عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دستگاه های اجرایی رونق تولید را از منابع ملی مطالبه کنند

استاندار گلستان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان؛

دستگاه های اجرایی رونق تولید را از منابع ملی مطالبه کنند

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

 دستگاه های اجرایی  رونق تولید را از منابع ملی مطالبه کنند

استاندار گلستان از مسئولان دستگاه های عضو ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان خواست که در سال جاری با جدیت بیشتر مطالبه رونق تولید را از وزارتخانه متبوع خود و حوزه ملی پیگیری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان،دکتر حسن صادقلو در سی و هفتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان،تصریح کرد : دستگاه های اجرایی باید تحلیلی از عملکرد خود در ستاد طی سال قبل در حوزه پرداخت وام به واحد ها یا طرح های بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی و آسیب های سر راه فعالیت ستاد به منظور شتاب بخشیدن به اقدامات در سال جاری تهیه کنند.
وی همچنین از مدیران بانک ها خواست: در سال 96 در جذب منابع مالی فعالانه تر وارد شده تا سرمایه گذاری در بخش رونق تولید و اشتغالزایی در بخش های دارای ظرفیت در استان بیشتر لمس شود.
استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت نظارت، یادآور شد: کمیته نظارت بر اعطای تسهیلات در سال گذشته تشکیل شد و باید این کمیته در سال جاری نظارت دقیق بر تسهیلات اعطایی به صاحبان صنایع داشته باشد و گزارشی از اشتغال ایجاد شده به موجب وام های پرداخت شده ارائه نماید.
دکتر صادقلو رابطه کارگروه تسهیل و ستاد اقتصاد مقاومتی را نزدیک دانست و خاطر نشان کرد: یکی از اولویت های سال 96 کارگروه تسهیل شناسایی بنگاه هایی که از تسهیلات استفاده نکرده اند و یا بنگاه هایی که به دلایل مختلف انصراف داده اند، است.
همچنین در این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان گفت: امسال ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان برای سرمایه گذاری از بخش های کشاورزی و گردشگری که ظرفیت بکر منطقه به شمار می‌رود، در جهت رونق اقتصادی حمایت ویژه داشته باشد.
محمود ربیعی افزود: ضرورت دارد تسهیلات بانکی را به سمت حمایت از صنایع تبدیلی کشاورزی و طرح های گردشگری استان سوق دهیم.
وی همچنین بر همکاری مسئولان شهرستانی در افزایش نظارت بر پرداخت وام به واحد ها یا طرح های نیازمند احیا یا بهره برداری تاکید کرد.
گفتنی است در سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سالجاری رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان از کسب رتبه نخست کشوری در جذب وام از محل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خبر داد و گفت: سال قبل2200 میلیارد ریال برای رونق و آغاز بکار 190 واحد یا طرح بخش کشاورزی استان جذب شد.
مختار مهاجر افزود: مازندران با2170 میلیارد ریال و اصفهان با 1740 میلیارد ریال به ترتیب رتبه های دوم و سوم را در جذب وام از محل اعتبارات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کسب کردند.
لازم به ذکر است در این جلسه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت که سال قبل 7500 میلیارد ریال از محل اعتبارات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و اعتبارات داخلی بانک های استان به منظور رونق تولید در گلستان پرداخت شد.
حسینقلی قوانلو افزود: امسال هم روند پرداخت وام به واحد ها یا طرح های نیازمند حمایت در حوزه های رونق تولید استان طبق ابلاغیه جدید تداوم می یابد.
به گفته وی؛ سال قبل 1100 واحد یا طرح نیازمند حمایت مالی در سامانه ثبت نام کرده بودند.
در استان گلستان 1200 واحد تولیدی در بخش های مختلف وجود دارد که بیش از 90 درصد آن را صنایع کوچک تشکیل می دهد.
 

 دستگاه های اجرایی  رونق تولید را از منابع ملی مطالبه کنند

 

 دستگاه های اجرایی  رونق تولید را از منابع ملی مطالبه کنند

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .