عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آموزش و هدایت تحصیلی دانش آموزان باید بر پایه سند آمایش سرزمین باشد

استاندار گلستان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان؛

آموزش و هدایت تحصیلی دانش آموزان باید بر پایه سند آمایش سرزمین باشد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

آموزش و هدایت تحصیلی دانش آموزان باید بر پایه سند آمایش سرزمین باشد

استاندار گلستان، با تاکید بر اینکه نظام جامع هدایت تحصیلی نیازمند تهیه نظام جامع اشتغال است، اظهار کرد: آموزش و هدایت تحصیلی باید بر پایه آمایش سرزمینی صورت گیرد و بر این اساس می توان دانش آموزانی در راستای توسعه استان و با دانش و مجهز به فنون تربیت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو در جلسه شورای آموزش و پرورش استان تصریح کرد: جایگاه هدایت تحصیلی جایگاه رفیعی است و تنها نباید با نگاه کوتاه مدت به آن بنگریم بلکه باید با نگاه آینده نگرانه به آن نگاه شود.
وی افزود: باید در بحث هدایت تحصیلی جاذبه های برخی رشته و علل افت رشته های جاذب در گذشته مورد بررسی قرار گیرد.
وی یادآور شد: ما به توسعه تک محور اعتقادی نداریم و بر این باوریم که توسعه باید بصورت متوازن در صنعت، کشاورزی و گردشگری استان رشد کند و بر همین اساس این محور ها باید در هدایت تحصیلی دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد.
استاندار گلستان گفت: اگر می خواهیم الگوی هدایت تحصلی بسازیم باید توجه داشت که نخستین مدار در انتخاب رشته دانش آموزان توجه به آینده آنان است.
دکتر صادقلو با اشاره به اینکه گاهی احساس امنیت شغلی تنها در کار دولتی برای مردم دیده می شود، خاطر نشان کرد: آموزش و فراگیری فن و مهارت می تواند زمینه ای برای صدور دانش فنی به سایر استان ها و کشورها می شود.
وی با بیان برخی ظرفیت ها برای تجهیز هنرستان ها و مراکز فنی و حرفه ای، گفت: ظرفیت تبصره 36 قانون اصلاح قانون بودجه 95 که به موجب آن 416 میلیارد تومان به گلستان اختصاص یافت و این استان توانست 300 میلیارد تومان آن را اجرایی کند ، می تواند ظرفیتی برای تجهیز هنرستان ها و مراکز فنی حرفه ای باشد.
وی تصریح کرد: تمام بدنه کارشناسی و مدیران استان باید بر قانون بودجه سال 1396 کل کشور و همچنین برنامه ششم توسعه مسلط باشند و از ظرفیت های آن استفاده نمایند.
استاندار گلستان اظهار کرد: بازدید های حین تحصیل برای دانش آموزان دارای جاذبه است و خانواده ها نیز نقش بسزایی در هدایت تحصلی فرزندان دارند.
دکتر صادقلو، گفت: دستگاه های اجرایی مرتبط باید تقویم عملیاتی خود را در طول یک سال آینده آماده و ارائه نمایند
لازم به ذکر است در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گلستان مدیران دستگاه های اجرایی پیرامون مسئله هدایت تحصیلی دانش آموزان به بحث و تبادل نظر پرداختند.
 
 

آموزش و هدایت تحصیلی دانش آموزان باید بر پایه سند آمایش سرزمین باشد

 

آموزش و هدایت تحصیلی دانش آموزان باید بر پایه سند آمایش سرزمین باشد

 

آموزش و هدایت تحصیلی دانش آموزان باید بر پایه سند آمایش سرزمین باشد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .