عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » درک راستین محرم و عاشورا، شناخت معارف عاشورایی است

استاندار گلستان در مراسم عزاداری روز عاشورا در رامیان؛

درک راستین محرم و عاشورا، شناخت معارف عاشورایی است

درک راستین محرم و عاشورا، شناخت معارف عاشورایی است

استاندار گلستان با تاکید بر شناخت معرفت امام حسین(ع) و یاران وفادارش، اظهار کرد: درک راستین محرم و عاشورا شناخت معارف عاشورایی است در نتیجه مدیریت عمر ما در درک محرم باید معرفت محرم و معرفت عاشورا باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رامیان، دکتر حسن صادقلو ضمن حضور در مراسم سینه زنی کمر به کمر شهرستان رامیان در روز عاشورا و با حضور صادقلو فرماندار ، دکتر طاهری امام جمعه و جمع کثیری از عزاداران حسینی در میدان امام علی (ع) این شهرستان، با بیان اینکه یکی از بسترسازان مهم جریان عاشورا غفلت و جهل مردم بود، گفت: اگر حوادث اسف بار در جامعه اتفاق می افتد بخشی از آن جهل مردم است.
وی افزود: عاشورا یک مدیریت قدرتمند لحظه و صحنه بود که زمین و زمان را تصرف کرد .
وی با بیان اینکه زمینه های ایجاد کربلا برای دو گروه بسترسازان و حادثه سازان عاشوراست، گفت: واقعه عاشورا خطی طولی دارد و بسترسازان آنهایی ک ثقیفه را ایجاد کردند و شبکه ملعونه اموی بسترساز آن بودند و این شجره خبیثه میخواست جای خودش را به جای شجره طیبه بگذارد.
استاندار گلستان در توصیه به جوانان بیان کرد: از معرفت عاشورا غافل نشوید چرا که جوانان کربلا ضمن کار رزمی، کار فکری و نرم افزاری نیز کردند و ایمان راسخ، وفاداری و بصیرت از ویژگی های جوانان عاشورا بود.
دکتر صادقلو عنوان کرد: مدل انقلابی گری مدل کربلاست و هیچ انقلابی به محتوای کربلا نمیرسد و باید در مقابله با باطل از این مدل انقلابی گری کربلا کنیم.
وی با بیان اینکه شاخص هایی ک در مدل انقلابی گری کربلا میبینید مهم است، افزود: شاخص های فکری، رفتاری ، عقیدتی، منش و اخلاق در تراز انقلاب و اسلام باید داشته باشیم.
دکتر صادقلو گفت: عروسی قاسم در عاشورا غلط است و بجای یاد کردن از جریان آب برای ابالفصل العباس(ع) به شخصیت و ادب حضرت عباس توجه کنید.
وی تصریح کرد: در حوزه دین اکراه وجود ندارد و آزادگی وجود دارد و این حرکت امام حسین (ع) قبل عاشوراست.
دکتر صادقلو با تاکید بر مقتل خوانی در روز عاشورا خاطرنشان کرد: یکی از بندهای فقه عاشورا مقتل خوانی است و امروز حکومت های جور از هیچ چیزی به اندازه کربلا نمی ترسند به شرط معرفت و اگاهی ما که زحمات حسین(ع) را هدر ندهیم.

 

درک راستین محرم و عاشورا، شناخت معارف عاشورایی است

 

درک راستین محرم و عاشورا، شناخت معارف عاشورایی است

 

درک راستین محرم و عاشورا، شناخت معارف عاشورایی است

 

درک راستین محرم و عاشورا، شناخت معارف عاشورایی است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری رامیان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : رامیان
  • بازدید : 997
  • کد خبر : 37885