عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » قرائت اصیل دین را باید در حوزه های علمیه جستجو کرد

استاندار گلستان در آیین کلنگ زنی احداث ساختمان مدیریت حوزه علمیه استان گلستان؛

قرائت اصیل دین را باید در حوزه های علمیه جستجو کرد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

 قرائت اصیل دین را باید در حوزه های علمیه جستجو کرد

 استاندار گلستان با تاکید بر جایگاه حوزه های علمیه در تاریخ دینی مسلمانان، اظهار کرد: بنیان گذاری قرائت اصیل و زیبای دین را باید در حوزه های علمیه جستجو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو در آیین کلنگ زنی احداث ساختمان مدیریت حوزه علمیه استان گلستان، که با حضور آیت ا... اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور، آیت ا... نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان و آیت ا... میبدی از روحانیون برجسته گرگان برگزار شد، تصریح کرد: حوزه های علمیه همواره نقش مرجعیت و ملجاییت را داشته اند و اگر تاریخ نگاران نقش سازی آنان را در گذر زمان نمایان کنند، تاثیرات آنان مشخص خواهد شد.
وی افزود: حوزه های علمیه نقش بسزایی در هویت بخشی به نسل های مختلف دارند و اگر به واقع به نقش حوزه های علمیه و روحانیت پرداخته شود، مشخص می گردد که حفظ دین و پرداختن به آن هواره دغدغه حوزه های علمیه بوده است.
وی توجه به حوزه های علمیه را در نگاه دینی گریز ناپذیر دانست و افزود: حوزه های علمیه در واقع منادیان حق و حقیقت، صدای رسای دین، پرورش دهنده روحانیون صالح و صادق، پایگاه اسلام بوده اند و تلاش کرده اند مجتهدان پارسا پرورش دهند و از نظام الهی صیانت کنند و در واقع موثر ترین و متعهد ترین گروه مرجع محسوب می شوند.
استاندار گلستان حوزه های علمیه را نجات بخش ملت ها در رویارویی با استعمار و استثمار برشمرد و یادآور شد: آرزوی ما متن ماندن روحانیت است و نباید اجازه داده شود که مدح، جای متن را بگیرد.
دکتر صادقلو خاطر نشان کرد: باید تمام فعالیت ها در مساجد زیر نظر روحانی مساجد صورت گیرد و هر اقدام فرهنگی، مذهبی، آموزشی و ... باید با نظر روحانیون اجرایی شود.
همچنین در آیین کلنگ زنی احداث ساختمان مدیریت حوزه علمیه استان گلستان، مدیر حوزه های علمیه کشور، اظهار کرد: حوزه های علمیه باید پیشگامی خود در علم و دانش را حفظ کنند.
آیت ا... علیرضا اعرافی تصریح کرد: حوزه باید در ذات خود مردمی و اجتماعی باشد و نباید خود را از دریای مردم جدا بداند.
وی افزود: روحانی باید عاشق مردم باشد و آمادگی جان فشانی برای مردم را داشته باشد و در کنار مسئولان اجرایی تلاش کند مشکلات مردم را رفع نماید.
وی یادآور شد: الگوی زیبا و والای اخلاق و معنویت پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار (علیهم الاسلام) بودند و حوزه باید خود را به سیره آنان نزدیک نماید.
مدیر حوزه های علمیه کشور خاطر نشان کرد: حوزه ها با قدمت هزار ساله در شناسنامه ما ثبت شده اند و حوزه ها باید مطالبه گر و پاسخگو باشند و انحرافات را معالجه نمایند و برای درمان مشکلات راه هایی را پیشنهاد نمایند.
لازم به ذکر در انتهای این مراسم، کلنگ احداث ساختمان مدیریت حوزه علمیه استان گلستان با حضور آیات عظام آیت ا... اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور، آیت ا... نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و آیت ا... میبدی از روحانیون برجسته استان و دکتر صادقلو در سایت اداری استان به زمین زده شد.
 
 

 قرائت اصیل دین را باید در حوزه های علمیه جستجو کرد

 

 قرائت اصیل دین را باید در حوزه های علمیه جستجو کرد

 

 قرائت اصیل دین را باید در حوزه های علمیه جستجو کرد

 

 قرائت اصیل دین را باید در حوزه های علمیه جستجو کرد

 

 قرائت اصیل دین را باید در حوزه های علمیه جستجو کرد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .