عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استاندار گلستان: راه امام حسین (ع) راهبرد آینده بشریت است


استاندار گلستان: راه امام حسین (ع) راهبرد آینده بشریت است

استاندار گلستان: راه امام حسین (ع) راهبرد آینده بشریت است

 استاندار گلستان جمعه (9آبان) در جمع عزاداران حسینی شهرستان رامیان اظهار کرد: امام حسین (ع) بزرگترین ظلم شکن تاریخ است و راه ایشان راهبرد آینده بشریت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو ضمن اشاره به اینکه امام حسین (ع) زندگی و همه چیزش را برای خدا مدیریت کرد، تصریح کرد: کربلا تنها یک تاریخ نسبت بلکه فلسفه تاریخ است چرا که مربوط به تمام زمان هاست.

وی با بیان اینکه یکی از راه های شناسایی بزرگان مراجعه به سخن بزرگی دیگر در مورد آنان است، افزود: رفتار شناسی پیامبر به عنوان بزرگترین شخصیت نظام هستی در قبال امام حسین (ع) بسیار عجیب است و در مکان های مختلف رفتاری منحصر به فرد نسبت به ابا عبدا... داشتند.

استاندار گلستان در ادامه با تاکید بر معراج پیامبر گفت: پیامبر اکرم در گزارش خود از معراج فرمودند که «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه ی النجاه» و به راستی چراغ هدایت و کشتی نجات در تاریکی ها و طوفان ها کارایی خواهند داشت و امام حسین (ع) نماد هدایت و نجات در تمام زمان ها و همه مکان هاست.

دکتر صادقلو که در زینبیه شهرستان رامیان سخن می گفت، منظور از عبارت سبط پیامبر در مورد امام حسین (ع) را فراتر از نسبت خونی و به معنای امت، جماعت و ملت دانست و افزود: پیامبر همواره برای امام حسن(ع) و امام حسین(ع) عبارت سبط را استفاده می کرد چرا که فضیلت و بزرگی این دو به اندازه یک امت و یک ملت است.

لازم به ذکر است در این مراسم دکتر حسن صادقلو به تبیین چهره حضرت قاسم(ع) پرداخت و ایشان را یکی از چهره های سپید واقعه عاشورای حسینی معرفی کرد.

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1184
  • کد خبر : 3119