عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پیگیری 2 پروژه راه آهن و آزادراه گرگان به مشهد مطالبه مردم گلستان از معاون رییس جمهوری است

استاندار گلستان در جلسه شورای اداری استان؛

پیگیری 2 پروژه راه آهن و آزادراه گرگان به مشهد مطالبه مردم گلستان از معاون رییس جمهوری است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

پیگیری 2 پروژه راه آهن و آزادراه گرگان به مشهد مطالبه مردم گلستان از معاون رییس جمهوری است

 

استاندار گلستان با اشاره به پروژه‌های بر زمین مانده‌ استان، اظهار کرد: پیگیری 2 پروژه راه آهن و آزادراه گرگان به مشهد به عنوان مطالبه مردم گلستان محسوب می شود که امیدواریم معاون رییس جمهوری آن را در جلسات هیات دولت مورد توجه جدی قرار دهند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، سیدمناف هاشمی عصر امروز در هشتمین جلسه شورای اداری استان گلستان ضمن گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در 39 سال اخیر دستاوردهای خوبی داشته که باید نقاط خوب را ارج بنهیم و کاستی‌ها را جبران کنیم.
وی با بیان اینکه ایام دهه‌فجر فرصت خوبی برای انعکاس دستاوردهای نظام است، افزود: دهه‌فجر ایام خوبی است که به نوبه خود دستاوردهای دولت تدبیر و امید را به عنوان نمایندگان دولت یکبار تکرار کنیم و آمار و اطلاعات خوبی را به ائمه‌جمعه بدهیم تا از تریبون‌ها بازگو کنند.
استاندار گلستان با اشاره به تنوع اقوام در استان، گفت: مسئولان می‌توانند با بیان خدمات و گزارش‌ها، اقداماتی که در راستای توازن منطقه‌ای انجام شده را برای مردم بیان کنند و زمینه هم‌افزایی و امیدآفرینی را در جامعه فراهم کنند.
وی ادامه داد: گروه‌های خارجی و برخی گروه‌های داخلی تلاش می‌کنند در جامعه ناامیدی ایجاد کنند و ما باید تلاش کنیم تا خدمات نظام و دولت به گوش مردم برسد.
دکتر هاشمی با اشاره به خدمات و دستاوردهای دولت تدبیر و امید در کاهش نرخ تورم گفت: کاهش تورم 40 درصدی به کمتر از 10 درصد کار سخت و بزرگی است که این دولت موفق به انجام آن شده است. علاوه بر این تلاش در جهت تحقق شعارهایی که در حوزه کاهش اتکا به نفت داده شده نیز یکی دیگر از اتفاقات خوب در دولت تدبیر و امید است.
وی با تأکید بر حفظ وحدت و هم‌افزایی خاطر نشان کرد: برای حفظ نظام نیاز به وحدت همه جانبه داریم، همه گروه‌های سیاسی باید دست به دست هم دهیم تا به این کشتی در حال توسعه آسیب نرسد.
استاندار گلستان با اشاره به مثبت شدن تراز تجاری کشور در دولت دوازدهم افزود: اقدامات خوبی در حوزه صادرات داشتیم و این برای نخستین بار است که تراز تجاری کشور مثبت شده و این نشان می‌دهد مسیر توسعه واقعی کشور را پیدا کرده‌ایم .
وی با اشاره به انتصاب‌ها و تغییر و تحولات مدیریتی در استان خاطرنشان کرد: این صندلی‌ها و فرصت‌هایی که در اختیار ماست، دائمی نیست و باید آن را غنیمت بشماریم.  نباید به گونه‌ای کار کنیم که در آینده حسرت بخوریم زیرا دوران مسئولیت‌ها کوتاه و تمام‌شدنی است و باید برای آن برنامه داشته باشیم.
دکتر هاشمی ادامه داد: به دلیل شرایط مالی دولت به دنبال این هستیم تا از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استفاده کرده و در سطوح ملی هم به دنبال این هستیم تا از اعتبارات سهم بیشتری دریافت کنیم. 70 تا 80 درصد اعتبارات در سطح ملی در حوزه اختیارات وزارتخانه‌ها قرار دارد و باید تلاش کنیم سهم بیشتری از این اعتبارات برای استان جذب کنیم.
استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر استان در زمینه گردشگری اظهار کرد: حوزه میراث فرهنگی استان در جشنواره‌ای که اخیرا در تهران برگزار شد به همراه برخی استان‌ها مقام عالی را کسب کرد که نشان از ظرفیت‌های گردشکری و میراث فرهنگی این استان است اما  با وجود این ظرفیت‌ها هنوز نتوانستیم توقفگاهی برای گردشگران باشیم و در حوزه اقتصادی بتوانیم از آن بهره بیشتری ببریم.
وی با اشاره به وضعیت اشتغال استان گفت: تعهد اشتغال استان در سالجاری 19 هزار و 400 شغل بوده که طبق آخرین آمار این تعداد به 17 هزار و 788 رسیده است.
دکتر هاشمی با اشاره به دستورالعمل ابلاغی رئیس جمهور درخصوص بکارگیری زنان و جوانان در پست‌های مدیریتی گفت: ما از نخستین استان‌هایی بودیم که دستورالعمل بکارگیری زنان و جوانان را مجدداً به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کردیم. ما به دنبال این هستیم تا از شایستگان بانوان و جوانان بیشتر استفاده کنیم.
استاندار گلستان با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی در دهه‌فجر تصریح کرد: در دهه ‌فجر امسال 686  میلیارد تومان پروژه را افتتاح و کلنگ‌زنی می‌کنیم. هرچند در ماه‌های گذشته تلاش کردیم پروژه‌های سرمایه‌گذاری زیادی را در دستور کار قرار دهیم.
وی خاطرنشان کرد: این پیگیری‌ها نقاط امیدی به ما می‌دهد که در آینده پروژه‌های خوبی داشته باشیم. همچنین تلاش همکاران ما این است که حداکثر اعتبارات استانی و ملی را جذب کنیم.
دکتر هاشمی ادامه داد: در عزل و نصب‌های شهرستانی هم ابلاغ کردیم مدیران دستگاه‌های اجرایی نظرات فرمانداران را تأمین کنند و توجه داشته باشیم که ملاک ما پاکدستی، توسعه، پیشرفت و شایستگی است.
وی گفت: برخی از فرمانداران ارتباط خوبی با احزاب و گروه‌های سیاسی داشته و برخی‌ها هم کمتر توجه دارند اما تأکید اینست که همه به این مقوله بیشتر توجه داشته باشند.
استاندار گلستان به برخی موضوعات اولویت‌دار هم اشاره کرد و گفت: موضوع بازآفرینی شهری و احیاء بافت‌های فرسوده دارای اولویت است. باید در این زمینه وقت گذاشته و مطالعات شود تا با هماهنگی شوراهای اسلامی شهر و روستا بتوانیم بازآفرینی هم در حوزه حمل و نقل شهری و هم بافت‌های فرسوده داشته باشیم.
وی همچنین از فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست: اتمام پروژه‌های نیمه تمام را جدی بگیرند و آمارهای خود را به حوزه‌های مختلف ارائه دهند.
هاشمی با اشاره به پیگیری‌های خوبی که در زمینه اعتبارات دهیاری‌ها و شهرداری‌ها انجام شده است، گفت: گلستان، استانی حادثه خیز و بحرانی در حوزه های سیل، زلزله و آتش سوزی است و باید امکانات خود را آماده کنیم در صورت بروز بحران به موقع بتوانیم پاسخگو باشیم.

 

پیگیری 2 پروژه راه آهن و آزادراه گرگان به مشهد مطالبه مردم گلستان از معاون رییس جمهوری است

 

پیگیری 2 پروژه راه آهن و آزادراه گرگان به مشهد مطالبه مردم گلستان از معاون رییس جمهوری است

 

پیگیری 2 پروژه راه آهن و آزادراه گرگان به مشهد مطالبه مردم گلستان از معاون رییس جمهوری است

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .