عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بیش از 1000 میلیارد تومان تسهیلات در حمایت از اشتغال خرد و متوسط استان پرداخت می شود

استاندار گلستان ؛

بیش از 1000 میلیارد تومان تسهیلات در حمایت از اشتغال خرد و متوسط استان پرداخت می شود

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

بیش از 1000 میلیارد تومان تسهیلات در حمایت از اشتغال خرد و متوسط استان پرداخت می شود

استاندار گلستان با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال و رونق تولید در جامعه ، اظهار کرد: بیش از 1000 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت زیر نظر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان به کارآفرینان مشاغل خرد و متوسط مناطق شهری، روستایی و عشایری ارائه می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر سید مناف هاشمی با بیان جزیئات این تسهیلات تصریح کرد: 420 میلیارد تومان از این تسهیلات به حمایت از توسعه و اشتغال در مناطق روستایی و عشایری و شهرهای زیر 10 هزار نفر اختصاص دارد.
وی افزود: این تسهیلات با سود 4 تا 6 درصد ، بازپرداخت 6 ساله و یک سال تنفس و با تاکید بر اشتغال فارغ التحصیلان و جوانان در اولویت های گردشگری، شیلات ، صنایع تبدلی و IT اعطا می شود.
وی با اشاره به تسهیلاتی که ذیل بند های «الف» و «ب» تبصره 18 قانون بودجه بودجه پرداخت خواهد شد، گفت: از 20 هزار میلیارد تومانی که از محل این تبصره برای کل کشور در نظر گرفته شده، 527 میلیارد تومان به گلستان اختصاص یافته است.
استاندار گلستان، خاطر نشان کرد: این تسهیلات با یارانه 2 تا 7 درصد و در راستای اشتغال فراگیر به تمامی متقاضیان شهری و روستایی و حتی شهرک های صنعتی اعطا می شود .
دکتر هاشمی حمایت از مشاغل خانگی را از اولویت های پرداخت تسهیلات دانست و یادآور شد: 20 میلیارد تومان اعتبار با سود 4 درصد و بازپرداخت 3 ساله به متقاضیان مشاغل خانگی پرداخت می شود و تاکنون برای 15 میلیارد تومان پرونده تسهیلاتی ایجاد شده و تاکنون 4 میلیارد تومان (به ازای هر متقاضی تا 20 میلیون تومان) پرداخت شده است.
وی افزود: بخش دیگری از تسهیلات مشاغل کوچک و متوسط کارآفرینی در شهرها و روستاها از طریق صندوق کارآفرینی امید از 30 تا 100 میلیون تومان با سود 4 درصد و بازپرداخت 5 ساله اعطا می شود و تا کنون 25 میلیارد تومان وام از طریق این صندوق به متقاضیان پرداخت شده است.
استاندار گلستان به تسهیلات اشتغالزایی در حوزه روستایی اشاره کرد و گفت: از محل موضوع تفاهم نامه استانداری گلستان، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و بنیاد علوی با عاملیت بانک سینا، 40میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت اشتغال زا روستایی به متقاضیان سرمایه گذاری در روستاها اعطا می شود.
دکتر هاشمی،اظهار کرد: با توجه به اینکه پنج درصد از سود تسهیلات مذکور توسط معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و پنج درصد از سوی بنیاد علوی پرداخت می شود با ده درصد یارانه فوق، تسهیلات با سود ۸ درصد در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .