عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اجرای پروژه های گردشگری رونق اقتصادی و اشتغال را به همراه دارد

استاندار گلستان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی؛

اجرای پروژه های گردشگری رونق اقتصادی و اشتغال را به همراه دارد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

اجرای پروژه های گردشگری رونق اقتصادی و اشتغال را به همراه دارد

 

استاندار گلستان با تاکید بر جایگاه طرح های گردشگری و تفریحی در شادابی و جذب گردشگران، اظهار کرد: اجرای پروژه های گردشگری با رعایت مسائل محیط زیستی زمینه های رونق اقتصادی و اشتغال را در استان فراهم می آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر سید مناف هاشمی پیش از ظهر امروز (8 آذر) در سی و سومین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، با اشاره به ظرفیت شهرستان های بندرترکمن و بندرگز، تصریح کرد: فرمانداران حضوری محوری در پروژه های سرمایه گذاری شهرستان ها داشته باشند و در خصوص طرح های گردشگری این دو شهرستان ساحلی باید ظرف یک ماه آینده موانع قانونی پیش پای سرمایه گذاران رفع شود.
وی با اشاره به اینکه در گلستان پروژه گردشگری مناسبی در حال حاضر وجود ندارد، گفت: پروژه تله کابین علی آباد کتول می‌تواند به نحوی اجرا شود که آسیبی به محیط زیست نزند و رونق گردشگری منطقه را به همراه داشته باشد.
وی افزود: تله کابین رامسر و نمک آبرود در استان مازندران آسیبی به محیط زیست نزده و زیبایی طبیعت حفظ شده است و در علی آباد کتول هم می‌شود به همین نحو آن را اجرا کرد.
استاندار گلستان یادآور شد: احداث تله کابین علی آباد کتول موجب رونق گردشگری در گلستان خواهد شد و با توجه به وجود سد زرین گل ، مردم می‌توانند از زیبایی‌های طبیعت استفاده کنند.
وی ادامه داد: لازم می دانیم تا پایان امسال چند پروژه گردشگری جذاب را در دستور کار قرار دهیم و امیدواریم تحقق پیدا کند.
دکتر هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله استعلامات اشاره کرد و گفت: دستگاه های اجرایی باید هر گونه اظهار نظر و یا استعلامی را ظرف مدت 10 روز پاسخ دهند و حتی اگر مسئله در پروسه ای طولانی تر قابل حل بود ، این مسئله را به مراجعه کننده چه دولتی و چه خصوصی پاسخ دهند و مراجعین را بلاتکلیف نگذارند.
وی افزود: حمایت از سرمایه گذاران و فراهم کردن زمینه فعالیت بدون دغدغه آنها ،یک اولویت مهم مدیران استان است و باید اطمینان خاطر در این افراد برای سرمایه گذاری در گلستان ایجاد شود.
دکتر هاشمی بیان کرد: اگر به دنبال جذب گردشگر و افزایش سرانه درآمدی گلستان ازاین بخش هستیم باید زیرساخت های مرتبط با آن را اجرا و مسیر ورود سرمایه گذاران را به استان هموار کنیم.
استاندار گلستان با اشاره به طرح تسهیلات برای 5 هزار روستا در کشور، که سهم گلستان 119 روستاست، گفت: ابلاغ این اعتبارات بزودی صورت می گیرد و در این راه باید از طریق فرمانداری و بخشداری ها برای مردم متقاضی ساده سازی شود و خودمان را به جای آنها بگذاریم و در مسیر دریافت تسهیلات به آنان کمک کنیم.
لازم به ذکر است در سی و سومین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، طرح های بزرگ گردشگری استان شامل پروژه های بنادر ترکمن و گز، هتل 5 ستاره پارتیا، تله کابین علی آباد کتول، بندر سبز گمیشان و دیگر طرح های کلان گردشگری استان بحث و تبادل نظر صورت گرفت و مصوباتی در این زمینه ها تعیین شد.
 

اجرای پروژه های گردشگری رونق اقتصادی و اشتغال را به همراه دارد

 

اجرای پروژه های گردشگری رونق اقتصادی و اشتغال را به همراه دارد

 

اجرای پروژه های گردشگری رونق اقتصادی و اشتغال را به همراه دارد

 

اجرای پروژه های گردشگری رونق اقتصادی و اشتغال را به همراه دارد

 

 

تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .