عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حفاظت از طبیعت بدون همکاری مردم امکان پذیر نیست

استاندار گلستان در آیین نکوداشت 60 سالگی حفاظت از پارک ملی گلستان؛

حفاظت از طبیعت بدون همکاری مردم امکان پذیر نیست

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

حفاظت از طبیعت بدون همکاری مردم امکان پذیر نیست

 

استاندار گلستان با تاکید بر حفاظت از اهمیت محیط زیست ، اظهار کرد:اعتقاد و باور ما بر این است که باید با همراهی و همکاری مردم طبیعت، جنگل ها ، محیط زیست و پارک ملی گلستان را حفظ کرد و در اتفاقات اخیر در آتش‌سوزی‌ها, بدون کمک مردم نمی‌توانستیم در مواجه با آتش‌سوزی موفق باشیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر سید مناف هاشمی, ظهر امروز پنج شنبه (23 آذر) در آیین نکوداشت 60 سالگی حفاظت از پارک ملی گلستان در سالن اجتماعات این پارک، تصریح کرد : در جنگل و در مقابله با هر اتفاقی که افتاده مردم, دهیاران, شهرداران و سازمان های مردم نهاد  بیشترین کمک را داشتند و اگر مردم نبودند, ما بسیاری از مواهب الهی را از دست می‌دادیم.
استاندار گلستان افزود: پارک ملی گلستان, در حوزه محیط زیست و سلامت سرآمد است و بهترین نقطه توریسمی محسوب می‌شود که تلاش داریم مردم در حد مقدورات بتوانند از این طبیعت استفاده کنند.
دکتر هاشمی خاطر نشان کرد: حافظان زیادی در این پارک در این 60 سال, تلاش کردند و افرادی زیادی در این مسیر به عنوان شهید محیط بان, به شهادت رسیدند که باید این افراد, همیشه مورد توجه قرار گیرند.
استاندار گلستان در زمینه توسعه استان تاکید کرد: در حوزه توسعه و توازن توسعه, تکلیف می‌دانیم که برای شرق و غرب و مرکز استان, تفاوتی قائل نباشیم و با این نگاه که در گذشته به شرق گلستان بی‌مهری شده, نگاه و توجه ویژه‌ای به شرق گلستان داشته باشیم و توجه ویژه‌ای به شرق در بودجه 97 خواهیم داشت.
وی یادآور شد:اعتبارات استانی, اعتبارات کلانی نیست و باید از طریق اعتبارات ملی بتوانیم در حل مشکلات و معضلات کمک بگیریم و علاوه بر این در حوزه توسعه استان, از بخش خصوصی استفاده کنیم.
دکتر هاشمی گفت: بزرگترین دغدغه مقام معظم رهبری و دولت, اشتغال جوانان است و توجه به بخش خصوصی در این منطقه, می تواند در اشتغالزایی جوانان تاثیر گذار باشد و بنده, در 50 روز گذشته از حضورم در گلستان, بیش از 40 ملاقات با سرمایه‌گذاران خصوصی داشتیم تا آینده خوبی را برای استان رقم بزنیم.
همچنین در این مراسم مشاور عالی سازمان محیط زیست کشور گفت: پارک ملی گلستان در محدوده استان گلستان خواهد ماند و برای ارتقاء مدیریت آن, رئیس پارک از طرف رئیس سازمان محیط زیست کشور انتخاب خواهد شد و مدیرکل محیط زیست گلستان, قائم مقام سازمان محیط زیست کشور خواهد بود.
سعید نمکی تصریح کرد:  برای انتخاب مدیر پارک, چند شاخص را در نظر داشتیم که نخستین سیاست مدیر باید رفاقت و صمیمت با مردم منطقه باشد و دیگر اینکه مشارکت جوامع محلی به ویژه شورای راهبردی و هیئت امنا را داشته باشد و شاخص مهم اینکه مدیر باید در خود پارک ملی مستقر باشد.
وی افزود: با رایزنی‌های انجام شده, آقای تیموری از استان یزد, که فعالیت‌های درخشانی در زمینه استفاده از بخش خصوصی داشته با حکم دکتر کلانتری, به عنوان مدیر جدید پارک ملی گلستان معرفی شد.
وی خاطر نشان کرد: قرار است  همه پارک‌های ملی کشور, هوشمند شود و نخستین پایلوت هوشمندسازی, در پارک ملی گلستان به عنوان برنامه ملی انجام خواهد شد ,تا کوچکترین آتش‌سوزی و یا آسیب, توسط سیستم هوشمند مشخص شود.
مشاور عالی سازمان محیط زیست کشور تاکید کرد: امسال برای نخستین, منابع اعتباری, پارک‌های ملی کشور, 3 برابر رشد یافت و قرار است از صندوقی که برای توسعه ملی برنامه ریزی کردیم, در حمایت از طبیعت ایران, از محل صندوق حامل های انرژی که مبلغ قابل توجه است, در عرصه محیط زیست سرمایه گذاری کنیم و معتقدیم که در عرصه سلامت و طبیعت هر قدر هزینه کنیم, سرمایه گذاری است.
 

حفاظت از طبیعت بدون همکاری مردم امکان پذیر نیست

 

حفاظت از طبیعت بدون همکاری مردم امکان پذیر نیست

 

حفاظت از طبیعت بدون همکاری مردم امکان پذیر نیست

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .