عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » خانه طبیعت گرگان افتتاح شد

در مراسمی با حضور استاندار گلستان؛

خانه طبیعت گرگان افتتاح شد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

خانه طبیعت گرگان افتتاح شد

 صبح امروز، پنجشنبه 21 دیماه در مراسمی با حضور استاندار گلستان و جمعی از مدیران ارشد استان و شهرستان، خانه طبیعت گرگان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، سید مناف هاشمی در این مراسم، ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی خانه طبیعت، اظهار کرد: رابطه صمیمی بین انسان و طبیعت موجب تغییر رفتار ما نسبت به محیط زیست می شود و می تواند زمینه جذب گردشگران را فراهم نماید.
وی با تأکید بر اهمیت حفظ زیبایی های طبیعت، یادآور شد: در تمام دنیا، مدیریت شهری در راستای حفظ طبیعت و ارزش های تاریخی ورود می کند و باید تلاش کنیم با معرفی زیبایی های گلستان، علاقمندان به طبیعت در کشور را به سمت استان جذب کنیم.
هاشمی با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان می تواند نقش قابل توجهی در کنار خانه طبیعت داشته باشد، گفت: ارائه فیلم، عکس و بروشور به منظور معرفی نقاط باارزش طبیعی توسط این اداره کل به گردشگران می تواند در معرفی استان موثر باشد.
استاندار گلستان بر مشارکت بخش خصوصی در پروژه هایی همچون خانه طبیعت، تأکید و تصریح کرد: فضاهایی از این دست، علاوه بر جبران هزینه های بخش خصوصی می تواند زمینه های رونق اقتصادی و اشتغال را فراهم آورد.
وی یادآور شد: امروز در دنیا زباله به عنوان سرمایه محسوب می شود و برخی کشورها با خریداری و بازیافت آن، به تولید برق می پردازند که ما نیز باید از این ظرفیت ها استفاده کنیم.
استاندار گلستان افزود: برخی استانها از منابع بلاعوض بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای توسعه بوم گردی استفاده کرده اند و گلستان نیز می تواند از این ظرفیت بهره ببرد.
دکتر هاشمی ایجاد مراکزی همچون خانه طبیعت را ظرفیتی برای استان دانست و افزود: شهرداری ها و حوزه گردشگری می توانند با ایجاد چنین مراکزی، ضمن کمک به توسعه استان، گلستان را به استانی برخوردار در سطح کشور تبدیل کنند.
استاندار گلستان در پایان خاطر نشان کرد: در گزارش صدروزه فعالیت خود، به ارائه برنامه های برجسته استان در حوزه زیرساخت، گردشگری، منابع طبیعی و صنعت خواهم پرداخت.
لازم به ذکر است، خانه طبیعت که بر اساس تفاهم نامه منعقده بین شهرداری گرگان و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، در زمینی به مساحت 850 متر و با زیربنای 420 متر مربع با هزینه یک میلیارد تومان به بهرداری رسیده، به مدت سه سال جهت اقدامات پژوهشی به این دانشگاه واگذار شد تا این مکان، درگاه ارتباطی دانشگاه با جامعه باشد.
خانه طبیعت گرگان در منطقه گردشگری ناهار خوران و در محدوده تپه نورالشهدا واقع است.

خانه طبیعت گرگان افتتاح شد

 

خانه طبیعت گرگان افتتاح شد

 

خانه طبیعت گرگان افتتاح شد

 

خانه طبیعت گرگان افتتاح شد

 

خانه طبیعت گرگان افتتاح شد

 

خانه طبیعت گرگان افتتاح شد

 

خانه طبیعت گرگان افتتاح شد

 

خانه طبیعت گرگان افتتاح شد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1499
  • کد خبر : 41143