عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » طرح حریم امنیتی مرز استان تصویب شد

استاندار گلستان از بیست و پنجمین جلسه کارویژه مرز شورای امنیت کشور خبر داد؛

طرح حریم امنیتی مرز استان تصویب شد

 طرح حریم امنیتی مرز استان تصویب شد

استاندار گلستان از تصویب طرح حریم امنیتی مرز استان گلستان پس از ارائه توضیحات در بیست و پنجمین جلسه کارویژه مرز شورای امنیت کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان ، دکتر سید مناف هاشمی با بیان اینکه در این جلسه که به ریاست دکتر رحمانی فضلی وزیر محترم کشور برگزار شد، تصریح کرد: در طی سالیان گذشته اقدامات موثری در راستای کنترل و بالا بردن ضریب حفاظتی و امنیتی مرز صورت پذیرفته که به جهت مشخص نبودن نحوه مدیریت و کنترل مرز، فعالیت ها به علل مختلف مورد آسیب قرار گرفته اند.

وی افزود: با تصويب طرح فوق اعتبارات مصوب سالانه در امنيت مرزي و همچنین در زمینه تجهیزات مورد نیاز نظیر دوربين هاي های مدار بسته به استان اختصاص خواهد یافت.

وی یادآور شد: تجارب گذشته نشان می دهد جهت مقابله با تهدیدات مرزی ضرورت دارد که برای مرز نیز حریمی تعریف تا بر اساس آن برای اجرای ماموریت های مرزی دچار مشکل نشود.

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: طرح حریم امنیتی مرز استان گلستان پس از مطالعات فراوان و انجام بازدیدهای میدانی بصورت مشترک مابین کارگروه امنیتی، انتظامی و حقوقی کارویژه مرز شورای امنیت کشور و کمیته امنیت و عمران مرز و کارویژه مرز شورای تامین استان تدوین و بارها ویرایش و اصلاح گردید و پس از پیگیری های مکرر در چند ماه گذشته، نهایتاً به صورت فعلی درآمد.

وی اظهار کرد: در این طرح،محدوده های امنیتی در کل 438 کیلومتر نوار مرزی استان با کشور همسایه و نحوه انجام کلیه فعالیت ها در این محدوده ها مشخص شده است.

دکتر هاشمی گفت: در طرح فعلی توجه به پروتکل های بین المللی، تامین امنیت پایدار مرز و تسهیل جهت انجام ماموریت های مرزبانان فداکار در سرلوحه فعالیت ها قرار گرفته است.

وی افزود: در تمامی مراحل تدوین و ویرایش طرح، کاهش مشکلات مرزنشینان شریف و فراهم آوردن امکان انجام فعالیت های اقتصادی، کشاورزی، صنعتی، دامداری و ... توسط آنان و دستگاه های فعال در حوزه مرزی مورد توجه ویژه بوده است.

استاندار گلستان از نتایج تصویب این طرح را تسهیل در جذب اعتبارات در حوزه مرزی، کنترل ترددهای غیرمجاز و تبع آن کاهش احتمال ایجاد مشکل توسط کشور مقابل برای مترددین در حوزه مرزهای آبی و خاکی، ایجاد استراتژی واحد در تعاملات با کشور همسایه و توسعه پایدار مناطق مرزی دانست.

دکتر هاشمی از تمامی دستگاههای ذیربط و مرزنشینان شریف خواست در اجرای طرح همکاری لازم را به عمل آورده تا بتوانیم شاهد نتایج پربار تصویب آن باشیم.



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .