عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آمادگی همکاری با قزاقستان در تمام زمینه ها را داریم

استاندار در همایش مشترک همکاری‌های اقتصادی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری گلستان و قزل اوردا؛

آمادگی همکاری با قزاقستان در تمام زمینه ها را داریم

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

آمادگی همکاری با قزاقستان در تمام زمینه ها را داریم

استاندار گلستان اظهار کرد: هر کاری که قزاقستان می‌خواهد در ایران انجام دهد می‌تواند در استان گلستان انجام دهد و ما با دارا بودن هزار واحد صنعتی در 23 شهرک صنعتی، آمادگی همکاری در تمام زمینه ها خصوصاً کشاورزی، دامپروری، صنعت و گردشگری را داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر سیدمناف هاشمی در همایش مشترک همکاری‌های اقتصادی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان‌های گلستان و قزل اوردا از جمهوری قزاقستان که با حضور کریم بیک کوشربایف استاندار قزل اوردا و بغداد امریف سفیر قزاقستان، برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم این نشست و نشست‌های مشابهی که در آینده خواهیم داشت فعالیت‌های اقتصادی ایران و قزاقستان را گسترش دهد و مشکلات و مسائلی که بین تاجران دو طرف وجود دارد کاهش یابد.
وی ادامه داد: این همایش‌ها و نشست‌ها می‌تواند رونق اقتصادی را برای ایران و قزاقستان ایجاد کند.
استاندار گلستان تصریح کرد: ارتباط خوبی با به وجود آمدن راه‌آهن با آسیای میانه ایجاد شده اما باید رقم صادرات و چرخه مالی تجارت از این طریق باید افزایش یابد.
وی بیان کرد: استان گلستان با مساحتی بالغ بر 20 هزار کیلومتر مربع یکی از استان‌های پرظرفیت شمال ایران است.
وی اضافه کرد: استان گلستان یکی از استان‌های ایران است اما به تنهایی تمام اقلیم‌های جمهوری اسلامی ایران را در حوزه آب و هوایی و طبیعت دارا است و همه اقوام ایران به شکل مسالمت‌آمیز در استان گلستان حضور دارند و گلستان نمادی از طبیعت و تمام اقوام ایران است.
دکتر هاشمی گفت: استان گلستان 610 هزار هکتار اراضی زراعی را با منابع آبی بهتر از متوسط کشور است و جایگاه استان گلستان در تولیدات خدمات کشاورزی در بسیاری از محصولات همانند سویا، کلزا، محصولات آبزریان، توتون، برنج و پنبه و تولیدات گوشتی در رتبه‌های بالای کشور قرار دارد.
وی تاکید کرد: پارک‌های جنگلی، آبشارهای طبیعی، تالاب‌های طبیعی و جزیره آشوراده، مراکز ییلاقی و زیارتی و تاریخی بسیار خوبی که در استان گلستان وجود دارد این استان را نسبت به دیگر استان‌ها متمایز کرده است.
استاندار گلستان گفت: طولانی بودن صدور روادید برای تجار و بازرگانان ایرانی، قطعی نبودن زمان ویزای صادر شده برای رانندگان مسیر ترانزیت و نیاز شناخت بیشتر از ظرفیت‌های اقتصادی دو طرف از جمله مسائلی است که برای توسعه تجارت بین دو کشور به آن نیاز است.
دکتر هاشمی تاکید کرد: نبود مراکز عمده فروشی و توزیع مستقیم برخی از محصولات یکی از خواسته‌های ما برای توسعه تجارت دو کشور است.
وی گفت: من پیشنهاد می‌کنم استفاده از ظرفیت‌های ریلی اینچه‌برون و آنچه ایران می‌تواند از این طریق صادرات را داشته باشد را گسترش دهیم و قزاقستان از خدمات فنی و مهندسی و توانایی تکنولوژی ایران استفاده کند.
استاندار گلستان تصریح کرد: ایجاد نمایشگاه‌های اقتصادی بین‌المللی در ایران و قزاقستان باعث معرفی بهتر ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور خواهد شد که می‌تواند آشنایی دیگر کشورها را از طریق این نمایشگاه‌ها با ایران و قزاقستان را ایجاد کند.
لازم به ذکر است در پایان اینکه جلسه تفاهم نامه همکاری بین دو استان گلستان و قزل اوردا در زمینه های کشاورزی، دامپروری، صنعت و گردشگری به امضا خواهد رسید.

آمادگی همکاری با قزاقستان در تمام زمینه ها را داریم

 

آمادگی همکاری با قزاقستان در تمام زمینه ها را داریم

 

آمادگی همکاری با قزاقستان در تمام زمینه ها را داریم

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .