عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گزارش رئیس ستاد انتخابات کشور از آمار نهائی ثبت نام انتخابات شوراها


گزارش رئیس ستاد انتخابات کشور از آمار نهائی ثبت نام انتخابات شوراها

گزارش رئیس ستاد انتخابات کشور از آمار نهائی ثبت نام انتخابات شوراها

 علی اصغر احمدی؛ معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور، در نشست خبری با حضور رسانه های مختلف، گزارش وضعیت نهائی ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ رئیس ستاد انتخابات کشور با اعلام آمار نهائی ثبت نام در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا براساس اطلاعاتی که وارد سامانه شده از ثبت نام 287 هزار و 425 نفر در مدت یک هفته ای اعلام داوطلبی خبر داد.

احمدی با یادآوری ثبت نام حدود 256 هزار نفر در دوره قبل این انتخابات در سال 92، از رشد 14 درصدی ثبت نام این دوره از انتخابات شوراها نسبت به دوره قبل خبر داد.

احمدی، رئیس ستاد انتخابات کشور در این نشست خبری گفت: از ابتدای ثبت نام تا ساعت 24 یک شنبه ششم فروردین ماه، 287425 نفر شامل 17885 خانم معادل 6.3 درصد و 269540 آقا معادل 93.7 ثبت نام و برای حضور در انتخابات شوراها اعلام آمادگی کردند.

معاون سیاسی وزیر کشور در مورد تفکیک ثبت نام زنان و مردان ثبت نام شده برای شوراهای شهر و روستا در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای کشور گفت: از کل ثبت نام شدگان، 54 هزار و 888 نفر معادل 20 درصد کل برای شوراهای شهر و 232 هزار و 537 نفر معادل 80 درصد کل برای شوراهای روستا ثبت نام کردند.

احمدی افزود: تعداد کل داوطلبان زن برای شوراهای شهر 6 هزار و 743 نفر و تعداد کل داوطلبان مرد برای شوراهای شهر 48 هزار و 145 نفر است. همچنین تعداد کل داوطلبان زن برای شوراهای روستا 11 هزار و 142 نفر و تعداد کل داوطلبان مرد برای شوراهای روستا 221 هزار و 395 نفر است.

وی در مورد آمارکل ثبت نام داوطلبان برای شورای اسلامی تهران، ری و تجریش گفت: کل داوطلبان شرکت در پنجمین انتخابات شورای شهر تهران 3000 نفر هستند که شامل 523 خانم و 2477 آقا می باشد.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه بیشترین داوطلبان شرکت کننده در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا دارای میانگین سنی 30 تا 35 سال هستند، گفت: 51 هزار و 992 نفر در این رده سنی قرار دارند. همچنین کمترین سن داوطلبان شرکت کننده در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مربوط 25 سال است و 1889 نفر از ثبت نام شدگان بالای 75 سال سن دارند.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری انتخابات شوراها در 1244 شهر، منتخبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر را شامل 6756 عضو اصلی و2754 عضو علی البدل برشمرد.

احمدی همچنین با یادآوری برگزاری انتخابات شوراها در حدود 40 هزار روستا گفت: مردم در این روستاها، 126 هزار عضو اصلی و 42 هزار و هفتصد عضو علی البدل شوراها را انتخاب خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات کشور با تقدیر از مراجع چهارگانه استعلام در خصوص صلاحیت داوطلبان بر اجرای مرّ قانون از سوی هیات های اجرائی در همه مراحل انتخابات از جمله بررسی صلاحیت ها تأکید کرد.

احمدی با سپاسگزاری از همه هموطنانی که برای شرکت در این انتخابات اعلام داوطلبی کردند و با اشاره به تعدادی از ثبت‌نام‌ها که که به دلیل برخی نوسانات سامانه به صورت دستی تا قبل از ساعت 12 یک شنبه شب در بخشداری‌ها شکل گرفت و در نتیجه برخی آمارهای وارد نشده در سامانه جامع انتخابات، تأکید کرد، جمع بندی این موارد از سوی دبیر ستاد انتخابات کشور به استحضار ملت شریف خواهد رسید.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1286
  • کد خبر : 32127