عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » صدای فرهنگی ایران در جهان بلند است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین رونمایی از دانشنامه گلستان؛

صدای فرهنگی ایران در جهان بلند است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

صدای فرهنگی ایران در جهان بلند است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه باید قدر سرمایه های داخلی را بدانیم،اظهار کرد: از بین دو میلیون اثر خطی که در دنیا متعلق به ایران است، حدود یک میلیون در شبه قاره، حدود نیم میلیون در آسیای میانه و قفقاز و حدود نیم میلیون در داخل کشور داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان ، دکتر سید رضا صالحی‌امیری عصر دوشنبه(9 اسفند)در آئین رونمایی از دانشنامه گلستان "جرجان و استرآباد" که در کتابخانه میرداماد گرگان و با حضور آیت ا... نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و دکتر صادقلو استاندار گلستان، برگزار شد، تصریح کرد: طی سه سال گذشته 43 اثر ثبت ملی شده است هفت اثر ثبت منطقه ای و 9 اثر آن در یونسکو ثبت شده است.

وی افزود: زمانی که غرب در فقر مطلق فرهنگی قرار داشت ایران گنجینه‎های ارزشمندی از مفاخر و اندیشمندان را در خود جای داده بود.

دکتر صالحی امیری با اشاره به ظرفیت بی‎نظیر ایران در برخی نسخ خطی ابراز کرد: ایران در دنیا از ظرفیت‎های بزرگی برخوردار است که می‎تواند آنها را ثبت کند، در گذشته فرصت‎سوزی شد و امروز ما به دنبال این هستیم تا از این فرصت‎ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه جغرافیای ایران غرورآفرین است، گفت: صدای فرهنگی ایران در دنیا بلند است هم‎اکنون پیام فرهنگی ایران در آمریکا رسوخ پیدا کرده است تصویر ایران نه نفتی است و نه هسته‎ای بلکه تصویر ایران فرهنگی است و اگر بناست که ایران را به جهان معرفی کنیم باید از منظر فرهنگی آن را نشان دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: هر کس در ایران اسلامی زندگی می‎کند باید به خود افتخار کرده چراکه این کشور دارای یک تبار تاریخی است، استان گلستان نیز با دانشنامه گلستان سرمایه‎های تاریخی را اکتشاف کرده است.

دکتر صالحی امیری گفت: سه سال برای دو دانش‎نامه تلاش کردیم دانشنامه فرهنگ معاصر ایران که برای تدوین شیوه‎نامه آن دو سال وقت گذاشته شد و در این راستا 30 نخبه دانشگاهی پای کار بودند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت دانش‎نامه گلستان بیان کرد: 85 نفر نسبت به تهیه دانشنامه گلستان زحمت کشیدند تا تصویر گرگان و جرجان را برای نسل‎های بعدی روشن کنند این دانشنامه به ابهامات پاسخ خواهد داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از ویژگی‎های دانش‎نامه را در پیشگیری از تخریب تاریخ برشمرد و تاکید کرد: با وجود دانشنامه دیگر کسی نمی‎تواند برهه تاریخی را در آینده تحریف کند، دانش‎نامه پایان نیافته بلکه آغازی دیگر است ظرفیت‎های فرهنگی، علمی و دانشی و مفاخر استان گلستان بیش از سه جلد است این جلوه‎ای از خورشید بوده که باید تابان شود.

دکتر صالحی امیری با بیان اینکه وحدت و یکدلی در استان گلستان مثال‎زدنی است، تاکید کرد: هر کسی بر طبل تفرقه بکوبد به آرمان‎های ملی خیانت کرده است ما زیر چتر نظام و انقلاب اسلامی مبتنی بر اندیشه‎های امام راحل و مقام معظم رهبری به وحدت نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شعار گفت‎وگوی فرهنگی را سر داده است، گفت: برای کاهش عصبیت فرهنگی، برای خروج از شایعه و همدلی نیازمند گفت‎وگو هستیم مرکز میرداماد در گلستان می‎تواند مرکز گفت‎وگوی فرهنگی باشد.

 

 

صدای فرهنگی ایران در جهان بلند است

 

صدای فرهنگی ایران در جهان بلند است

 

صدای فرهنگی ایران در جهان بلند است

 

 

صدای فرهنگی ایران در جهان بلند است

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .