عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سند جامع مدیریت استراتژیک استان گلستان رونمایی شد


سند جامع مدیریت استراتژیک استان گلستان رونمایی شد

سند جامع مدیریت استراتژیک استان گلستان رونمایی شد

 استاندار گلستان در برنامه زنده تلویزیونی سیمای مرکز استان از سند جامع مدیریت استراتژیک استان با عنوان "گلستان در افق 1404" رونمایی کرد.

دکتر حسن صادقلو شامگاه یکشنبه (16آذر) در برنامه زنده "شبهای هیرکان" اظهار کرد: اگر ریل افق دار برای آینده استان ترسیم نشود، حرکت ها روزمره و اهداف کوچک می شوند و بر همین اساس سند جامع راهبردی استان با همکاری استانداری، مدیریت های مختلف، نخبگان و نافذین در مسایل مختلف نرم افزاری استان تدوین و طراحی شد.

وی با رونمایی از این سند در حضور مردم گفت: این سند در پورتال استانداری موجود است و از نقد، پیشنهاد و ارشاد صاحب نظران، مردم، فرهیختگان و نخبگان استان برای همکاری استقبال می کنیم تا استان را در افقی با تدبیر ترسیم نماییم.

صادقلو به ارائه عملکرد استان از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم پرداخت و ادامه داد: تدوین سند جامع امنیت در راستای اقدام پیشگیرانه و همچنین اجرای طرح کارورزی مشاغل دانش بنیان استان در حوزه آی سی تی از دیگر اقدامات مهم زیرساختی استان بوده است.

به گفته صادقلو، در یک راستی آزمایی صورت گرفته در حوزه اشتغال در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات، از میان پنج هزار نفری که در سایت ثبت نام کرده بودند، نزدیک به دو هزار نفر آموزش های لازم را دیدند و این بیانگر فراهم شدن قدرت علمی، دانش بنیان و حرفه آموز در استان است که بسیاری از استان های دیگر مشتاق به استفاده از آنان هستند.

وی، راه اندازی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان برای تسهیل قوانین خارجی سرمایه گذاری و سرمایه گذاران، افتتاح اداره کل راه آهن شمال شرق کشور در استان با نگاه به اداره کل منطقه ای، اخذ جواز تاسیس کارخانه فولاد با ظرفیت تولید دو میلیون تن را از پتانسیل ها و امیدهای دیگر برای توسعه توانمندی اشتغال در استان بیان کرد.

صادقلو گفت: با تأسیس این کارخانه امکان صادرات سنگ های معدنی کشور قزاقستان به استان فراهم می شود به طوری که طی تفاهم نامه های موجود اکنون 70 درصد سهام سرمایه گذاری و دفتر کار گرفته شده و 30 درصد سهام مانده تا این کارخانه را برای استان اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: در راستای ورزش های دریایی و گردشگری در بندرترکمن نیز زمینه سرمایه گذاری 400 میلیون دلاری از سوی سرمایه گذاران ترکیه و منابع مالی داخلی فراهم شده است.

استاندار گلستان اضافه کرد: فاز اول بندر خواجه نفس که از مدت ها قبل راکد بوده و فعالیتی نداشت، با پیگیری های انجام شده در حال اقدام است که به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته وی، پس از مطالعات اجرایی، این بندر در قالب سه فاز در حال اجراست که علاوه بر کریدور ریلی، زمینه ایجاد کریدور دریایی نیز در استان گلستان فراهم می شود.

صادقلو افزود: بندر دیگری نیز در شمال استان در منطقه گمیشان در دست اجرا است که سازمان بنادر و دریانوردی استان پیگیر آن هستند.

وی از بندر ترکمن و بندرگز به عنوان دو شهر تاریخی این استان یاد کرد و گفت: این دو بندر باید در حوزه گردشگری احیا شوند و بر همین اساس، شرایط فعالیت مجدد شرکت عمانی در بندرگز فراهم شده که این مساله نیز افقی برای توسعه استان است.

استاندار گلستان، راه اندازی ترمینال غلات در اینچه برون را از دیگر پیگیری ها بیان کرد و گفت: تاکنون هشت شرکت درخواست صدور جواز تاسیس دادند که چهار جواز صادر و یکی از آنها شرایط اجرایی پیدا کرده است.

صادقلو افزود: مطالعات نفت و گاز استان که بی نتیجه رها شده بود، با توجه به این که ظرفیتی برای توسعه آینده استان است، در سفر رییس جمهوری پیگیری شد که با مطالعات صورت گرفته، استان در استخراج گاز، ظرفیت بزرگی در حوزه مرزی دارد که با پیگیری های به عمل آمده با دست اندرکاران وزارت نفت، تقریبا شرایط تجهیز کارگاه آن ایجاد شده است.

به اعتقاد وی، این اقدام، ظرفیت مستقلی را برای تامین گاز استان از طریق ترکمنستان و تامین گاز واحدهای پتروشیمی و فولاد استان و همچنین صادرات به استان های دیگر فراهم می کند.

استاندار گلستان، کلنگ زنی ترمینال 9 هزار مترمربعی فرودگاه گرگان و تکمیل آن تا سال آینده، فراهم سازی بستر نصب ارتفاع سنج جهت تسهیل فرود هواپیما، افتتاح هتل بوتانیک و بهره برداری از 527 پروژه در هفته دولت را از اقدامات دیگری دانست که در طول خدمت دولت تدبیر در استان اتفاق افتاده است.

صادقلو گفت: مصوبه 130 میلیارد تومانی در جبران خسارت و طرح جامع سیل و مصوبه 4.5 میلیارد تومانی اطفای حریق نیز از تصمیمات اساسی دولت برای استان بود.

وی ادامه داد: تکمیل و تحویل 9 هزار واحد مسکن مهر و آماده سازی 3200 واحد دیگر برای اقشار محروم با وجود شرایط سخت مالی دولت و اقدامات عمرانی دیگر از قبیل آسفالت راه ها نیز در جهت خدمت به مردم بوده است.

صادقلو خاطر نشان کرد: شور و شعف مردم در استقبال از کاروان تدبیر و امید حاکی از شعور و هوشمندی و توجه آنان به نظام و دولت بود که با وجود مشکلات، شور و شوق مسوولان را در عرصه خدمت مضاعف کرد.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1371
  • کد خبر : 4054