عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » باید به روستاها و مناطق شهری عاری از مواد مخدر، مشوق هایی ارائه شود

استاندار گلستان در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر؛

باید به روستاها و مناطق شهری عاری از مواد مخدر، مشوق هایی ارائه شود

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

باید به روستاها و مناطق شهری عاری از مواد مخدر، مشوق هایی ارائه شود

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه روستاهایی در استان وجود دارد که از وجود معتادان و مواد مخدر عاری هستند، اظهار کرد: باید مشوق هایی به روستاها و مناطق شهری پاک و عاری از مواد مخدر ارائه شود و توجه به خواسته های مردم در اولویت قرار گیرد تا سرلوحه ای برای دیگر نقاط باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، تصریح کرد: توجه به مناطق مورد نظر در طرح شهید شوشتری از اهمیت بالایی برخوردار است و باید برنامه های فرهنگی در این مناطق مورد نظر باشد.

وی افزود: باید قباحت مواد مخدر حفظ شود و در تعاریف قبح و کراهت مسئله کاهش نیابد.

وی با اشاره به نقش اصیل روحانیت در جامعه، خاطر نشان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری اعتیاد را مهمترین آسیب اجتماعی برشمردند، روحانیت باید با قرائت اصیل ، نسبت به پرهیز جامعه از مواد مخدر و اعتیاد تلاش کند.

استاندار گلستان پرورش خطیب در جامعه با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی را پراهمیت دانست و افزود: باید به ازای تک تک شهرهای استان خطیبانی باشند که مردم را از موضوعات روز مطلع کنند و اگر سخنان زیبا، پردازش شده و برخواسته از معلومات در خصوص مضرات مواد مخدر و اعتیاد ارائه شود یقیناً شنونده های خوبی وجود دارند .

دکتر صادقلو با اشاره به اینکه باید در مناطق طرح شهید شوشتری از روحانیون مستقر در محل استفاده کرد، گفت: اگر روحانیون در کنار مردم و در متن زندگی مردم باشند می توانند فعالیت های فرهنگی خوبی را ساماندهی کنند.

وی یادآور شد : ایجاد بنگاه های اقتصادی و اجرای طرح های هادی در مناطق طرح شهید شوشتری نقش بسزایی در ناامنی این محیط ها برای خرده فروشان مواد مخدر خواهد داشت.

همچنین در جلسه شورای هواهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، مدیر کل آموزش و پرورش استان از اجرای طرح توانمند سازی و پیشگیری از اعتیاد در بین دانش آموزان خبر داد و افزود: این طرح در سطح 140 مدرسه استان و با حضور 150 مدرس برگزار شده است.

لازم به ذکر است در این جلسه وزیری فرماندار شهرستان مینودشت گزارشی از اقدامات شورای هماهنگی و اجرای طرح شهید شوشتری در این شهرستان ارائه کرد و گفت: توجه به زیرساخت ها، اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی و توانمند سازی مردم منطقه در اجرای طرح شهید شوشتری مورد توجه است.

گفتنی است در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ولی نژاد مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان گزارشی از فعالیت های پیشگیرانه فرهنگی از مواد مخدر توسط این دستگاه اجرایی ارائه کرد و گفت: جلسات توجیهی برای مبلغان، هیات های مذهبی و مداحان برگزار شده و مقرر گردیده تمامی مبلغان در سخنرانی های خود حداقل 15 دقیقه در طول هفته نسبت به مضرات مواد مخدر با مردم سخن بگویند.

شایان ذکر است استان گلستان 84 شهید و 34 جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده است و اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خواستار توجه بیشتر به اقدامات شهدا و جانبازان این مسیر شدند.

باید به روستاها و مناطق شهری عاری از مواد مخدر، مشوق هایی ارائه شود

 

باید به روستاها و مناطق شهری عاری از مواد مخدر، مشوق هایی ارائه شود

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .