عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مزیت ترانزیت هر تن بار در کشور به اندازه یک بشکه نفت است

معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اینچه برون:

مزیت ترانزیت هر تن بار در کشور به اندازه یک بشکه نفت است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

مزیت ترانزیت هر تن بار در کشور به اندازه یک بشکه نفت است

معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با تاکید براهمیت توسعه خطوط ریلی ، اظهار کرد: مزیت ترانزیت هر تن بار در کشور به اندازه یک بشکه نفت و درآمدی معادل 50 فرانک سوییس برای کشوراست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، ابراهیم محمدی، معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، در آیین ورود اولین قطار کانتینری چین به ایران از طریق کریدور ریلی اینچه برون گلستان، تصریح کرد: توسعه ریلی خصوصاً در مناطق مرزی فرصت مناسبی برای ترانزیت کالا محسوب می شود و توجه به این مسئله می تواند در ایجاد درآمد و اشتغال منطقه تاثیر بسزایی داشته باشد.
وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی کشور، اظهار کرد: کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب و نیز راه ارتباطی با دریا می تواند درآمد اقتصادی بالایی نصیب ایران کند.
معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با تاکید براهمیت توسعه خطوط ریلی ، گفت: مزیت ترانزیت هر تن بار در کشور به اندازه یک بشکه نفت و درآمدی معادل 50 فرانک سوییس برای کشوراست.
وی با بیان اهمیت و جایگاه راهبردی راه آهن اینچه برون در شهرستان گنبدکاووس، یادآور شد: توجه به این خط ریلی و ترانزیت کالا می تواند علاوه بر رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال، موجب افزایش درآمد ناخالص در این منطقه نیز شود.
محمدی خاطر نشان کرد: اتصال این خط ریلی به کریدور شمال و جنوب و نیز راه آهن کشورهای ترکمنستان و قزاقستان و در ادامه به چین، یک مزیت اساسی است که باید در راه توسعه تجارت با کشورهای آسیای میانه از آن بهره برد.
معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی با اشاره به حجم مبادلات کشور هند به روسیه و کشورهای اروپایی تصریح کرد:کشور هندوستان سالیانه بیش از هفت میلیون تن کالا از طریق خلیج فارس و از خاک ایران به روسیه ارسال می کند و این انتقال می تواند در ظرفیت راه آهن ساماندهی شود.
وی افزود:رقم مبادلات تجاری این کشور به اروپا سالانه 70 تا 80 میلیارد دلار است که انتقال آن از طریق ایران انجام می گیرد و همچنین حجم مبادلات تجاری کشور چین نیز سالانه 530 تا 800 میلیارد دلار است و اگر بخشی از این مبادلات کالا از طریق کریدور های ریلی ایران انجام شود، درآمد زیادی برای کشور خواهد داشت.
محمدی یادآور شد: باید کم توجهی که طی سالیان گذشته به توسعه خطوط ریلی و ترانزیتی کالا در کشور صورت گرفته  جبران شود و این مسئله جبران شود.
وی گفت: مجلس شورای اسلامی می تواند با تخصص بودجه های لازم به توسعه خطوط ریلی بویژه در مناطق مرزی کمک کند چراکه بهترین مسیر ترانزیت کالا از کشور هند و چین و نیز روسیه به کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی، از خاک ایران و کریدورهای ریلی آن است و درآمد قابل توجهی برای کشور خواهد داشت.
معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به راه اندازی قطار کانتینری چین گفت: این قطار در راستای توافق چهار جانبه ایران، چین، ترکمنستان و قزاقستان راه اندازی شده و تا پایان امسال 6 قطار دیگر نیز از این مسیر اینچه برون می آید.
وی همچنین توسعه خطوط ریلی را بر اساس اسناد بالادستی چشم انداز توسعه کشور، برنامه ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: در وضعیت کشور ترانزیت جاده ای مقرون به صرفه نیست و همه توان را باید به توسعه خطوط ریلی گذاشت و مجلس باید در این خصوص به دولت کمک کند.
لازم به ذکر قطار کانتینری چین به مقصد ایران حرکت خود را از 14 شهریور ماه از منطقه «این چوآن» از ایستگاه «ینگ چان چین»کشور چین آغاز کرده و با 51 واگن و طی مسافت 2 هزار و 700 کیلومتر به اینچه برون رسیده است و تعدادی از واگن ها در مسیر تخلیه شده اند و باقی واگن ها در گرگان و گمرک شهرستان شهریار تخلیه خواهد شد.
 
 

مزیت ترانزیت هر تن بار در کشور به اندازه یک بشکه نفت است

 

مزیت ترانزیت هر تن بار در کشور به اندازه یک بشکه نفت است

 

مزیت ترانزیت هر تن بار در کشور به اندازه یک بشکه نفت است

 

مزیت ترانزیت هر تن بار در کشور به اندازه یک بشکه نفت است

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .