عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مهندسین شهرسازی باید جسارت ورود به عرصه های اجرایی را در خود افزایش دهند

استاندار گلستان در مراسم گرامیداشت روز جهانی شهرسازی؛

مهندسین شهرسازی باید جسارت ورود به عرصه های اجرایی را در خود افزایش دهند

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

مهندسین شهرسازی باید جسارت ورود به عرصه های اجرایی را در خود افزایش دهند

استاندار گلستان اظهار کرد: مهندسین شهرسازی باید جسارت ورود به عرصه های اجرایی را در خود افزایش دهند و شهرسازانی که در زمینه ایجاد درآمد پایدار برای شهرها تخصص دارند و در عین حال دلسوز هستند، باید در عرصه مدیریتی وارد شوند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان دکتر سید مناف هاشمی عصر امروز چهارشنبه (24 آبان) در مراسم گرامیداشت روز جهانی شهرسازی ، ضمن تسلیت واقعه جان گذار زلزله در غرب کشور خصوصاً در استان های کرمانشاه و ایلام و ابراز همدردی با مردم غمدیده و حادثه دیده، تصریح کرد: مشارکت جامعه مهندسین و شهرسازان در حوزه های مدیریت شهری کم رنگ است و باید متخصصین با ارائه مشاوره مشارکت خود را داشته باشند تا بتوانیم شاهد اقدامات اجرایی مناسبی در سطح شهرها باشیم.
وی افزود: در بین گزینه هایی که برای شهرداری شهرهای استان مطرح می شود حضور مهندسان عمران و شهرسازی کمتر به چشم می خورد.
وی در این مراسم که با موضوع جایگاه شهرسازی در ساختار نظام مهندسی و نقش آن در سلامت عمومی و اعتلای زندگی برگزار شد، گفت: حوزه شهری ، حوزه تعامل با مردم، درآمد ها و هزینه هاست و شهرداری ها به عنوان نهادهای غیردولتی باید روی پای خود بایستند .
استاندار گلستان یادآور شد: اخلاق حرفه ای در هر جایگاهی باید دنبال شود و همانگونه که در کشورهای پیشرفته اخلاق را در کنار تخصص مورد توجه قرار می دهند، مهندسین و پیمانکاران باید در زمان طراحی و  ساخت هر سازه ای به دید ساخت و فروش نگاه نکنند بلکه خود و خانواده خود را ساکنان آن سازه بدانند و با این نگاه کیفیت کار را بسنجند.
دکتر هاشمی گفت: باید از تجربیات خوب در حوزه شهرسازی استفاده شود و شهرهایی انسان محور داشته باشیم و به جایگاه پیاده ها و پیاده رو ها احترام بگذاریم نه اینکه تنها به فکر ایجاد خیابان برای تردد اتومبیل باشیم.
وی افزود: شهرهای گلستان می تواند با استفاده از منابع شهرداری ها، منابع دولتی و جذب سرمایه گذار هدف گردشگران قرار گیرد.
وی همچنین با اشاره به ظرفیت های برون مرزی، خاطر نشان کرد: صادرات تخصص های شهرسازی و عمران مسئله ای است که با توجه به ظرفیت های مهندسین سازمان نظام مهندسی استان و وجود تقاضا در کشورهایی همچون ترکمنستان، قزاقستان، عراق و افعانستان می تواند در دستور کار این سازمان قرار گیرد و کارآفرینی مناسبی برای فارغ التحصیلان این رشته ها باشد.
لازم به ذکر است هشتم نوامبر برابر با هفدهم آبان ماه روز جهانی شهرسازی است.

مهندسین شهرسازی باید جسارت ورود به عرصه های اجرایی را در خود افزایش دهند

 

مهندسین شهرسازی باید جسارت ورود به عرصه های اجرایی را در خود افزایش دهند

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .