عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پروژه احداث کارخانه استحصال ید در گلستان با سرمایه گذاری 700میلیارد ریالی آغاز شد

با حضور استاندار گلستان و مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر؛

پروژه احداث کارخانه استحصال ید در گلستان با سرمایه گذاری 700میلیارد ریالی آغاز شد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

پروژه احداث کارخانه استحصال ید در گلستان با سرمایه گذاری 700میلیارد ریالی آغاز شد

 با حضور استاندار گلستان و مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر ، پروژه احداث کارخانه استحصال ید در گلستان با سرمایه گذاری 700میلیارد ریالی و ظرفیت تولید 450 تن آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، ظهر امروز (یکم مرداد) در مراسم آغاز به کار این پروژه، استاندار گلستان ضمن اشاره به ظرفیت های استان در حوزه زیر ساخت، اظهار کرد: وجود خطوط ریلی که گلستان را به روسیه و چین مرتبط می کند و همچنین دو فرودگاه در این استان می تواند پتانسیل های مناسبی برای حضور سرمایه گذاران در گلستان باشد.
دکتر حسن صادقلو یادآور شد: معادن ید یکی از ظرفیت های استان هستند و گلستان در محصولاتی همچون خاویار، گندم، کلزا و میگو در سطح کشور برند محسوب می شود.
وی افزود: استان گلستان در ابتدای دولت تدبیر وامید سهم 4.2 درصدی در تامین امنیت غذایی کشور داشت که این رقم در حال حاضر به 7.1 درصد رسیده است.
وی تصریح کرد: تولید گندم با کیفیت استان در سال گذشته ازمرز یک میلیون و 550 هزار تن گذشت و در تولید میگوی نیز از 200 تن در سال 92 به 1400 تن در حال حاضر رسیده ایم که البته 90 درصد آن به کشورهای دیگر صادر می شود.
همچنین در این مراسم آغاز احداث کارخانه استحصال ید در گلستان، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر گلستان را استانی دارای فرصت های بالای سرمایه گذاری دانست و افزود: شرکت سرمایه گذاری غدیر آمادگی کامل برای فعالیت در زمینه پهنه های معدنی در گلستان را دارد و از این نظر گلستان استانی بکر محسوب می شود.
دکتر غلامرضا سلیمانی با تشریح پروژه استحصال ید در گلستان، خاطر نشان کرد: این کارخانه با سرمایه گذاری 700 میلیارد ریالی ظرف برنامه زمانی 2 ساله در منطقه داشلی برون استان گلستان احداث می شود و با راه اندازی آن سالانه 450 تن به ظرفیت ید استان اضافه خواهد شد.
وی افزود: این کارخانه اشتغالزایی 110 نفر را به دنبال خواهد شد و بر اساس برآورد های اولیه، بازگشت سرمایه پس از 3 سال اول تولید صورت می پذیرد چرا که این محصول به طور کامل صادراتی است و مشکلی برای بازارهای فروش آن وجود ندارد.
در ادامه این مراسم نشست خبری با حضور خبرنگاران رسانه های استان برگزار شد و استاندار گلستان و مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر به سوالات خبرنگاران پاسخ گفتند.
دکتر سلیمانی در پاسخ به سوالی در خصوص استفاده از نیروهای بومی و یا غیر بومی در این پروژه گفت: سیاست ما در سراسر کشور بر این است زمانی که کارخانه‌ای را احداث می کنیم از نیروهای بومی آن منطقه در آن استفاده کنیم مگر آنکه نیروی متخصص بومی وجود نداشته باشد.
وی یادآور شد: همچون تمامی پروژه هایی که شرکت غدیر تا به امروز اجرا کرده توجه به مسائل محیط زیستی برای ما اولویت بوده است و ما پروژه ها را در جایی ایجاد نمی کنیم که مشکل محیط زیستی ایجاد نماید.
وی تصریح کرد: ما شرکتی وابسته به صندوق‌های بازنشستگی با 8 میلیون سهامدار هستیم و نمی‌توان گفت که این شرکت یک شرکت خصوصی است بلکه شرکتی متعلق به ملت ایران است در عین حال ما عضو اتاق بازرگانی هستیم و ساز و کاری کاملاً خصوصی داریم و خوشبختانه با این سرمایه‌گذاری پول وارد استان گلستان می‌شود.
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر سلیمانی گفت: ما علاوه بر این کارخانه، پروژه کاغذ سنگی را نیز در گلستان داریم که اگر چنانچه مشکل زمین آن حل شود، مراحل احداث آن آغاز خواهد شد.
دکتر سلیمانی با بیان گلستان ظرفیت های زیادی دارد که یکی از آنها ید است، اظهار کرد: البته اگر گلستان به برند ید تبدیل شود، همانگونه که کرمان به برند سنگ آهن تبدیل شده، می توانیم ظرفیت تولید ید در گلستان را افزایش دهیم و در کنار آن با ایجاد مراکز پژوهشی و مراکز فراوری ید ایجاد نماییم.
لازم به ذکر است در این مراسم، قوانلو مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان، گفت: در ابتدای دولت تدبیر و امید تولید ید استان 65 تن بود، اما در حال حاضر تولید ید استان  365 تن است و کارخانه ای به ظرفیت 250 تن تا چند ماه آینده به بهره برداری می رسد و این پروژه نیز در توسط شرکت سرمایه گذاری غدیر نیز 450 تن ید تولید خواهد کرد.
وی افزود: تلاش داریم تا پایان دولت دوازدهم میزان تولید ید استان را به 2هزار تن برسانیم و گلستان را به برندی در این عرصه تبدیل نماییم.
 

پروژه احداث کارخانه استحصال ید در گلستان با سرمایه گذاری 700میلیارد ریالی آغاز شد

 

پروژه احداث کارخانه استحصال ید در گلستان با سرمایه گذاری 700میلیارد ریالی آغاز شد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .