عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اصلی ترین اولویت ما راه اندازی و احیای واحدهای تولیدی است

استاندار گلستان در برنامه گفتگوی ویژه خبری سیمای مرکز گلستان؛

اصلی ترین اولویت ما راه اندازی و احیای واحدهای تولیدی است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

اصلی ترین اولویت ما راه اندازی و احیای واحدهای تولیدی است

استاندار گلستان با بیان اینکه همه باید در راستای رونق تولید همکاری داشته باشند، اظهار کرد: اصلی ترین اولویت ما راه اندازی و احیای واحدهای تولیدی است و در این مسیر باید بانک ها با اعطای تسهیلات همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر سید مناف هاشمی در برنامه گفتگوی ویژه خبری سیمای مرکز گلستان، تصریح کرد: قریب به 1100 واحد صنعتی در 13 شهرک و 10 ناحیه صنعتی گلستان موجود است که از این میان بخشی غیر فعال هستند که باید آنها را احیا و فعال کنیم و در این مسیر دستگاه های حوزه نیرو همچون آب و برق و گاز نباید به واحد های تولیدی فشار وارد آورند.
وی افزود: باید برخی صنایع بزرگتر و تولیدات پاک وارد استان شوند و با توجه به اینکه گلستان تمامی اقلیم های جغرافیایی را در خود جای داده است می توانیم برخی از صنایع را در مناطق کویری استان و برخی را در نقاط سبز استان با توجه به هماهنگی های زیست محیطی استقرار دهیم.
وی یادآور شد: زیبایی های استان نباید ما را از مشکلات اشتغال جوانان غافل کند .
وی با بیان اینکه باید نسبت به استقرار صنایع مادر با اشتغال بالا در استان توجه ویژه ای داشته باشیم، گفت: با سرمایه گذاران بزرگ برای حضور در استان و سرمایه گذاری صحبت هایی شده است که باید در حوزه های زیرساختی نظیر سد، جاده، اتوبان و ریل از روش BOT و سرمایه گذاری زمینه های توسعه فراهم شود.
استاندار گلستان با اشاره به راه آهن گرگان به مشهد گفت: این خط آهن بیش از 600 کیلومتر طول دارد و قریب به 800 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که به تنهایی در توان دولت نیست و با کمک وزارت راه و شهرسازی از طریق بخش خصوصی سرمایه گذار در شرایط برد ـ برد باید اجرایی شود.
دکتر هاشمی در پاسخ به سوالی در خصوص طرح گردشگری جزیره آشوراده، تصریح کرد: جزیره آشوراده یکی از نقاط منحصربه فرد در دنیاست که باید با توجه به حساسیت های محیط زیستی طرحی اجرا شود که به محیط آن آسیب وارد نکند و البته در دنیا مکان هایی اینگونه وجود دارد و از آن بهره برداری هم می شود و باید در قالب مکان های گردشگری، بوم گری مورد استفاده قرار گیرد
وی یادآور شد: این جزیره و فضای اطراف به دلیل وجود آب های آرام و کم عمق بهترین نقطه برای قایق رانی است و طرح گردشگری این جزیره و سواحل یکی از مطالبات مردم است و ما به طور جدی آن را پیگیری می کنیم.
وی در خصوص منطقه آزاد اینچه برون گلستان، گفت: منطقه آزاد اینجه برون در مرحله تصویب در مجلس است و قرار است نمایندگان بازدیدی از این منطقه داشته باشند و البته نماینده های استان پیگیر هستند  و مقرر گردیده ماهی یک بار مسائل کلان استان با آنان در میان گذاشته شود.
وی با بیان اینکه در خصوص آزاد راه نوکنده ـ آشخانه عملیات خاصی صورت نگرفته است، گفت: 10 پروژه اصلی در دستور کار بنده است و در خصوص این آزاد راه و همچنین راه آهن استان که ما را به ترکمنستان و آسیای میانه متصل می کند حتما باوزیر راه و شهرسازی دیدار و گفتگو خواهم کرد.
استاندار گلستان نرخ بیکاری استان را 12 درصد اعلام کرد و افزود: علی رغم اقدامات صورت گرفته، وضعیت استان در حوزه اشتغال مطلوب نیست و با توسعه زیرساخت ها و همکاری مدیران باید نرخ اشتغال استان افزایش یابد و مدیران دستگاه های اجرایی باید مشکلات خود را با مدیران ارشد کشوری خود حل نمایند.
دکتر هاشمی حل مسئله پتروشیمی را یکی از موضوعات مورد پیگیری خود دانست و افزود: این مجموعه بصورت تعاونی است و امیدوارم به همکاری دولتمردان و هیات مدیره این موضوع به اهلش سپرده و مشکلات سهامداران و پتروشیمی گلستان حل شود.
وی همچنین گلستان را استانی با قدمت تاریخی و دارای وحدت و همدلی مثال زدنی عنوان کرد و یادآور شد: باید دست در دست هم به دنبال توسعه استان باشیم و اختلافات کوچک و نگاه محلی و ناحیه ای در مسیر توسعه نداشته باشیم.
وی در خصوص استفاده از زنان، جوانان و اقوام، گفت: از کمیته انتصابات استان خواسته شده زنان توانمند در حوزه های اجرایی، جوانان شایسته و دارای تجارب اولیه و شایستگان اقوام را شناسایی نمایند تا از ظرفیت  آنان استفاده شود.
استاندار گلستان با بیان اینکه استان در امنیت کامل است، اظهار کرد: جذب سرمایه گذاران از اولویت های ماست و از همه سرمایه گذاران گلستانی در دیگر استان ها دعوت می کنیم که گلستان را به عنوان مقصد سرمایه گذاری انتخاب کنند و تلاش داریم بسته های حمایتی خوبی را برای این موضوع در نظر بگیریم.
دکتر هاشمی گفت: باید نگاهمان به سرمایه گذار عوض شود و یقیناً ما از افزایش سود و بزرگتر شدن کارخانه ها خوشحال خواهیم شد چرا که زمینه های اشتغال در استان افزایش می یابد.
وی در پایان ضمن تقدیر از تمامی کسانی که در جهت توسعه استان تلاش می کنند ابراز امیدواری کرد هر 3 ماه یک بار با حضور در سیمای مرکز گلستان بتواند با مردم شریف استان گفتگو نماید.
 

اصلی ترین اولویت ما راه اندازی و احیای واحدهای تولیدی است

 

اصلی ترین اولویت ما راه اندازی و احیای واحدهای تولیدی است

 



تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .