عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » همه باید در تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همراهی نمایند

استاندار گلستان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان ؛

همه باید در تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همراهی نمایند

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

همه باید در تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همراهی نمایند

 استاندار گلستان اظهار کرد: مسئله آموزش و پرورش تنها مختص به یک وزارتخانه نیست و معتقدیم برای رسیدن به اهدافی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آمده است باید همه ابزارهای موجود استان را در خدمت آموزش و پرورش در بیاوریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر سیدمناف هاشمی عصر امروز (20 دی ) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گلستان با بیان اینکه این مسئله در استان به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: اگر بتوانیم فرزندان خود را خوب آموزش دهیم و استعدادهای آنان را بشناسیم، مشکلات کمتری در آینده خواهیم داشت.
استاندار گلستان با بیان اینکه برخی مشکلات در کشور و استان‌ها باید در سطح ملی پیگیری و رفع شود، گفت: هرچند در این سال‌ها هم مداوم این موضوعات مطرح شد اما اتفاقی رخ داد.
وی با اشاره به سهم استان‌ها در حوزه آموزش و پرورش در لایحه بودجه سال آینده، افزود: تصور ما این است که اعتباراتی که برای استان دیده شده تنها پاسخگوی 11 ماه از سال خواهد بود و عملاً اسفندماه با مشکل مواجه می شویم البته این مسئله تنها مشکل گلستان نیست بلکه دیگر استان‌ها نیز در سال آینده با روبرو خواهند شد که باید راهکاری برای آن اندیشیده شود.
وی با بیان اینکه انجام برخی کارها نیازمند پشتیبانی وزارت‌خانه از مدیران دارد، گفت: در زمینه واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی در استان برخی دستگاه‌ها خوب کار کردند و برخی دیگر توفیق چندانی نداشتند که یکی از دلایل آن عدم پشتیبانی وزارتخانه از اقدام و تصمیم مدیران استانی است.
استاندار گلستان بر جذب و تقویت مشارکت خیرین مدرسه‌ساز هم تأکید کرد و افزود: این هنر و توانمندی افراد و استان‌ها است که چگونه و چقدر از ظرفیت خیرین استفاده کند. پس از آموزش و پرورش خیلی از دستگاه‌ها نتوانستند توفیقی در این زمینه پیدا کنند. تنها وزارت بهداشت و ورزش و جوانان توانستند از ظرفیت خیرین بهره ببرند.
وی یادآور شد: اگر در زمینه آموزش و پرورش خوب کار کنیم، آسیب‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت.
دکتر هاشمی افزود: رتبه نخست گلستان در جمع‌آوری زکات و یا برپایی بهترین موکب‌ها در اربعین نشان می‌دهد که اگر مردم این استان از نظر اقتصادی شرایط خوبی ندارند اما باز هم در این‌گونه اعمال و اقدامات کمک می‌کنند.
وی درباره مشارکت 10 میلیارد تومانی خیرین خاطر نشان کرد: سرعت کار در حوزه خیرین باید بیش از گذشته شود و رقم مشارکت خیرین افزایش یابد.
استاندار گلستان با اشاره به جلساتی که با مسئولان بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و برخی از نهادها داشت، گفت: برخی منابع مالی وجود دارد که ممکن است در کانال‌های بودجه‌ای دیده نشود، مدیران باید از این اعتبارات استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مدیران خود را در فصل بودجه نشان دادند و برخی هم نشان دادند که جدی نیستند و فشارهای ما تأثیری بر آنها نداشت و ما هم مجبوریم این مسئله را در ارزیابی‌های خود لحاظ کنیم.
دکتر هاشمی تأکید کرد: باید در مسئولیت‌هایی که برعهده می‌گیریم اثرگذاری داشته باشیم زیرا اگر ما نباشیم ممکن است افرادی در جایگاه ما قرار بگیرند که اثرگذاری داشته باشند و در این صورت باید به ناچار صندلی‌ها را خالی کنیم.
 

همه باید در تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همراهی نمایند

 

همه باید در تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همراهی نمایند

 

همه باید در تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همراهی نمایند

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .