عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ارتقا سهم استان در صنعت دام و طیور کشور سرعت رشد گلستان را افزایش می دهد

استاندار گلستان در دیدار با رئیس سازمان دامپزشکی کشور؛

ارتقا سهم استان در صنعت دام و طیور کشور سرعت رشد گلستان را افزایش می دهد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

ارتقا سهم استان در صنعت دام و طیور کشور سرعت رشد گلستان را افزایش می دهد

استاندار گلستان با اشاره به جایگاه گلستان در مسائل دامپروری و کشاورزی، اظهار کرد: ارتقا سهم استان در صنعت دام و طیور کشور سرعت پیشرفت، رشد و توسعه گلستان را افزایش می دهد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر سید مناف هاشمی بعد از ظهر امروز (10 آبان) در دیدار با دکتر علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور، تصریح کرد: بخش خصوصی می تواند نقش بسزایی در توسعه بیمارستان های دامپزشکی داشته باشد.
وی افزود: انتظار ما از سازمان دامپزشکی کشور توجه ویژه در تخصیص اعتبارات به استان گلستان است چرا که در واقع این استان جایگاه وزارت جهاد کشاورزی محسوب می شود.
همچنین در این دیدار دکتر علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور، وزارت جهاد کشاورزی را به دلیل ارتباط مستقیم با غذای مردم، وزارتی حاکمیتی و امنیتی دانست و افزود: در ایران نیز همچون بسیاری از کشورهای توسعه یافته کلید بازار و تجارت در اختیار بخش دامپزشکی و وزارت جهاد کشاورزی است.
وی افزود: ظرفیت های گلستان در زمینه تولیدات دامی و طیور بالاست بطوریکه این استان 13 درصد گردش مالی 134 هزار میلیارد تومانی صنعت دام،طیور و آبزیان کشور را در اختیار دارد.
دکتر رفیعی پور، خاطر نشان کرد:گلستان 900 واحد مرغداری گوشتی دارد که بخشی از آن غیزفعال شده و باید دوباره به چرخه تولید بازگردند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور، یادآور شد: گلستان دارای 57 واحد مرغ مادر و تولیدکننده جوجه یک روزه است که نقش ویژه ای در صنعت طیور کشور دارد.
وی تصریح کرد: سازمان دامپزشکی کشور آمادگی هرگونه همکاری با استان گلستان را دارد و تلاش می کنیم در تخصیص بودجه نگاه ویژه ای به گلستان صورت پذیرد.
لازم به ذکر است سالانه 180 هزار تن گوشت مرغ در گلستان تولید می شود که 50 هزار تن در استان و مابقی به دیگر استان های کشور و همچنین دیگر کشورها صادر می شود بطوریکه 25 درصد صادرات مرغ کشور از محصولات گلستان است.
گفتنی است در گلستان 76 درمانگاه برای دام بزرگ و 5 بیمارستان دامپزشکی در گرگان در حال فعالیت هستند.

ارتقا سهم استان در صنعت دام و طیور کشور سرعت رشد گلستان را افزایش می دهد

 

ارتقا سهم استان در صنعت دام و طیور کشور سرعت رشد گلستان را افزایش می دهد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .