عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مهمترین فضیلت اخلاقی حضرت عباس (ع) ادب اوست

استاندار گلستان:

مهمترین فضیلت اخلاقی حضرت عباس (ع) ادب اوست

مهمترین فضیلت اخلاقی حضرت عباس (ع) ادب اوست

استاندار گلستان در مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی اظهار کرد: مهمترین ویژگی و فضیلت اخلاقی حضرت عباس (ع) ادب اوست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان دکتر حسن صادقلو که در حسینیه عترت شهرستان گنبد سخن می گفت، حضرت عباس را یکی از اساتید برجسته دانشگاه کربلا معرفی کرد و گفت: عباس بزرگترین لبیک گوی ندای «هل من ناصر ینصرنی» مکتب امام حسین(ع) بود و به واقع دریافت که امام بیش از آب تشنه لبیک بر ندای حق است.

وی که به بررسی شخصیت عباس(ع) می پرداخت، تصریح کرد: امام علی(ع) پس از وفات حضرت زهرا (س) به مدت 10 سال ازدواج نکردند و پس از آن با یک نظام مهندسی دقیق برادرش عقیل را مامور کرد تا در بین خانواده های با اصل و نسب به دنبال همسری برای او بگردد چرا که هدف او از این پیگیری ترسیم افقی برای آینده بود.

وی افزود: عقیل برادر امیرالمومنین که از نسب شناسان برجسته عرب بود، ام البنین را که از خاندان بزرگی بود و معروف به خاندان نیزه بازان بودند، معرفی می کند.

وی با بیان اینکه امام علی (ع) به شدت به ریشه ها اهمیت می دادند چرا می دانستند این ریشه ها در آینده تاریخ چه وظیفه بزرگی بر عهده دارند، افزود: کربلا جایی بود که افراد با ریشه هایشان مورد ارزیابی قرار می گرفتند و این نشان می دهد که حساسیت آن روز امام برای انتخاب مادر عباس(ع) برای چه بوده است.

دکتر صادقلو با تاکید بر اینکه ائمه همواره بر اساس واقعیات سخن می گفتند و با کسی تعارف نداشتند به فرمایش امام صادق(ع) در مورد حضرت ابوالفضل اشاره کرد و گفت: ایشان می فرمایند عمویم عباس(ع) بصیرتی نافذ داشتند و تمام مسیرهای ایمان را تا شهادت طی کردند و در روز قیامت جمیع شهدا به مقام ایشان غبطه می خورند.

استاندار گلستان در جمع عزاداران حسینی تصریح کرد: ابوالفضل به سادگی ابوالفضل نشد و توجه داشته باشید ایشان تنها غیر معصومی است که از زبان معصوم صاحب زیارت نامه است.

وی با اشاره به اینکه عباس(ع) به معنای واقعی کلمه پشتیبان ولی خود بود، گفت: ایشان در سال 26 قمری متولد شدند و در زمان واقعه کربلا 34 سال داشتند اما هرگز در طول مدت زندگی مگر در یک جا امام حسین(ع) را برادر صدا نکردند و همواره ایشان را با القابی همچون آقای من، سرور من و مولای من مورد خطاب قرار دادند و هیچگاه بی اذن امام به خود اجازه نداد در کنار ایشان بنشیند.

لازم به ذکر است پس از سخنرانی دکتر صادقلو که در حضور امام جمعه شهرستان گنبد، فرماندار و اعضای شورای شهر این شهرستان انجام شد، 3 نفر از خیرین امر ازدواج در این شهرستان مورد تقدیر قرار گرفتند.

مهمترین فضیلت اخلاقی حضرت عباس (ع) ادب اوست

 

مهمترین فضیلت اخلاقی حضرت عباس (ع) ادب اوست

 

مهمترین فضیلت اخلاقی حضرت عباس (ع) ادب اوست

 

مهمترین فضیلت اخلاقی حضرت عباس (ع) ادب اوست

 


تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .