عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پیام استاندارگلستان به مناسبت سالروز 13 آبان


پیام استاندارگلستان به مناسبت سالروز 13 آبان

استاندار گلستان در پیامی 13 آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی امریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز را گرامی داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان ؛ متن کامل پیام دکتر صادقلو بدین شرح است:

تاریخ ایران اسلامی همواره سرشار از دلاوری ها، رشادت ها و فتوحاتی بینش مند است که سربلندی و افتخار را برای مرد و زنش به ارمغان آورده است.

13 آبان 1358 یادآور جوانان برومندی است که در راه عقیده ی انقلابی و به تاسی از فرمایش امام امت، کوس رسوایی دولتی مستکبر را بصدا درآوردند و ثابت کردند که اگر افق ذهن آدمی به سوی دریچه ای از خواستن باز شود، هر امیدِ توانستنی جوانه می زند.

13 آبان روزی بود که چهره ی دوست از دشمن و سره از ناسره مشخص شد و ملتی که تازه طعم شیرین پیروزی را چشیده بودند و سختی های بسیار را بر جان خود هموار کرده بودند، بار دیگر موفق شدند مدلی از ایثار و ازخودگذشتگی را به نمایش گذارند و دولتی را که ادعای دلسوزی و مهربانی در حق ملت ایران داشت، را رسوا کنند.

اهمیت این تسخیر بگونه ای بود که حضرت امام (ره) این روز را انقلاب دوم ملت ایران نامیدند و به واقع این تعبیر امام، نفس عمل شجاعانه فرزندان این آب و خاک را نمایان کرد، چراکه اگر سفارت امریکا تسخیر نمی شد، مشخص نبود که انقلاب نوپای ایران با چه معضلاتی روبرو خواهد شد.

همچنین بروز وقایقی همچون کشتار دانش آموزان انقلابی در سال 1357 و نیز تبعید امام خمینی (ره) در سال 1343 در این روز، 13 آبان را به روزی ماندگار در تاریخ ایران بدل کرده است.

همزمانی 13 آبان با عاشورای حسینی در سالجاری شاید نشانه ایست برای باور بسیاری از شعائر اسلامی و بگونه ای بار مسولیت همگان را در حفظ حرمت ها و پیروی از سالار شهیدان سنگین تر می کند.

مردم شریف گلستان باید بدانند که 13 آبان و عاشورای حسینی به عنوان مدلی انسان ساز و تفکر آفرین در راه آینده این خطه می توانند موثر باشند. لذا می باید در افق پیش روی خود لحظه ای از  این دو رویداد پر اهمیت غفلت نورزند.


تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .