عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » در کنار مجموعه پتروشیمی گلستان برای رفع مشکلات آنها هستیم

استاندار گلستان در دیدار با هیات مدیره پتروشیمی گلستان؛

در کنار مجموعه پتروشیمی گلستان برای رفع مشکلات آنها هستیم

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

در کنار مجموعه پتروشیمی گلستان برای رفع مشکلات آنها هستیم

استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت پتروشیمی به دلیل پذیره نویسی جمع کثیری از مردم استان، اظهار کرد: برای رفع مشکلات پتروشیمی استان از ابتدا در کنار این مجموعه بوده و هستیم و در هر زمان و مکانی که نیاز به همکاری با هیات مدیره باشد، همراهی لازم صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو در دیدار با اعضای هیات مدیره جدید پتروشیمی گلستان، با اشاره به اینکه از ابتدای مسئولیت در استان پیگیری لازم برای به نتیجه رسیدن این طرح را در دستور کار خود قرار داده است، تصریح کرد: پیش از سفر ریاست محترم جمهوری به گلستان در سال 93 ، ما به دنبال گنجاندن این مطالبه در دل مصوبات سفر بودیم اما در آن برهه زمانی کارشناسان و معاونان وزارت نفت و برخی مجموعه های دیگر بر این اعتقاد بودند که پتروشیمی توجیه اقتصادی ندارد.

وی افزود: به گفته آنان در همان زمان نیاز کشور به گود 2.5 میلیون تن بود و کشور در حال تولید 5 میلیون تن بود و 11 کارخانه مشابه هم در حال ساخت بود و جهان به سمت مصارف ارگانیک در حال حرکت بود و از این نظر آنان معتقد بودند این طرح در گلستان توجیه اقتصادی لازم را ندارد.

وی یادآور شد: از آن زمان به بعد در دیدار با مدیران، وزرا و مجموعه های مختلف، مسئله پتروشیمی را مطرح کردیم تا اینکه در حال حاضر بانک صنعت و معدن با همکاری ایمیدرو آمادگی سرمایه گذاری در طرح تبدیل گاز طبیعی به پروپیلن را اعلام کرد و ما نظر داشتیم که سرمایه گذاری قبلی در دل این طرح گنجانده شود و به جای تولید اوره و آمونیاک به تولید پروپیلن از گاز طبیعی بپردازد و این مجموعه را در طول مجموعه پتروشیمی گلستان احداث نماید.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه باید تکلیف مردمی که در این طرح سرمایه گذاری کرده اند مشخص شود، خاطر نشان کرد: هر طرح و برنامه ای که مجموعه پتروشیمی برای خروج از وضعیت فعلی و حرکت روبه جلو داشته باشد، ما از آن حمایت می کنیم، چه این طرح جذب سرمایه گذار خارجی و یا همراهی برای جذب سرمایه گذار داخلی باشد.

دکتر صادقلو گفت: باید با مردم صادقانه رفتار کنیم و در یک تقویم اجرایی صحیح، جایگاه افراد برای پیگیری مشخص شود تا بتوانیم نتیجه لازم را برای اجرای پتروشیمی گلستان بدست آوریم.

همچنین در این دیدار اعضای هیات مدیره جدید پتروشیمی گلستان که بر اساس مجمع عمومی 16 بهمن 95 انتخاب شده اند، دغدغه های خود را با استاندار گلستان در میان گذاشتند و رییس هیات مدیره این مجموعه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این مجموعه از ابتدا تا به امروز ارائه کرد.

گفتنی است در پایان مقرر گردید جلسات مجموعه پتروشیمی با استاندار گلستان بصورت ماهیانه صورت پذیرد و همچنین در جلسه آتی مجموعه هیأت مدیره پتروشیمی پیشنهادات خود جهت خروج از بحران فعلی و نیز تقویم اجرایی کار را ارائه نمایند.

لازم به ذکر است پتروشیمی گلستان بر اساس مصوبه دولت نهم در 24اسفند 84 با پذیره نویسی از 95 هزار نفر صورت پذیرفت. بر اساس این پذیره نویسی 28 میلیارد تومان به عنوان مشارکت مردمی جذب شد در حالیکه که در همان زمان نیاز به سرمایه 650 میلیارد تومانی جهت ساخت پروژه بود. درحال حاضر این مجموعه که تمامی مجوز های لازم را داراست، بنا به اظهارات هیأت مدیره از پیشرفت فیزیکی 19 درصدی برخوردار است.

 

در کنار مجموعه پتروشیمی گلستان برای رفع مشکلات آنها هستیم

 

در کنار مجموعه پتروشیمی گلستان برای رفع مشکلات آنها هستیم

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .