عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 92 درصد پروژه های تفاهمات سفر ریاست جمهوری خاتمه یافته است

استاندار گلستان در آخرین جلسه شورای اداری سالجاری؛

92 درصد پروژه های تفاهمات سفر ریاست جمهوری خاتمه یافته است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

92 درصد پروژه های تفاهمات سفر ریاست جمهوری خاتمه یافته است

استاندار گلستان با اشاره پروژه های سفر ریاست جمهوری، اظهار کرد: بیش از 92 درصد 121 پروژه ای که در قالب تفاهمات سفر ریاست جمهوری مصوب شده بود، خاتمه یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو در آخرین جلسه شورای اداری استان در سالجاری، با تبریک پیشاپیش ولادت با سعادت حضرت فاطمه(س)، روز زن و همچنین نوروز سال 96، تصریح کرد: پیام مقام معظم رهبری در سالجاری با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» موجب تاکید و توجه همه نیروهای نظام به این مسئله گردید و نتایج بسیار روشنی از آن حاصل شد.

وی بابیان دستاورهای نظام طی سالهای پس از انقلاب، گفت: نظام جمهوری اسلامی ره آورد های ارزشمندی طی این سالها داشته و در طول دولت تدبیر و امید در گلستان 8303 پروژه افتتاح و کلنگ زنی شده که در این پروژه های عمرانی، اقتصادی و اشتغالزایی 3500 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به مبالغ ریز هزینه شده در هر شهرستان، یادآور شد : در شهرستان کردکوی 184.54 میلیارد تومان برای 383 پروژه، در شهرستان آزادشهر 249.87میلیارد تومان برای 843 پروژه، در شهرستان مینودشت 107.89میلیارد تومان برای 391پروژه، در شهرستان ترکمن 205.32 میلیارد تومان برای 213 پروژه، در شهرستان گمیشان 121.17میلیارد تومان برای 317 پروژه، در شهرستان گنبد کاووس 524.70میلیارد تومان برای 1231 پروژه، در شهرستان بندرگز 329.9 میلیارد تومان برای 296 پروژه، در شهرستان رامیان 121.26میلیارد تومان برای 484 پروژه، در شهرستان آق قلا 220.92میلیارد تومان برای 550 پروژه، در شهرستان علی آباد کتول 413.38میلیارد تومان برای 779 پروژه، در شهرستان گرگان 580.17میلیارد تومان برای 1256 پروژه، در شهرستان مراوه تپه 126.47 میلیارد تومان برای 304 پروژه، در شهرستان کلاله 200.33 میلیارد تومان برای 840 پروژه و در شهرستان گالیکش 92.51 میلیارد تومان برای 416 پروژه تعریف و به بهره برداری رسیده و یا کلنگ زنی شده است.

وی همچنین با اشاره عملکرد استان در اقتصاد مقاومتی، خاطر نشان کرد: عملکرد بانک ها در راستای اقتصاد مقاومتی قابل تقدیر ویژه است و با همکاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به 400 واحد تولیدی مبلغ 407 میلیارد تومان و از محل اعتبارات مستقیم بانک ها به 240 واحد تولیدی استان مبلغ 250 میلیارد تومان تسهیلات اعطا شده است.

استاندار گلستان عملکرد دبیرخانه اقتصاد مقاومتی را قابل تقدیر دانست و گفت: گلستان پس از استان های اصفهان، فارس،تهران و گیلان رتبه پنجم کشور در اعطای پرداخت تسهیلات رونق تولید را داراست و این نشان دهنده همت تمامی مسئولین و مدیران بانک ها در استان دارد.

دکتر صادقلو یادآور شد: 137 پروژه اقتصاد مقاومتی در استان تعریف شده بود که تا پایان بهمن ماه 89 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

وی که در آخرین جلسه شورای اداری استان سخن می گفت به پروژه های اساسی استان که در سفر رئیس جمهوری مصوب شده بود اشاره و اظهار کرد: لایحه منطقه آزاد از سوی دولت به مجلس ارائه شد و مقرر گردیده در اولین جلسات مجلس مورد تصویب قرار گیرد. پروژه گردشگری آشوراده نیز مطالعات آن بر اساس شاخص های محیط زیستی انجام شده و کلیات و جزئیات آن مورد تایید سازمان محیط زیست قرار گرفته و تنها منتظر پاسخ کمیسیون ماده 2 هستیم چرا که این طرح موجب رونق گردشگری می شود.

وی افزود: زهکشی 22 هزار هکتار شمالی است که در تعهدات این دولت بوده، 10 هزار هکتار آن در شرایط اجرایی قرار گرفته و مابقی نیز در حال پیگیری است و موضوع راه آهن گرگان به مشهد نیز به دلیل مشکلات کشوری هنوز به پاسخ درستی نرسیده اما به دنبال توافقاتی برای ریل پایه برای فاصله گرگان تا گنبد و سپس تا کلاله ادامه خواهد یافت.

استاندار گلستان توجه به سرمایه گذاران در استان را یکی از موضوعات اساسی در سال آینده دانست و افزود: شیوه نامه پروژه پنجره واحد استان به پایان رسیده و ابلاغ گردیده و به دنبال آن هستیم که سرمایه گذاران به صورت واحد در یک سامانه ثبت نام کنند و دستگاه های اجرایی نیز تلاش کنند در مدت زمان تعیین شده پاسخ استعلامات را ارائه نمایند.

دکتر صادقلو با اشاره مسئله انتخابات در سال آینده، گفت: انتخابات مسئله ای قیامتی است و در انتخابات شوراها کاندیداها نباید با روش های رانتی، جناجی و یا قومی حضور یابند و باید توجه داشت که دشمن در دو وضعیت حضور مردم در ایام ا... ها و یکی در هنگامه انتخابات نسبت به موضوعات ایران حساسیت بیشتری دارد.

وی با بیان موفقیت استان در انتخابات مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: گلستان در انتخابات پیشین با مشارکت 80.39 رتبه نخست را در کشور از آن خود کرد و برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات همه نخبگان و روحانیون وظیفه دارند.

وی یادآور شد : نامزدها باید برنامه های خود را در انتخابات ارائه کنند و از قول های انتخابات بپرهیزند چراکه قول های انتخاباتی کلک در انتخابات محسوب می شوند.

استاندار گلستان انتخابات پیشین را آرامترین انتخابات کشور دانست و گفت: دست اندرکاران انتخابات باید همان وجه و شخصیت انتخاباتی را از خود بروز دهند و تحمل خود را افزایش دهند.

دکتر صادقلو در پایان با اشاره به ایام نوروز، گفت: در ایام نوروز پذیرای مسافران نوروزی هستیم و باید کرامت میهمانان رعایت شود و به نظم شهرها، نظافت آن و خلاقیت در رسیدگی به مسافران توجه کرد.

 

92 درصد پروژه های تفاهمات سفر ریاست جمهوری خاتمه یافته است

 

92 درصد پروژه های تفاهمات سفر ریاست جمهوری خاتمه یافته است

 

92 درصد پروژه های تفاهمات سفر ریاست جمهوری خاتمه یافته است

 

92 درصد پروژه های تفاهمات سفر ریاست جمهوری خاتمه یافته است

 

 


تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .