عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » باید فرهنگ سازی لازم جهت کارآمدی کارت ملی هوشمند برای مردم صورت گیرد

استاندار گلستان در شورای هماهنگی ثبت احوال استان؛

باید فرهنگ سازی لازم جهت کارآمدی کارت ملی هوشمند برای مردم صورت گیرد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

 باید فرهنگ سازی لازم جهت کارآمدی کارت ملی هوشمند برای مردم صورت گیرد

 استاندار گلستان با تاکید اهمیت ثبت احوال در مسائل مدیریتی، فرهنگ عمومی و اقتصادی استان، اظهار کرد: باید فرهنگ سازی لازم جهت کارآمدی کارت ملی هوشمند صورت گیرد تا مردم ضرورت آن را به عنوان یک باور احساس کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو امروز (22 شهریور ماه)در نخستین جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال استان با اشاره به اهمیت فعالیت‌های ثبت احوال و بانک اطلاعاتی استان اظهار داشت: ثبت احوال در تنظیم رفتارهای اجتماعی و حتی از زاویه امنیتی و توجه به آینده جامعه نقش مهمی دارد.
وی افزود: برخی تصور می‌کنند ثبت وقایع حیاتی امری عادی است در حالی که این بخش هم مانند آمار، یکی از مباحث بنیانی است که برای مسائل امنیتی، تنظیم جمعیت و غیره مورد بهره برداری قرار می گیرد.
استاندار گلستان گفت: اطلاعاتی که در حال حاضر وجود دارد مربوط به ثبت وقایع است اما ممکن است وقایعی رخ داده باشد که امکان یا قابلیت ثبت را نداشته باشد. برای همین باید ثبت احوال بانک اطلاعاتی در این زمینه ایجاد کند تا فاصله بین واقعیت و آمار ثبت شده مشخص شود.
دکتر صادقلو با بیان اینکه در صدور شناسنامه و کارت های هوشمند باید دقت کافی صورت بگیرد، خاطر نشان کرد: باید در ارائه شناسنامه و کارت ملی هوشمند سخت گیری لازم صورت گیرد و البته از مسیرهای تشویقی مردم را به دریافت کارت ملی هوشمند ترغیب کرد.
وی ظرفیت بخش خصوصی در واگذاری ها را پر اهمیت قلمداد کرد و افزود استفاده از ظرفیت بخش خصوصی یک نیاز است اما باید با نظارت دقیق بخش دولتی این واگذاری صورت پذیرد.
استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت اسناد خزانه برای اقدامات عمرانی ثبت احوال ، یادآور شد: سال گذشته استان از ظرفیت تبصره 36  قانون اصلاح قانون بودجه توانست 305 میلیارد تومان را جذب نماید که بالاترین رقم جذب در بین استان های کشور بود، امسال نیز ثبت احوال می تواند از این ظرفیت جهت ساخت و تکمیل پروژه های عمرانی خود استفاده کند.
همچنین در این جلسه مدیرکل ثبت احوال استان گلستان گفت: از یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۷۰۸ شهروند استان ۵۰.۶ درصد آنان برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند.
حسین وفایی با اشاره به وقایع حیاتی سال گذشته اظهار کرد: سال گذشته 405 هزار و 435 مورد کارت هوشمند ملی در استان صادر شد اما در 5 ماهه امسال به علت عدم استقبال شهروندان تنها 106 هزار و 386 مورد کارت هوشمند ملی صادر شده است.
وی ادامه داد: قرار است برای اینکه روستاهای دورافتاده و بخشی از جامعه که تحت پوشش نهادهای مختلف هستند را پوشش دهیم، پکیج کامل دریافت کارت هوشمند ملی را در نیمه دوم امسال به صورت سیار راه‌اندازی کنیم تا در مراکز تجمعی همچون مراکز بهزیستی و روستاهای دورافتاده حضور پیدا می کند.
وفایی با بیان اینکه محدودیتی برای صدور شناسنامه های مکانیزه در استان وجود ندارد، گفت: سال گذشته ثبت احوال استان در مجموع 133 هزار و 69 جلد شناسنامه صادر شده است.
وی با اشاره به هدف‌گذاری امسال هم افزود: در 5 ماهه امسال 58 هزار و 255 جلد شناسنامه مکانیزه صادر شده و تا پایان سال براساس تعهد سازمانی 128 هزار جلد هدفگذاری شده است.
وفایی درباره راه اندازی دفاتر پیشخوان شهری و روستایی گفت: برای تقویت بخش خصوصی، اشتغالزایی، دسترسی آسانتر به خدمات هویتی و در راستای اصل 44 قانون اساسی و استقرار دولت الکترونیک دفاتر پیشخوان شهری و روستایی ایجاد شده است.در حال حاضر 45 دفتر پیشخوان شامل 22 دفتر شهری و 23 دفتر روستایی فعال است و تا پایان امسال هم 5 دفتر جدید در استان ایجاد خواهد شد.
مدیرکل ثبت احوال استان گلستان درباره ولادت های به ثبت رسیده در استان در سال گذشته گفت: سال گذشته 41 هزار و 493 واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که بیشترین تعداد در شهرستان‌های گنبدکاووس و گرگان بوده است. براساس برنامه راهبردی سال قبل قرار بود 99.5 درصد ولادت‌ها در مهلت قانونی به ثبت برسد که این شاخص در استان 99.8 درصد بود.

 باید فرهنگ سازی لازم جهت کارآمدی کارت ملی هوشمند برای مردم صورت گیرد

 

 باید فرهنگ سازی لازم جهت کارآمدی کارت ملی هوشمند برای مردم صورت گیرد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .