عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تمرکز برنامه های اقتصاد مقاومتی گلستان در سال 96 بر تولید و اشتغال در روستاها است

استاندار گلستان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان؛

تمرکز برنامه های اقتصاد مقاومتی گلستان در سال 96 بر تولید و اشتغال در روستاها است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

تمرکز برنامه های اقتصاد مقاومتی گلستان در سال 96 بر تولید و اشتغال در روستاها است

استاندار گلستان با اشاره به اینکه 46.7 درصد جمعیت استان در روستاها ساکن هستند، اظهار کرد: تمرکز برنامه های اقتصاد مقاومتی استان در سال 96 بر تولید و اشتغال در روستاها است و باید تمام دستگاه های اجرایی در این مسیر  همکاری لازم زا به عمل آورند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو در بیست و ششمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اقدامات صورت گرفته در سال گذشته را ارزشمند دانست و تصریح کرد: باید آسیب شناسی دقیق اقدامات اقتصاد مقاومتی صورت گرفته در سال 95 صورت گیرد و تحلیل کاملی از فعالیت ها انجام شود .
وی افزود: نقاط قوت سال گذشته باید تقویت و نقاط ضعف آن باید مرتفع شود و بتوانیم در سال جاری رتبه هفتم سال گذشته را ارتقا دهیم.
وی یادآور شد: باید زمانی پروژه ای در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح شود که نیازمند مصوبه این ستاد است وگرنه لزومی ندارد پروژه هایی که در قالب وظایف ذاتی ادارات هستند در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مطرح شوند.
وی گفت: باید جامع شاخص های کمی در حوزه های مختلف تولید و اشتغال نمایان شود و از درهم ریختگی و ابهام در این زمینه دوری کنیم.
دکتر صادقلو توجه به روستاها و درآمد روستائیان را پراهمیت دانست و افزود: درآمد پایدار در روستاها از طریق دانش بومی روستائیان و تلفیق آن با تکنولوژی روز امکان پذیر است به گونه ای که از ابتدا تا انتهای یک دانش باید در یک یا چند روستا مورد توجه قرا گیرد و البته از سوی دستگاه های مسئول حمایت شود.
وی توجه به اشتغال روستاها را مانعی برای حاشیه نشینی دانست و یادآور شد: یکی از عوامل حاشیه نشینی در کنار شهرها بیکاری در روستاهاست و اگر با تکیه بر دانش بومی اشتغال روستاها را تقویت کنیم زمینه کاهش حاشیه نشینی را فراهم کرده ایم.
استاندار گلستان با بیان اینکه توجه به پنجره واحد را یک واقعیت در آینده سرمایه گذاری استان است، گفت: شیوه نامه پنجره واحد تنظیم شده و باید اجرایی شود چراکه تاثیر نرم افزاری فراوانی در اقتصاد مقاومتی دارد.
وی همچنین در این جلسه بر تقویت شورای برنامه ریزی شهرستان ها، توجه به دانش بنیانی در کارآفرینی، توجه به ایده های خوب در زمینه اقتصاد مقاومتی در دیگر استان ها و افزایش سرعت اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی را خواستار شد.
همچنین در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گفت: برنامه های پنجگانه به تفکیک دستگاه های اجرایی شامل ارتقا توان تولید ملی، تامین مالی و سرمایه گذاری ، جذب توسعه و تعمیق تکنولوژی ، نجارت خارجی و اشتغال و توانمند سازی نیروی کار به آنها ابلاغ شده است.
حسین پیشقدم با اشاره به اولویت های استان در سال96 ، اظهار کرد: توجه به پروژه های مهم و محور استان بر اساس اسناد بالادستی، توجه به پروژه های اقتصادی اختصاصی دستگاه های اجرایی، پروژه های تملک دارایی سرمایه ای در راستای اقتصادی مقاومتی، معرفی نرم افزار و ساماندهی اطلاعات جهت ارزیابی و پایش پروژه ها و شاخص های اقتصاد مقاومتی به ویژه از منظر تولید و اشتغال، سامانه توسعه روستایی و روش اجرایی پیشنهادی با بهره گیری از ظرفیت نهادهای حقوقی و حقیقی بخش خصوصی در پیشبرد اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی اولویت های هفتگانه ستاد محسوب می شوند.
لازم به ذکر است استان گلستان در رتبه بندی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال 95 رتبه هفتم را در بین استان های کشور کسب کرد.

 

تمرکز برنامه های اقتصاد مقاومتی گلستان در سال 96 بر تولید و اشتغال در روستاها است

 

تمرکز برنامه های اقتصاد مقاومتی گلستان در سال 96 بر تولید و اشتغال در روستاها است

 

 


تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 991
  • کد خبر : 34446