عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مطالبات نیروگاه برق علی آباد کتول را در فاز توسعه آن پیگیری می کنیم

استاندار گلستان در دیدار با مدیرعامل شرکت نیروی آذرخش:

مطالبات نیروگاه برق علی آباد کتول را در فاز توسعه آن پیگیری می کنیم

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

 

مطالبات نیروگاه برق علی آباد کتول را در فاز توسعه آن پیگیری می کنیم

 

استاندار گلستان در دیدار با مدیرعامل شرکت نیروی آذرخش با اشاره به اهمیت ظرفیت های نیروگاهی در پیشرفت استان، اظهار کرد: مطالبات نیروگاه از وزارت نیرو و بانک مرکزی بابت تخصیص تسهیلات از سوی صندوق توسعه ملی برای فاز توسعه آن را بطور جدی پیگیری می کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر سید مناف هاشمی در دیدار با حسینی مدیرعامل شرکت نیروی آذرخش، تصریح کرد: صنعت برق اهمیت بسزایی در مسیر توسعه استان دارد و ما حمایت های لازم را جهت سرمایه گذاری در این بخش صورت می دهیم.
وی افزود: نیروگاه ها به عنوان عنصری تاثیر گذار در مسیر زیرساخت های توسعه محسوب می شوند و می تواند ظرفیت موثری در زمینه مصارف خانگی و صنعتی و اشتغالزایی باشند.
لازم به ذکر است شرکت نیروی آذرخش مالک نیروگاه 972 مگاواتی شهرستان علی آباد کتول است و سالانه 2 میلیون و 500 هزار مگاوات ساعت برق تولید می نماید و اصلی ترین تامین کننده برق استان در محدوده پیک تابستان است.
این شرکت در نظر دارد در راستای افزایش سرمایه گذاری و اشتغال زایی در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در استان گلستان، عملیات فاز توسعه بخش بخار نیروگاه به ظرفیت 480 مگاوات و تبدیل آن به سیکل ترکیبی را با سرمایه گذای 425 میلیون یورو (2000 میلیارد تومان) به انجام برساند که بیش از 70 درصد مبلغ فوق از منابع ارزی صندوق توسعه ملی و باقی مانده توسط شرکت تامین می گردد.
گفتنی است؛ فاز اول نیروگاه ۱۵۰۰ مگاواتی علی آبادکتول در استان گلستان، در ۶ واحد گازی به روش BOO در سال ۱۳۸۹ به بهره داری رسید.
با توجه به رشد مصرف برق کشور و سیاستهای وزارت نیرو مبنی بر افزایش سهم نیروگاههای سیکل ترکیبی، طرح توسعه این نیروگاه در سال ۱۳۹۳ در دستور کار قرار گرفت. تبدیل نیروگاه های گازی به سیکل ترکیبی، راندمان این نیروگاه ها را از حدود ۳۳ درصد به ۴۷ درصد افزایش می دهد.


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .