عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آمار دقیق سرشماری تاثیر بسزایی در مطالبات سفر رییس جمهور به گلستان دارد

استاندار گلستان:

آمار دقیق سرشماری تاثیر بسزایی در مطالبات سفر رییس جمهور به گلستان دارد

آمار دقیق سرشماری تاثیر بسزایی در مطالبات سفر رییس جمهور به گلستان دارد

استاندار گستان در چهارمین جلسه ستاد هماهنگی سرشماری کشاورزی استان گفت: با توجه به سفر قریب الوقوع ریاست محترم جمهوری باید تلاش شود نتیجه سرشماری در استان تهیه شود چرا که تاثیر بسزایی در مطالبات استان در راستای مطالبات سفر دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو با اشاره به اینکه آمار به خودی خود یک هدف است، اظهار کرد: آمار به نوعی پیش نیاز ، پیش بینی و پیشگیری است و افق مسئله را در مسیر توسعه مشخص می کند.

وی که در جمع اعضای ستاد سرشماری استان سخن می گفت، تصریح کرد: اگرچه هنوز سرشماری کشاورزی به پایان نرسیده است اما به نظر می رسد همکاری همه دست اندرکاران امر مناسب بوده است.

وی افزود: فرمانداران، دهیاران و سایر دست اندرکاران سرشماری باید حساسیت آمار و توجه به راستی آزمایی آن را در مسائل زیرساختی و استراتژیک استان به مردم منتقل کنند.

همچنین در این جلسه معاون برنامه ریزی استاندار گلستان و مدیر اجرایی سرشماری کشاورزی استان ضمن اشاره به اینکه دقت و صحت آمار بسیار پراهمیت است، افزود: فرمانداران توجه داشته باشند در مواردی که احساس می کنند آمار ارائه شده با واقعیت تطبیق ندارد موضوع را بررسی و پیگیری کنند.

علی مرگدری تصریح کرد: برای این راستی آزمایی 5 رکن و مرجع اصلی اعم از دهیار، شورای روستا،افراد مطلع و معتمد، مرکز خدمات جهاد کشاورزی و شخص آمارگیر تعیین شده و البته در این راستا فعالیت خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه آمار سال 1382 تنها یک آمار مبناست و قطعیتی ندارد، تاکید کرد: طی 10 سال گذشته آمارها در کل کشور تنزل داشته و گلستان نیز در همین راستا قرار دارد و بسیاری از بهره برداران به دلایل مختلفی تغییر وضعیت داده اند.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار گلستان نیز از اجرای طرح راستی آزمایی در 10 درصد حوزه ها و 5 درصد نمونه های آمارگیری خبر داد و گفت: این طرح از 28آبان تا 6 آذر انجام خواهد شد.

وی بااشاره به کاهش آمار دام درسرشماری امسال نسبت به سال 82، گفت: این آمارها در همه استان های کشور وجود دارد و دلیل اصلی آن نیز رویکرد نامناسب طی این مدت ده سال به بخش دام بوده است.

مرگدری اضافه کرد: تعداد گاو و گوساله استان از 224 هزار راس درسال 82 به یکصد هزار راس درسال جاری کاهش یافته است ضمن اینکه آمار گوسفند و بره از یک میلیون و10 هزار راس به 683 هزار راس و تعداد بز و بزغاله نیز از 216 هزار راس به 111 هزار راس دراین مدت کاهش یافته است.

لازم به ذکر است در این نشست فرمانداران شهرهای مختلف استان نقطه نظرات و دغدغه های خود را درخصوص راست آزمایی بهره برداران و توجه بیشتر به بخش دام ارائه کردند .

همچنین دودانگی مدیرکل آمار واطلاعات استانداری گلستان گزارشی از وضعیت سرشماری کشاورزی تا به امروز ارائه کرد و گفت: از ابتدای سرشماری تا به امروز گزارشی از عدم همکاری مردم نداشته ایم اما شاید در موارد انگشت شمار ممکن است بهره برداران آمار نادرستی را ارائه کرده باشند که با انجام مقایسه ای آمارهای اخذ شده با سرشماری قبل و آمارهای سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل دامپزشکی در صورت وجود اختلاف فاحش با مراجعه مجدد باهمکاری دهیاران و شوراهای اسلامی رفع گردیده است .

وی اظهار داشت : در موعد زمانی مقرر به بیش از 300 هزار خانوار در سطح استان مراجعه شده و بیش از 120 هزار بهره بردار در کلیه روستاها و شهرها و شهرهای منتخب اطلاعات آنان اخذ گردید.

دودانگی بااشاره به فرصت 3 روزه به غایبان و بهره برداران غیرساکن جهت ارائه اطلاعات، افزود: این فرصت که تا 3 روز دیگر نیز تمدید شده است بخش قابل توجهی به آمار خانوارها و بهره برداران و نیز آمار اراضی زراعی و باغی و مقدار دام اضافه شده است.

همزمان با سراسرکشور طرح سرشماری عمومی کشاورزی در استان از 5 مهرماه تا 18 آبان اجرا شده است.

  آمار دقیق سرشماری تاثیر بسزایی در مطالبات سفر رییس جمهور به گلستان دارد

 

آمار دقیق سرشماری تاثیر بسزایی در مطالبات سفر رییس جمهور به گلستان دارد

 

آمار دقیق سرشماری تاثیر بسزایی در مطالبات سفر رییس جمهور به گلستان دارد

 


تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 3910
  • کد خبر : 3350