عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کتابخانه های استان باید در حوزه محتوایی و ورودی کتاب غنی شوند

استاندار گلستان در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان؛

کتابخانه های استان باید در حوزه محتوایی و ورودی کتاب غنی شوند

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

کتابخانه های استان باید در حوزه محتوایی و ورودی کتاب غنی شوند

استاندار گلستان با اشاره به رشد فن آوری های روز، گفت: اگرچه عمران و ساخت کتابخانه از اهمیت بالایی برخوردار است اما بیش از آن کتابخانه های استان باید در حوزه محتوایی و ورودی کتاب غنی شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان،دکترحسن صادقلو،در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان توجه به راهبرد های نرم افزاری در افزایش اقبال به کتاب خوانی را پراهمیت دانست و گفت: این انجمن باید نقشه راهی اساسی بر 3 محور سیاست گذاری، پشتیبانی و نظارت داشته باشد.
وی افزود: کتابخانه ها تنها به لحاط فضای کمی ارزیابی نمی شوند و باید به لحاظ محتوایی نیز رشد داشته باشند.
استاندار گلستان با اشاره به رشد فن آوری های روز، گفت: اگرچه عمران و ساخت کتابخانه از اهمیت بالایی برخورددار است اما بیش از آن کتابخانه های استان باید در حوزه محتوایی و ورودی کتاب غنی شوند.
وی با بیان اهمیت سیر مطالعاتی، یادآور شد: کتابخانه ها باید برای مخاطبان خود سیر مطالعاتی، شوق مطالعه، انگیزه و جاذبه مطالعاتی ایجاد نمایند تا در جامعه بیقراری نسبت به مطالعه ایجاد شود.
دکتر صادقلو توجه به شاخص های عقیدتی در مطالعه را پراهمیت دانست و خاطر نشان کرد: باید در سیر مطالعاتی مخاطبان را به سمت آثار انقلابی و فاخری همچون آثار استاد شهید مرتضی مطهری سوق داد.
وی یادآور شد: ایجاد کتابخانه مرکزی نیاز استان تلقی می شود و این مسئله جاذبه لازم را دارد و موجب شکوفایی فرهنگی در سطح جامعه می شود.
استاندار گلستان با تاکید بر راهبری انجمن های شهرستانی توسط انجمن کتابخانه های عمومی استان، گفت: باید اولویت فعالیت انجمن در شهرستان مشخص شود و بر اساس آن اقدامات صورت گیرد.
دکترصادقلو افزود: راه اندازی کتابخانه های روستایی می تواند نقش بسزایی در رشد فرهنگ مطالعه در محیط های کوچک روستایی داشته باشد.
لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه رضا قوانلو مدیر کل کتابخانه های استان گزارشی از وضعیت کتابخانه های استان ارائه کرد و اعضای حاضر در جلسه پیرامون آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.
 
 

کتابخانه های استان باید در حوزه محتوایی و ورودی کتاب غنی شوند

 

کتابخانه های استان باید در حوزه محتوایی و ورودی کتاب غنی شوند

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .