهرستان های بندرگز، مینودشت، گرگان و گنبدکاووس و فرمانده سپاه مینودشت در هفته پدافند غیرعامل تقدیر شد.

 

دستگاه های اجرایی باید پیوست پدافند غیر عامل داشته باشند

 

دستگاه های اجرایی باید پیوست پدافند غیر عامل داشته باشند

 

دستگاه های اجرایی باید پیوست پدافند غیر عامل داشته باشند

 

دستگاه های اجرایی باید پیوست پدافند غیر عامل داشته باشند

 


تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1387
  • کد خبر : 28957